recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mou´s hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMou´s hjemmebio

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mou2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: Mou´s hjemmebio
    Sendt: 05-December-2008 kl. 20:23

Hej. Jeg kunne godt tænke mig nogen komentare til min hjemmebio.

Min hjemmebio består af:

TV: Pioneer PDP-508XD

AV receiver: Denon AVR-1602

Blu-ray afspiller: Pioneer BDP-LX71

Canal Digital HD-box

Højtaler: System Audio SA1280 mk2 (front)

System Audio SA1280 mk2 (bag)

System Audio SA710AV (center)

System Audio SE200 (sub)

Som i nok kan se, så kunne min av receiver godt snart trænge til at blive skiftet ud. Er der noget som har nogen gode forslag til en ny, eller gode erfaringer med noget som kunne passe ind i mit setup.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 20:30
Imponerende...

Det er jo kvalitet hele vejen rundt! Dog studsede jeg også lidt over din reciever...
Men der er mange at vælge imellem, herinde bliver Onkyo, Pioneer og Sony tit anbefalet. Jeg har selv Onkyo, og er MEGET tilfreds med lyden. Den er simpelthen rigtig god!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 20:50

Hæ hæ, ja dit tv og din BD afspiller fejler bestem intet (har jo selv de samme enheder).

Receiver, ud og lån én med hjem hvis muligt. Det er den måde som du bedst finder det rigtige til dine højtalere.

Kan i øvrigt også som Simon anbefale Onkyo, men som som sagt få receiveren prøvet hjemme

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mou2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 21:17

Jeg kunne godt tænke mig en pioneer receiver, måske en SC-LX71, men ved ikke om der er noget som er bedre, til de penge? Det var nu også mest fordi så var det samme mærke, og det kunne se godt ud. Men ved ikke om det er dumt...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 21:29
Sikkert ikke, de har fået gode kommentarer med på vejen herinde. Men har aldrig selv lagt øre til en...
som Hother også skriver, så se om du kan låne nogle med hjem, og test dem hjemme!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
mou2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hæ hæ, ja dit tv og din BD afspiller fejler bestem intet (har jo selv de samme enheder).

Nej det fejler bestemt ikke noget.. Hvad med ISF kalibrering, er det noget som gør en forskel?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af mou2000 mou2000 skrev:

Nej det fejler bestemt ikke noget.. Hvad med ISF kalibrering, er det noget som gør en forskel?

ISF Kalibrering - det kan du bide spids på at det gør - ellers så spørg Simon, han har set mit Pio. Der gik over en halv time før at jeg fik løftet hans underkæbe op fra hans tæer

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mou2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 21:49

Okay  Det må jeg nok heller se at få gjordt så.

Kan du anbefale nogen til at gøre det?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 21:50

ISF Kalibrering - det kan du bide spids på at det gør - ellers så spørg Simon, han har set mit Pio. Der gik over en halv time før at jeg fik løftet hans underkæbe op fra hans tæer

Så lang kan den slet ikke blive, og jeg er trodsalt medicinsk uddannet!  
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Så lang kan den slet ikke blive, og jeg er trodsalt medicinsk uddannet!  

I så fald mangler du noget efteruddannelse omkring Simons anatomi Spøg til side, men du virkede nu rimeligt begejstret

Redigeret af Hother - 05-December-2008 kl. 23:08
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 22:42

Okay  Det må jeg nok heller se at få gjordt så.

Kan du anbefale nogen til at gøre det?

Ja vist Otto fra AV-pressison. Han annoncere her på siden

Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 11:05
Harman Kardon anbefales tit til SA pga. den mørke lyd.

Har dog selv et sæt 1280'ere og de spiller med en Marantz SR7002. Valgte denne, da Harman Kardon skulle have en del problemer med deres seneste række receivere.
Fik desværre kun lyttet til Marantz SR7002, Yamaha V1800 og HK 255 inden jeg blev solgt til Marantzen på lydkvaliteten - var langt mere åben i toppen end Yamaha og med noget mere kontrolleret bas. Som nævnt fravalgte jeg HK pga børnesygdommene!

Mine 1280'ere er biamped, og synes det fungerer meget godt. Derudover har jeg en 720AV center og to stk 705 surround. Hører du vireklig højt musik (gør jeg sjældent) vil de gerne have noget power, så vil ikke afvise du i så fald skal gå et trin højere op end min 7002, når du nu kører med 4stk.. Indtil nu har jeg dog ikke haft noget at sætte en finger på :)

Du kan jo prøve Onkyo og Denon (nyere og større model end din nuværende), men disse er jo kendt for at være lidt lysere i lyden..

Redigeret af act_dk - 06-December-2008 kl. 11:07
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu