recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mov filer til PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMov filer til PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Emne: Mov filer til PS3
    Sendt: 08-Juli-2008 kl. 14:46

Hej!

Jeg har fået nyt kamera, som til min overraskelse optager video i formatet .mov og ikke MPEG-2, som det gamle kamera. Mit problem er så bare, at min PS3 ikke afspiller dette format og jeg har dermed brug for en konverter, der kan lave det om til MPEG4 lossless og gerne rimeligt hurtigt.

Jeg har fundet ud af at Quicktime Pro skulle kunne gøre det, men findes der et billigere alternativ evt. shareware. Er der nogen som har erfaring med Quicktime Pro?

Desuden kan det undre en, at Quicktime Pro koster 229 kr i Danmark og "kun" 30 US$ i USA - Vi må have for mange penge her i Danmark!

TAK!

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 15:50

Jeg mener ikke du har behov for alt dette men

Kan du ikke starte med at skrive hvad det er for et kamera - mærke, modelnavn osv. - og evt. poste en avinaptic report af filen så man kan se hvad det er for noget der er i den.

http://fsinapsi.altervista.org/code/avinaptic/avinaptic-2007 1118-full-fixed.zip

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 16:19

Hej!

Kameraet er et Panasonic DMC-TZ5.

Når jeg kopierer filerne til min PC er det automatisk .MOV filer og kan ikke umiddelbart ændres på kameraet til noget andet.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 17:23

Fulgte der ikke noget software med, hvor du kan lave det om til MPEG ?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 18:21

Ah - det er jo et digicam - ikke et videokamera

Ja - så er det en helt anden snak.

Digicams optager video i forskellige mere eller mindre proprietære formater afhængig af fabrikant. Panasonic benytter en variant med motion jpeg i en quicktime container (.mov) sammen med pcm. Ualmindeligt bøvlet at have med at gøre redigeringsmæssigt samt fremvisningsmæssigt da det ikke er et standard format der understøttes af diverse videoredigeringssoftware og hardware afspillere. Canon bruger eks. også m-jpeg men i en .avi container, hvilket gør det lidt lettere at arbejde med efterfølgende ved redigering/konvertering til noget standard.

Hvis du kan lave et lille testklip og uploade et eller andet sted, kan jeg godt lige teste det med forskellige værktøjer og se om der er måder at komme udover køb af quicktime pro.

Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ah - det er jo et digicam - ikke et videokamera

Ja - så er det en helt anden snak.

Digicams optager video i forskellige mere eller mindre proprietære formater afhængig af fabrikant. Panasonic benytter en variant med motion jpeg i en quicktime container (.mov) sammen med pcm. Ualmindeligt bøvlet at have med at gøre redigeringsmæssigt samt fremvisningsmæssigt da det ikke er et standard format der understøttes af diverse videoredigeringssoftware og hardware afspillere. Canon bruger eks. også m-jpeg men i en .avi container, hvilket gør det lidt lettere at arbejde med efterfølgende ved redigering/konvertering til noget standard.

Hvis du kan lave et lille testklip og uploade et eller andet sted, kan jeg godt lige teste det med forskellige værktøjer og se om der er måder at komme udover køb af quicktime pro.

Tak for tilbuddet, så skal jeg bare have fundet et sted hvor jeg kan smide en fil.

Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2007
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 13:25
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
ArneBjarne Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2008
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej!

Jeg har fået nyt kamera, som til min overraskelse optager video i formatet .mov og ikke MPEG-2, som det gamle kamera. Mit problem er så bare, at min PS3 ikke afspiller dette format og jeg har dermed brug for en konverter, der kan lave det om til MPEG4 lossless og gerne rimeligt hurtigt.

Jeg har fundet ud af at Quicktime Pro skulle kunne gøre det, men findes der et billigere alternativ evt. shareware. Er der nogen som har erfaring med Quicktime Pro?

Desuden kan det undre en, at Quicktime Pro koster 229 kr i Danmark og "kun" 30 US$ i USA - Vi må have for mange penge her i Danmark!

TAK!

Freeware program, som kan smide .mov mpeg4 indhold over i en standard mp4 container, som PS3'en kan forstå:

http://yamb.unite-video.com/

Det går meget hurtigt, da den netop kun smider streamen over i en anden container og ikke re-encoder til en ny stream.

Og så skal man lige huske, at smide klippet i en mappe der hedder VIDEO i roden af det medie (f.eks. en USB stick), som man smider i PS3'en. Den kigger kun efter inhold i nogle bestemte mapper (VIDEO, PICTURE, DCIM osv.), så hvis det ikke ligger der, kommer det ikke frem i menuen. 

Redigeret af ArneBjarne - 09-Juli-2008 kl. 20:12
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 20:16
problemet er bare at indholdet i disse .mov ikke er mp4 - men derimod motion jpeg. Det kan ikke smides over i en .mp4 container og det kan ikke afspilles af PS3'en men skal reencodes til eks. mp4
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu