recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MOV til AVI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMOV til AVI

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 08:43
Tak for svaret.
Jeg har ikke Quicktime Pro, men jeg prøver lige at kigge på det ffmpeg.
Hvis du/i har en guide til det, må i meget gerne skrive den :)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Anders_b Anders_b skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det ligner en ganske almindelig MP4 container med H264/AVC video og AAC audio; dog er er stream #4 som ligner undertekster? Jeg kan ikke se hvorfor PS3'en ikke skulle kunne afspille det (jeg går ud fra af AVC+AACi en MP4 container generelt kan afspilles på PS3?).
 
Ja, jeg skulle også mene at en sådan fil skulle kunne afspilles på PS3'en.
Forstår bare ikke hvordan den kan sige det er en MP4 container der, når der under filens egenskaber er oplyst at det er en MOV?
Det er fordi det er et quicktime format, alle de HD film trailer der findes f.eks. inden på apples website er også med exstension mov, men selve det codec der bliver brugt er mpeg 4 h264. Men PS3 vil ikke acceptere et MOV format, men hvis man så ændre fra mov til mp4 container så funker det, dog skal man så også holde sig inden for de parameter som PS3 kan afspille. Også alle HD film trailer inden på apple's website kan afspilles perfekt på PS3 hvis du følger nedstående vejledning.

Hvis du har quicktime pro på din maskine så er den nem og lige til. Åben din film i quicktime player, i eksporter, vælger du FILM til MPEG-4 og klikker på valg, her for du et nyt vindue, i toppen står der MP4 og nedenunder står der Billede - Lyd - Streaming. Klik på billede og vælg viderefør, klik herefter på lyd, under lydformat vælger du videreføre og klikker på ok, nu akivere du din film. Din film har nu fået en mp4 container som din ps3 vil kunne afspille. Det tager et øjeblik og din film er ikke blivet ændret/ konverteret eller forringet.

For at få quicktime pro skal du have en registreringcode og taste den ind.

Der findes sikkert et hav af software der kan klare det, sikkert også noget gratis som ffmpeg.

I nogle tilfælde er det nok bare at omdøbe filen fra .mov til .mp4
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Anders_b Anders_b skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det ligner en ganske almindelig MP4 container med H264/AVC video og AAC audio; dog er er stream #4 som ligner undertekster? Jeg kan ikke se hvorfor PS3'en ikke skulle kunne afspille det (jeg går ud fra af AVC+AACi en MP4 container generelt kan afspilles på PS3?).
 
Ja, jeg skulle også mene at en sådan fil skulle kunne afspilles på PS3'en.
Forstår bare ikke hvordan den kan sige det er en MP4 container der, når der under filens egenskaber er oplyst at det er en MOV?
Det er fordi det er et quicktime format, alle de HD film trailer der findes f.eks. inden på apples website er også med exstension mov, men selve det codec der bliver brugt er mpeg 4 h264. Men PS3 vil ikke acceptere et MOV format, men hvis man så ændre fra mov til mp4 container så funker det, dog skal man så også holde sig inden for de parameter som PS3 kan afspille. Også alle HD film trailer inden på apple's website kan afspilles perfekt på PS3 hvis du følger nedstående vejledning.

Hvis du har quicktime pro på din maskine så er den nem og lige til. Åben din film i quicktime player, i eksporter, vælger du FILM til MPEG-4 og klikker på valg, her for du et nyt vindue, i toppen står der MP4 og nedenunder står der Billede - Lyd - Streaming. Klik på billede og vælg viderefør, klik herefter på lyd, under lydformat vælger du videreføre og klikker på ok, nu akivere du din film. Din film har nu fået en mp4 container som din ps3 vil kunne afspille. Det tager et øjeblik og din film er ikke blivet ændret/ konverteret eller forringet.

For at få quicktime pro skal du have en registreringcode og taste den ind.

Der findes sikkert et hav af software der kan klare det, sikkert også noget gratis som ffmpeg.

I nogle tilfælde er det nok bare at omdøbe filen fra .mov til .mp4
Det er rigtig at man nogle gange kan omdåbe extension på en fil, men her er der tale om 2 forskellige container. Apple benytter deres mov container fordi det er deres egen og har patent på denne, modsat med mp4 som apple har sloges med AT&T om, så hut jeg visker.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Det er rigtig at man nogle gange kan omdåbe extension på en fil, men her er der tale om 2 forskellige container. Apple benytter deres mov container fordi det er deres egen og har patent på denne, modsat med mp4 som apple har sloges med AT&T om, så hut jeg visker.

MOV containerformatet blev valgt til MP4 i sin tid, så den burde så vidt jeg husker være identisk.

Der kan dog sikkert være tilføjet ting i den nuværende MOV som ikke længere er kompatibelt.
Til top
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 22:46
Det virkede ikke ved at omdøbe filerne, og synes ikke rigtigt jeg kunne finde ud af det med ffmpeg.
Er der nogle andre mulige løsninger på problemet :) ?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 22:59
Har du prøvet programmet Avidemux som jeg anbefalede?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Har du prøvet programmet Avidemux som jeg anbefalede?
 
Flemming
 
Ja det har jeg prøvet, men det kommer hele tiden med alle mulige fejlmeddelelser osv.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 07:48
Mener at mediacoder vil kunne lave trikket for dig.
Kender du ikke en der har Quicktime Pro, ellers køb den Q pro nøgle, det er jo ikke fordi den koster en formue.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Anders_b Anders_b skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Har du prøvet programmet Avidemux som jeg anbefalede?
 
Flemming
 
Ja det har jeg prøvet, men det kommer hele tiden med alle mulige fejlmeddelelser osv.
 
Prøv at læse hvad der står i disse meddelelser. Det er nemlig ikke altid fejlmeddelelser, men ofte meddelelser du blot skal svare ja til.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
biehe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 00:06
Har du prøvet Mp4Cam2Avi?
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu