recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MOV to WMV9 - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMOV to WMV9 - hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Væsel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-September-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: MOV to WMV9 - hvordan?
    Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 21:07
Hey,

Jeg står og skal have konverteret en video til 7-eleven-butikkerne landet over.

Formatet er i øjeblikket MOV og skal være WMV9.

Hvordan i alverden gør jeg det uden, at reducere kvaliteten? Jeg har prøvet med et utal af programmer! Men kvaliteten på nogle logoer i videoen, bliver virkelig reduceret. Hvordan undgår jeg det?

Mvh
Mike
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 21:16
Det er ikke muligt at konvertere noget uden at reducere kvaliteten.
Al konvertering betyder en rekomprimering, og kvaliteten af denne afhænger så af hvilke format og kvalitets indstillinger der benyttes i konverteringen. Benyttes tilstrækkelig høje kvalitetsindstillinger (typisk høj nok bitrate og ingen resize af video opløsningen) kan der opnåes en kvalitet hvor tabet er mere teoretisk end praktisk, altså at du næsten ikke kan se forskel med det blotte øje ved almindelig afspilning.

Men hvis du er igang med at konvertere en eller anden HD video optagelse fra et kamera til en mindre opløsning i WMV9 med lav bitrate fordi det skal streames fra deres intranet eller lign. - så kan du ikke undgå et væsentligt kvalitets tab. Men det kan sagtens lade sig gøre at konvertere til en normal SD video i WMV9 med fornuftig kvalitet.

Så fortæl lidt mere om hvad din kilde er, hvad det skal blive til og hvad du har forsøgt hidtil.

PS: mov er ikke et format som sådan der fortæller noget om din original video's kvalitet, det er blot en container der kan indeholde video og audio spor i forskellige formater, forskellige opløsninger og forskellige kvaliteter. Brug media info til at se mere konkret hvad din mov video er for noget, og post infoen her.

http://mediainfo.sourceforge.net/da

Redigeret af spawn - 21-Oktober-2010 kl. 21:21
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Væsel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 21:22
Det er et reklamespot lavet i Flash. Så jeg har også filen i FLV- og SWF-format.

Jeg har prøvet med bl.a. "Total Video Converter", "Xilisoft Video Converter Ultimate" og "AVS Video Converter 6".

7-eleven har stillet følgende krav til videoen:

- Windows Media 9 - WMV9 (ikke advanced profile)
- Billedeformat: 1280 x 720 px
- Progressive Video, 25 fps
- Video Bit rate: 5-6 Mbps

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 21:55
Har du prøvet den gratis Any Video Converter? Med de krav du har specificeret ovenfor skulle du kunne opnå en ganske flot billedkvalitet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Væsel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 21:59
Hej Flemming,

Ja, den har jeg prøvet. Måske det er i Flash-filen der skal justeres lidt?

Kvaliteten er superp i MOV og FLV, men så snart den bliver konverteret til WMV9, så går det galt.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 22:04
Det er meget vigtigt at bruge den bedste kilde.

Kan du ikke lave en media info report af dit kildemateriale og poste her - hvis din kilde er en flashvideo i FLV og SWF format er den sikkert allerede dårlig og så kan du umuligt lave en 720p video i god kvalitet udfra det. Hvis mov filen er den original fil der ligger til grund for flashvideoen, er denne sikkert bedre som udgangspunkt og forhåbentlig er denne en HD video (ellers giver det slet ingen mening at konvertere til 720p) - men det er rent gætværk hvis du ikke poster media info så please, post noget mediainfo så vi kan se hvad der er at arbejde med :)

Mht. værktøjer - Microsoft stiller nogle værktøjer til rådighed ganske gratis som nok er bedre end dem du har prøvet. Enten windows media encoder eller alternativt windows moviemaker der findes standard på en XP computer eller i en lidt anden version også på en windows 7 computer.
Kører du Xp eller win7 (eller vista) ?
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu