recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Move, nødvendigt udstyr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMove, nødvendigt udstyr?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Emne: Move, nødvendigt udstyr?
    Sendt: 10-September-2010 kl. 10:04
Er sku lidt forvirret over det der Move halløj. Troede det var en controller, med den der underlige knop på toppen. Men kan nu se der sælges 2 slags controllere, samt et eyetoy kamera.

Er det det samme eye toy de har solgt tidligere, eller skal man købe et decideret move eyetoy?

Og hvor mange controllere skal man bruge hvis man skal spille 1 mod 1 ? Skal man så ikke have 4 i alt?Så jeg ser en potientiel halvdyr investering, for at få det fulde ud af dette.  (4 controllere, kamera, docking station oplader etc.) Man lander vist hurtigt på den forkerte side af en tusse bare for udstyret, dertil kommer spil.
Er det pengene værd?
Ser muligheden for at fruen hooked på noget PS3 spil, da hun ikke gider de almindelige controller spil. Men vi har venner der har WII og det synes hun er ok.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Er sku lidt forvirret over det der Move halløj. Troede det var en controller, med den der underlige knop på toppen. Men kan nu se der sælges 2 slags controllere, samt et eyetoy kamera.

Er det det samme eye toy de har solgt tidligere, eller skal man købe et decideret move eyetoy?

Og hvor mange controllere skal man bruge hvis man skal spille 1 mod 1 ? Skal man så ikke have 4 i alt?Så jeg ser en potientiel halvdyr investering, for at få det fulde ud af dette.  (4 controllere, kamera, docking station oplader etc.) Man lander vist hurtigt på den forkerte side af en tusse bare for udstyret, dertil kommer spil.
Er det pengene værd?
Ser muligheden for at fruen hooked på noget PS3 spil, da hun ikke gider de almindelige controller spil. Men vi har venner der har WII og det synes hun er ok.

Eye toy er det samme som er solgt før.

Som jeg har forstået det vil nogle spil fungere bedst med 2 controllere  - eksmpelvis Gladiator delen i "sports champions" - her vil den ene hånd styre skjoldet og den anden våbnet.

Om det er pengene værd, kan du vist kun selv afgøreSmile
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 10:39

Er det pengene værd?

Jeg har lavet en tråd hvor MOVE bliver testet og bedømt af diverse hjemmesider, så der kunne du have startet Tongue

men nu du har lavet en tråd, så skal jeg nok svare:

MOVE  er lidt det samme princip som med Nintendo Wii - du har ikke brug for "4" controllere til at spille 1 v 1. Du køber en startpakke hvor du får 1 x spil (sporthalløj) 1 x kamera (som er det samme som eyetøj du hele tiden har kunne købe, vil jeg mene) 1 x motion controller. Pakken ser sådan her ud hos coolshop:

og koster 529kr http://www.coolshop.dk/catalog/product/63847-playstation-move--starter-pack-motion-controller-camera--for-ps3

En ekstra controller koster ikke mindre end 400kr (altså den med bolden på toppen), men så er i også klar til og spille.

Man behøver ikke den anden til alle spil - det er som sagt ligesom med Nintendo Wii, hvor du heller ikke behøver den lille navigationscontroller.

De deciderede MOVE spil er vidst en smule billigere (mener $40 eller 50$ kontra de typiske $60 i USA) også vil der være en patch til spil som f.eks. Heavy Rain der gør at du kan spille dem, uden at skulle betale ekstra.

Jeg har også tjekket priserne hos www.gameplay.com hvor jeg vil foreslå du køber hvis du skulle være interesseret, priserne er nemlig:

Startpakke: 405kr
Motion controller: 325kr
Navigator controller: 225kr

I Danmark er det:

Startpakke: 530
Motion controller: 400kr
Navigator controller: 300kr

955kr vs 1230kr

Om du synes at det er det værd, skal jeg ikke kunne sig - jeg køber i hvert fald ikke MOVE på release, men der kommer helt sikkert mange interessante titler som både du og kæresten ville kunne lide:

Heavy Rain
Killzone 3
Socom 4
Little Big Planet 2
RUSE
Resident Evil 5
Sorcery
Time Crisis
Tiger Woods PGA 11
The Sly Collection
Michael Jackson: The experiment
Tron Evolution
Virtua Tennis 4
Toy Story 3 (?)
Metal Gear Solid: Rising (?)

Samt diverse sportsspil og andet gøgl - så spil vil der helt sikkert være nok af, men det er uden tvivl en dyr investering til at starte med.

EDIT: Det ser ud til at jeg havde ret med at MOVE spillene er billigere, de koster ca. 300kr hos coolshop og 200kr hos gameplay, men ellers så varierer priserne en del. Det ville helt sikkert være en fordel og købe det i England.

Redigeret af SteffenD89 - 10-September-2010 kl. 10:51
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 10:43
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 11:28

Steffen og i andre tak for info, beklager jeg missede din Move trådSmile

Jeg er især spændt på hvor godt det er lavet i Tiger golf. Om det er noget det ligner et rigtigt golfsving man skal lave eller om det er WII agtigt (urealistisk). Starter nok bare med en starter pack. Og selvfølgelig fra UK, hvor jeg altid køber, med mindre GS lavet et godt indbytnings tilbud. Så kan man altid udvide maskin parken.

Synes det helt afgørende er hvor præcis controlleren er og hvor realistisk bevægelsen er ift. til den samme bevægelse i virkligheden. Spil skal der nok komme mange af.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 11:44
MOVE og Kinect skulle være lige gode mht. responstiden, men hvor "realistisk" det er i forhold til Nintendo Wii har jeg ingen anelse om. Hvis du tjekker den tråd jeg har linket til, skriver de nok noget om respons og realisme - jeg har ikke selv læst alle linksene. :)
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 12:02
Så vidt jeg ved kan du bare bruge din "almindelige" controller istedet for navigations controlleren. Så to motion controllere, spillene og to "almindelige" controllere (som du formentlig har i forvejen) så er du klar...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 14:26
Almindelige controllere er ikke rigtigt designet til at skulle bruges med en hånd, så tror det bliver svært at spille med dem selv om det er teknisk muligt. EB har desuden en del artikler om Move i dag.
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/spil/article1402415.ece 

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 23:20

Almindelige controllere er ikke rigtigt designet til at skulle bruges med en hånd, så tror det bliver svært at spille med dem selv om det er teknisk muligt

Det er faktisk lettere end man skulle tro (Har lavet udførlig test, for at se om de specielle controllere er nødvendigeLOL)
Til top
Gelardi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 13:37
Jeg skal helt sikkert have den...jeg har en camera i forvejen så jeg har bestilt 2 controller og spillet Start the Party. Alt er bestilt i UK så er det penge at spare...
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000
ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1
SONY PS3 500 GB
PANASONIC DMP-BDT310
iPhone 5+5s16+32 GB
iMac 27"
iPad4,32GB3G,white
iPad Air 64GB3G,white
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 13:54
Er prisen egentlig den samme eller er det dyrere, hvis man køber tingene seperat?
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 664
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 02:09
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Er prisen egentlig den samme eller er det dyrere, hvis man køber tingene seperat?

Hos CDON er det dyrere at købe en samlet pakke..
Besynderligt "tilbud" de har.
http://cdon.dk/spil/playstation_move/
Starter pack+sport champions koster 939,-

Starter pack koster 499,-
sport champions koster 379,-

Lægger man de 2 ting i indkøbskurven ændres prisen på starter pack til 560,-.

Interessant måde at drive forretning på.

Redigeret af OleA - 14-September-2010 kl. 02:11
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu