|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 797 |
![]() Sendt: 22-Januar-2006 kl. 13:05 |
Min Movie Maker holdt op med at virke og siger nu at den ikke kan finde
"lydsystem". Den har virket før på trods af at jeg aldrig har haft
lydkort i maskinen. Så downloadede jeg Win XP SP2 der skulle indeholde
MovieMaker 2.1 men nej, den er åbenbart ikke med og jeg kan ikke finde
noget andet at downloade den fra.
![]() Hos Microsoft kan man ikke lige gå ind og downloade Movie Maker 2.1, men skal vælge automatisk update, der skal ind og analysere hele maskinen før den foretager sig noget, og åbenbart ikke det (Movie Maker 2.1) jeg efterspørger. ![]() Hvad er der galt og hvad gør jeg? |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Windows Moviemaker er ikke det nemmeste program at bruge, prøv at se på MPEG wizzard fra www.womble.com, det er et fint og meget let anvendeligt program, med det kan man redigere uden tab af kvalitet, og det giver et godt resultat. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Moviemaker er i det hele taget overhovedet ikke egnet til noget som helst andet end at lave WMV filer til afspilning på computer - og kan ikke importere filer med dolby digital som dem din Sony optager, hvilket sikkert er derfor du får "manglende lydsystem" fejlen. Så inden du bruger for mange kræfter på at lede videre, kunne jeg da godt tænke mig at spørge hvad du skal bruge moviemaker til ? PS: korrektion til ovenstående: MovieMaker er faktisk ganske udmærket til at redigere rent DV materiale, som sidenhen kan konverteres til dvd med softmpegencodere, men jeg går ikke udfra dette er formålet da din Sony lave Mpeg filer ? PSS: MovieMaker 2.1 er en del af ServicePack2, som jeg iøvrigt på det kraftigste vil anbefale dig at installere, hvis du ikke allerede har gjort det. Den lukker oceaner af sikkerhedshuller i windows. Der er ingen grund til ikke at installere SP2, selvom den analyserer din maskine inden installation sendes der ikke nogen hemmelige oplysninger til MS som kan eller vil blive brugt imod dig.
Redigeret af spawn |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 797 |
![]() |
Tak til spawn og radiomanden.
Jeg var for det første irrriteret over at MovieMaker holdt op med at virke; selv om det mest var (ganske rigtigt) mest til pjat. For det andet har min bror DV kamera med optagelser fra familiegrogs jeg gerne vil have. Desuden en flok DivX-film (action) der ville være underholdende lørdag aften. Men nogen bud på hvorfor MovieMaker holdt op med at virke overhovedet fik jeg vist ikke. ![]() |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |