recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MP3 music locker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMP3 music locker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MartinL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: MP3 music locker
    Sendt: 28-December-2007 kl. 22:05

Hej allesammen.

Et hurtigt spørgsmål...

Indtil jeg får sparet samme til en NAS, bruger jeg MP3 music locker til at lytte til musik på min squeezebox med. Mit problem er at music locker kun kan håndtere op til 128 kbps og hvis jeg henter musik fra eksempelvis CDON, bliver det i 192 kbps. Jeg kan rippe en cd til bithastighed jeg ønsker (media player), men jeg kan ikke se at jeg kan konvertere 192 kbps til 128 kbps.

Er der nogen der har en løsning til problemet.

På forhånd tak

Martin

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 22:37
Hvad er MP3 music locker? Jeg kunne Google det, men...

Du kunne vel også bare installere Slimserver eller Squeezecenter på din pc

Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 28-December-2007 kl. 22:38
Til top
MartinL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 22:49

Ja, men så skal pc'en være tændt.

Hos music locker eller mp3 tunes opretter man en konto hvor man får ubegrænset plads til at uploade sin musik, og det koster ca. 200kr om året.

Alt bliver herefter sorteret efter artisk, album eller nummer. Og man slipper for at tænde sin CD, alt foregår på displayet på squeezeboxen.

Martin

Til top
MartinL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 22:53
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 23:48
Jeg tror, du skal hente MediaMonkey! Den har mange muligheder for automatisering af opgaver. Hvorvidt den kan klare din, ved jeg ikke. Den kan hentes her: http://www.mediamonkey.com/

Forum findes her: http://www.mediamonkey.com/forum/
Her får du svar på ALT

Venligst
Søren
Til top
MartinL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 00:01
Takker

Redigeret af MartinL - 29-December-2007 kl. 00:02
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 12:43

Opdager først nu dette geniale setup: http://www.mp3tunes.com/cb/squeezenetwork/

Men MartinL - er der nyt om det med bithastigheden? Er 128 kbit/s virkelig max i dette fantastiske setup? Tanken om at jeg

1) kan lægge mine 200GB=40.000 sange UD af mit hjem og over på mp3tunes (jeg er så træt diske og backup-programmer)

og 

2) kan få en fjernbetjening med cover art i displayet

gør mig mildest talt interesseret! ¨

MartinL - er der nogen forsinkelse, når du streamer fra web-lageret til klemmeboxen? Og er det derfor, du hellere vil ha' en NAS, eller skyldes sidstnævnte det med den for lave bithastighed?

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 13:51

Jeg har lagt min musik op med 192 kbit/s har har ingen problemer. Men nu ved jeg heller ikke om det er fordi det er en Premium Account oprettet igennem SqueezeNetworks.

Den eneste begrænsning jeg kan se er 10Mb pr. fil ved Free Account. Og 40Mb ved en Premium Account.

Hvis du planlægger at smide 200Gb op skal du nok afsættet over 1 månede. Hastigheden jeg har oplevet (både hjemmefra og fra arbejde) er bestemt ikke overvældende........

Redigeret af kim.t - 03-Marts-2008 kl. 13:53
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 13:59

kim.t. - kører du wifi eller med ledning til klemmeboxen? i mp3tunes-forummet får man fornemmelse af, at wifi-løsningen ser bedre ud på papiret end i virkeligheden - der er nok bedst med en ledning fra router til klemmebox...?

dertil kommer så den labre fjernbetjening...

har jeg misforstået noget - eller er dette ikke bare GENIALT? skulle det endelig kræve en ledning for at fungere optimalt, så trækker jeg sgu gerne den igennem lejligheden for at slippe for bunken af (støjende) diske, media server-bøvl, backup-rutiner og hvad ved jeg!

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 14:23

Ind til videre har jeg ingen squeezebox (venter på Duet) - det er kun via web jeg har prøvet denne service.

Men nu har jeg jo købt mig en HP Thin Client som skal virke som server til Squeezebox'en, så det bliver ikke aktuelt med MP3tunes.

Grunden til at jeg har uploaded filer dertil er også at jeg er træt af at jeg ikke kan høre min (digitale) musiksamling når jeg arbejder hjemme. Når jeg kobler på VPN lukker min arbejdsgiver af for al lokal netværkstrafik. Så jeg har i lang tid været på udkik efter en "sort boks" som smides i anlæget og en wifi remote med display - så Squeezebox Duet er det pt. bedste bud. Jeg har et ældre B&O anlæg hvor jeg i forvejen har lyd i stue, køkken og kontor, så det ville bare være at tænde for anlæget i en af rummene og bruge wifi remoten til at afspille musikken.

Redigeret af kim.t - 03-Marts-2008 kl. 14:25
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 15:09

Hov - jeg kan bare teste om det funker med min Noxoniradio!

http://www.mp3tunes.com/cb/noxon?partner=2541334461

Til top
MartinL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 18:43

Nej det er ikke max.

Det var bare pga. drm beskyttelsen at jeg ikke kunne lægge musikken op.

Jeg syntes ikke at det virkede helt op til mine forventninger, derfor har jeg droppet lockeren.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu