|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MartinL ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() Sendt: 28-December-2007 kl. 22:05 |
Hej allesammen. Et hurtigt spørgsmål... Indtil jeg får sparet samme til en NAS, bruger jeg MP3 music locker til at lytte til musik på min squeezebox med. Mit problem er at music locker kun kan håndtere op til 128 kbps og hvis jeg henter musik fra eksempelvis CDON, bliver det i 192 kbps. Jeg kan rippe en cd til bithastighed jeg ønsker (media player), men jeg kan ikke se at jeg kan konvertere 192 kbps til 128 kbps. Er der nogen der har en løsning til problemet. På forhånd tak Martin |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Hvad er MP3 music locker? Jeg kunne Google det, men...
Du kunne vel også bare installere Slimserver eller Squeezecenter på din pc ![]() Venligst Søren Redigeret af Breddam - 28-December-2007 kl. 22:38 |
|
![]() |
|
MartinL ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Ja, men så skal pc'en være tændt. Hos music locker eller mp3 tunes opretter man en konto hvor man får ubegrænset plads til at uploade sin musik, og det koster ca. 200kr om året. Alt bliver herefter sorteret efter artisk, album eller nummer. Og man slipper for at tænde sin CD, alt foregår på displayet på squeezeboxen. Martin |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Jeg tror, du skal hente MediaMonkey! Den har mange muligheder for automatisering af opgaver. Hvorvidt den kan klare din, ved jeg ikke. Den kan hentes her: http://www.mediamonkey.com/
Forum findes her: http://www.mediamonkey.com/forum/ Her får du svar på ALT ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
![]() Redigeret af MartinL - 29-December-2007 kl. 00:02 |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Opdager først nu dette geniale setup: http://www.mp3tunes.com/cb/squeezenetwork/ Men MartinL - er der nyt om det med bithastigheden? Er 128 kbit/s virkelig max i dette fantastiske setup? Tanken om at jeg 1) kan lægge mine 200GB=40.000 sange UD af mit hjem og over på mp3tunes (jeg er så træt diske og backup-programmer) og 2) kan få en fjernbetjening med cover art i displayet gør mig mildest talt interesseret! ¨ MartinL - er der nogen forsinkelse, når du streamer fra web-lageret til klemmeboxen? Og er det derfor, du hellere vil ha' en NAS, eller skyldes sidstnævnte det med den for lave bithastighed? kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Jeg har lagt min musik op med 192 kbit/s har har ingen problemer. Men nu ved jeg heller ikke om det er fordi det er en Premium Account oprettet igennem SqueezeNetworks. Den eneste begrænsning jeg kan se er 10Mb pr. fil ved Free Account. Og 40Mb ved en Premium Account. Hvis du planlægger at smide 200Gb op skal du nok afsættet over 1 månede. Hastigheden jeg har oplevet (både hjemmefra og fra arbejde) er bestemt ikke overvældende........ Redigeret af kim.t - 03-Marts-2008 kl. 13:53 |
|
![]() |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
kim.t. - kører du wifi eller med ledning til klemmeboxen? i mp3tunes-forummet får man fornemmelse af, at wifi-løsningen ser bedre ud på papiret end i virkeligheden - der er nok bedst med en ledning fra router til klemmebox...? dertil kommer så den labre fjernbetjening... har jeg misforstået noget - eller er dette ikke bare GENIALT? skulle det endelig kræve en ledning for at fungere optimalt, så trækker jeg sgu gerne den igennem lejligheden for at slippe for bunken af (støjende) diske, media server-bøvl, backup-rutiner og hvad ved jeg! kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Ind til videre har jeg ingen squeezebox (venter på Duet) - det er kun via web jeg har prøvet denne service. Men nu har jeg jo købt mig en HP Thin Client som skal virke som server til Squeezebox'en, så det bliver ikke aktuelt med MP3tunes. Grunden til at jeg har uploaded filer dertil er også at jeg er træt af at jeg ikke kan høre min (digitale) musiksamling når jeg arbejder hjemme. Når jeg kobler på VPN lukker min arbejdsgiver af for al lokal netværkstrafik. Så jeg har i lang tid været på udkik efter en "sort boks" som smides i anlæget og en wifi remote med display - så Squeezebox Duet er det pt. bedste bud. Jeg har et ældre B&O anlæg hvor jeg i forvejen har lyd i stue, køkken og kontor, så det ville bare være at tænde for anlæget i en af rummene og bruge wifi remoten til at afspille musikken. Redigeret af kim.t - 03-Marts-2008 kl. 14:25 |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hov - jeg kan bare teste om det funker med min Noxoniradio! |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej det er ikke max. Det var bare pga. drm beskyttelsen at jeg ikke kunne lægge musikken op. Jeg syntes ikke at det virkede helt op til mine forventninger, derfor har jeg droppet lockeren. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |