recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mpeg 4 forklaring søges.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmpeg 4 forklaring søges.

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 18:11

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Har lige et kort spørgsmål til Radiomanden, lidt uden for denne tråd, men
Jeg har en del TV derhjemme. Har både sat og dvb-t. I soveværelset har jeg hængt mit gamle Pio lx508d op. Det er kun med MPEG2 dekoder, men kan sagtens finde alle MPEG4 kanalerne. Dette er lidt underligt, men der findes åbenbart dvb-t tunere der kan finde kanalerne men ikke dekode dem. På et tidspunkt var der et fransk firma der ville komme komme med et kort der lavede MPEG4 om til MPEG2 således at man kunne få glæde af de nye kanaler uden seperaqt boks. Er det helt droppet eller hvad ??

De moduler virker ikke, da de ikke er kompatible med HE-AAC, og der vil næppe komme nogen brugbar løsning nu, da der er TVer på markedet med MPEG4. Så har man TV uden MPEG4, så må man have en STB eller udskifte TVet hvis man ikke ønsker en box.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kimbro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-August-2006
Sted: Denmark
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 22:48
Hej fra ny bruger på tråden..
Jeg er nok en af de mange der købte pana th 42pz80E igennem recorder og jeg kan forstå at mit tv også skal ha smidt en ekstra kasse på( MPEG4 tuner) , selvom der sidder et ca modul bag tv'et.
Er det rigtigt forstået at der kun sidder et MPEG2 tunerkort i ??
Jeg kan kun modtage nogle få digitale udsendelser igennem DVB-t, men ikke kanal HD og Ramasjang. Når jeg ser film på DVB-t , er der ingen undertekster !!har det noget med tunerkortet at gøre !!! 
Jeg er måske også en af de tv brugere der har haft for store forventninger til det nye signal og har troet at jeg ville komme til at se Eurosport, Animal og Discovery i HD, men det er jo nok noget man skal betale ekstra for, ikke ........... Håber der er nogen der kan komme med et par råd også ang køb af MPEG4- kort eller lign. Kim
antenneforening Hvidovrenettet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 23:10

TVet kan ikke bruges til MPEG4, dertil skal bruges en STB, som enten fås med eller uden kortlæser, den er nødvendig for at kunne modtage betalings TV fra Boxer, FTA kanalerne kan modtages uden kort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 23:51
Hej Kombro!
Ja, dit tv har kun DVB-T MPEG2 tuner. Det kan derfor ikke se de gratis-kanaler som sendes i MPEG4 (DR K, Ramasjang, DR HD, DR Update, Folketingskanalen). Betalingskanaler fra Boxer TV kræver også MPEG4.
Du kan ikke købe sådan noget som et MPEG4-kort.  Det findes ikke. Du kommer ikke uden om en DVB-T MPEG4 digital modtagerboks, hvis du vil modtage de nye kanaler via egen antenne. Alternativet er et nyt tv med DVB-T MPEG4-tuner.
Ved at tegne abonnement hos Boxer TV kan du få en boks. Vil  du nøjes med de gratis kanaler, kan du købe en DVB-T MPEG4 boks i tv-forretningerne.
En mere omfattende forklaring har jeg givet i denne vejledning om digital tv-modtagelse.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Kimbro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-August-2006
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 11:18
Hej Vilhelm..
Tak for svarene, kan så hjælpe mig en min jagt efter den rigtige box.. Har så også fundet undertekten på DVB-t kanalerne, skulle bare finde den rigtige fjernbetjening( bruger normalt Harmony 525 til alt). Tak for hjælpen. Kim
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 17:30
Og vi er helt sikker på at der ikke findes et kort til de gratis kanaler DR til pio tvet ?
Hvilken box til gratiskanalerne med mpeg4 tuner skal det så være som samtidig kan bruges med pio fjernbetjeningen, eller fjernbetjening fra dvb-t boxen kan styre pio tvet. Priserne falder vel også hurtigt efter nytår når alle dem der var tvunget til at skifte har skaffet nyt udstyr.
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu