recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mpeg 4 kanaler i dårlig kvalitet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMpeg 4 kanaler i dårlig kvalitet ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SpookiePower Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: Mpeg 4 kanaler i dårlig kvalitet ?
    Sendt: 21-November-2009 kl. 20:28
Jeg har en Triax 405 som har kørt upåklageligt i ca en uge. Men de sidste 3 dage i træk, har samtlige af mine mpeg4 kanaler været helt umulige at se. Selv om jeg tager strømmen på triaxen hjælper det intet. Den første uge kørte alle kanaler fint, så kan det være min antenne på taget der er røget ud af kurs ?

Det skal lige nævnes at DR1 DR2 og TV2 køre fint.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af SpookiePower SpookiePower skrev:

Så kan problemet ikke tilligges antennen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 21:00
Jeg tror måske det skyldes at min antenneledning består af for mange stykker. Den bliver spilttet over i en anden tuner jeg også bruger, og sætter jeg een lange antenneledning direkte ind i min triax tuner, så køre mpeg4 kanalerne fint. Men er disse kanaler mere følsomme end DR1 DR2 og TV2 ?

Jeg ville meget gerne fortsætte med at splitte signalet, så jeg jeg bruge to tunere. Ville det hjælpe hvis jeg købte noget ledning af bedre kvalitet, eller kan man købe en forstærker og sætte ind ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 21:04

Det kunne tyde på, at du skal opgradere dit antennesystem, og bruge gode materialer og komponenter når der skal ske en deling af signalet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 22:13
Det vil jeg prøve.

Men kan det passe at de kanaler er mere følsomme ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 22:17

Det kan jeg ikke tro, de kommer fra samme sender og med samme effekt, det kan dog måske også skyldes, at der sidder et filter på antennen fra den analoge tid, og det skal så fjernes.
Til top
hdaugbjerg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-November-2009
Sted: Danmark
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 22:24
Hej

Jeg har præcist det sammen problem med min Triax 405 modtager og Mpeg4 kanalerne.
Det har kørt perfekt i et par uger, men de sidste 4-5 dage har der konstant været problemer med alle mpeg4 kanalerne. Mpeg2 (DR1, Dr2 og TV2) fungere fint.

Mit Signal niveau er ca 70-80% og markeres med rød
Signal kvalitet er 100% og markeres med grønt

Jeg har for at øge signalet niveauet, fjernet en 4-splitter (6dB tab) fra min signal vej og koblet min UHF antenne direkte til min Triax 405. Det ændredede intet, hverken på signal niveauet eller problemerne.

Har kontaktet Boxer og forklaret dem problemet, og de har herefter sendt mig et gavekort på et gratis tekniker besøg, som vil forsøge at finde frem til problemet.

Min Triax har følgende data:

Boot: 1.0
Software: 1.0
Harware: 1.3

Nogen der har en ide, før min "Boxer tekniker" dukker op??

Redigeret af hdaugbjerg - 21-November-2009 kl. 22:25
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 22:47
Hvis kanalerne er lige følsomme burde der vel ikke være forskel i signal kvalitet/styrke, når man kigger på disse, for hver kanal ? Men det er der hos mig. Min game kanal er i nul på både styrke og signal, mens DR HD og DR K ligger på 30% og DR 1 DR 2 samt TV 2 ligger på 100 %. Men laver jeg een lang antenneledning, uden at splitte den, ja så virker alle kanaler. Min game kanal kommer op omkring 30%, nok til at den virker, samt HD og K kanalerne får også et hak op. Så det tyder på dårlige kabler/splitter hos mig.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 23:29
Jeg oplever også at mpeg4 kanalerne er mere følsomme, men især DRHD som hakker/fryser én gang i timen.
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af SpookiePower SpookiePower skrev:

Så kan problemet ikke tilligges antennen.

Det ville jeg ikke afvise 100%. Min antenne var tiltet lidt i blæsevejret i onsdags (ja ja den skal skrues bedre fastSmile). MPEG2 kanalerne gik fint ind. Men MPEG4 kanalerne gav en fejl om intet signal. Da antennen var rettet på plads var der fint signal igen på MPEG4 kanalerne.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Det ville jeg ikke afvise 100%. Min antenne var tiltet lidt i blæsevejret i onsdags (ja ja den skal skrues bedre fastSmile). MPEG2 kanalerne gik fint ind. Men MPEG4 kanalerne gav en fejl om intet signal. Da antennen var rettet på plads var der fint signal igen på MPEG4 kanalerne.

Boxers MPEG4 kanaler kører med mindre fejlretning end DRs MPEG2/4 kanaler. så hvis det er Boxers kanaler du har haft problemer med, så er det pga. den mindre fejlretning af signalet.
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Boxers MPEG4 kanaler kører med mindre fejlretning end DRs MPEG2/4 kanaler. så hvis det er Boxers kanaler du har haft problemer med, så er det pga. den mindre fejlretning af signalet.

Det var DRHD, K og Ramasjang. Så det er lidt mærkeligt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu