recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MPEG 4 udgang til TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMPEG 4 udgang til TV?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hjortskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 08:07

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

...Uanset hvad, skal dit udstyr have en dsp (digital signal processor) til at kunne dekode den strøm af data til noget der kan vises på en skærm...

... det der sidder i et tv, eller i en networktank (mediaplayer) er dsp'er der er programmerede til specifikke funktioner og derfor lettere at lave software til. Disse bliver dog stadig opdateret, derfor opdaterer man firmware....

Nemlig, og her er den grundlæggende tanke at jeg med nuværende produkter måske kan få tv'et til at lave denne afkodning.

Det er ikke fremtidsløsninger jeg beskæftiger mig med, men løsninger baseret på dimser jeg kan købe inden 1 november i år, fordi jeg skal have bygget min nye HTPC så den er klar til tiden. Samsung har en pressemeddelelse på deres site som proklamerer LED tv med dlna som kan det jeg kunne forestille mig at ville. Disse tv kommer i april i år. Desværre er det en pull teknologi og jeg ville foretrække en push.

MoCA produktet jeg har set kan man lægge billet ind på på diverse sites, men her er et link til det. http://www.netgear.com/Products/PowerlineNetworking/Coax/MCA B1001.aspx , Her er mit spørgsmål så om det signal denne dims sender ud på coax vil kunne ligne det signal som en DVB-T tuner kan opfange, naturligvis forudsat at der sendes en DVB datastrøm over ethernettet til den? Hvis den kan dette så har jeg en push metode.

Ligesom der må være DVB-T kort som opfanger TV-signaler, så må deres også findes nogle som kan broadcaste disse. Hvis der er nogen som kender til kort af denne type som kan bruges, hører jeg gerne herom.

For mig handler det om at finde ikke bare en vej, men vejen som passer ind i mit HTPC setup. Grafikkort hardware accellerering kan benyttes, men det ligner en skrøbelig teknologi med for mange afhængigheder og derfor søger jeg andre mere strømlignet metodikker. 

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 12:18
Skrøbelig og skrøbelig.....Jeg har kun lavet maintenance reboots på min Vista Box med TVpack, som selv trækker et TV med HD/SDTV samt tre extendere. e6300, gf8600gt, 2gb Raid 1, 2 x Firedtv DVB-C, 1 x FloppyDTV DVB-C. Desuden køres der en Virtuel WHS(Som i øvrigt understøtter DNLA) på boxen...

Det du leder efter er for mig at se en DVB-T modulator, som findes til pci, men den er dyr, og hvad godt skulle den egentlig gøre med mindre du er Operatør?

Demodulere>modulere for at fange TS streams og spare 5% i CPU forbrug....DNLA er desuden skrøbeligt hvis du spørger mig....

Grundlæggende lyder det hele tåbeligt i mine ører(intet personligt), specielt når man tænker på hvor billigt og stabilt man kan lave et Windows Sytem der kan det du efterspørger....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 15:01

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Skrøbelig og skrøbelig.....Jeg har kun lavet maintenance reboots på min Vista Box med TVpack

...

Grundlæggende lyder det hele tåbeligt i mine ører(intet personligt), specielt når man tænker på hvor billigt og stabilt man kan lave et Windows Sytem der kan det du efterspørger....

Skrøbeligt skulle nu ses ifht. Linux, ihvertfald fedora, hvor man er afhængig af at api'erne til hardware accelerering frigives. Dette er så sket for Nvidia vdpau tilbage i november 2008. Udemærket, men dette tager tid inden det forplantes ud i de forskellige distributioner. Jeg kan ikke engang se denne feauture på fedora 11 som kommer i maj måned.

Så kan man jo hente source kode til mplayer og xine og få supporten tidligere, hvilket er det jeg har leget med ovenfor. Xine er ustabil og viser omkring 10-30 s af f.eks. den lokal Købehavnske kanal G-TV MPEG 4. Mplayer kan ikke engang afkode denne kanal og siger No video, som betyder noget i stil med at den ikke kan finde ud af at afkode datastrømmen.

Naturligvis vil denne support komme med tiden og der er mange andre muligheder pt., som f.eks. MythDora med vdpau understøttelse. Der er også den løsning du selv ridser op.

At spørge til andres erfaringer uanset om man vil gå den vej eller ej, er og kan ikke være tåbeligt. Personligt synes jeg der er nogle interessante muligheder og dem afsøger jeg så på et forum, da jeg ikke har nogle praktiske erfaringer med disse emner pt.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Hjortskov Hjortskov skrev:

Skrøbelig og skrøbelig.....Jeg har kun lavet maintenance reboots på min Vista Box med TVpack

...

Skrøbeligt skulle nu ses ifht. Linux, ihvertfald fedora, hvor man er afhængig af at api'erne til hardware accelerering frigives. Dette er så sket for Nvidia vdpau tilbage i november 2008. Udemærket, men dette tager tid inden det forplantes ud i de forskellige distributioner. Jeg kan ikke engang se denne feauture på fedora 11 som kommer i maj måned.

Så kan man jo hente source kode til mplayer og xine og få supporten tidligere, hvilket er det jeg har leget med ovenfor. Xine er ustabil og viser omkring 10-30 s af f.eks. den lokal Købehavnske kanal G-TV MPEG 4. Mplayer kan ikke engang afkode denne kanal og siger No video, som betyder noget i stil med at den ikke kan finde ud af at afkode datastrømmen.

Naturligvis vil denne support komme med tiden og der er mange andre muligheder pt., som f.eks. MythDora med vdpau understøttelse. Der er også den løsning du selv ridser op.

At spørge til andres erfaringer uanset om man vil gå den vej eller ej, er og kan ikke være tåbeligt. Personligt synes jeg der er nogle interessante muligheder og dem afsøger jeg så på et forum, da jeg ikke har nogle praktiske erfaringer med disse emner pt.

Du misforstår mig. Jeg kan sagtens se ideen i det du vil.  Capture alle TS streams og rebroadcaste i DVB-T og lade fjernsynet håndtere resten.

Se her

Men for det første ser jeg det som en meget dyr løsning og jeg kan have min tvivl om hvorvidt du kan få noget sådan til at virke.

For det andet synes jeg at det er mange hoops at hoppe igennem fordi du partout vil køre linux og have et CPU forbrug på under 1%.

Hvis du fx har en vistaboks backend som mig med ekstendere(fx Linksys's 2100dma model som egentlig er en modificeret kiss netværksafspiller og som kører med linux firmware) Ja så er der stort set intet load på CPU på din backend udover det som en TS session skaber og den disk aktivitet Livetvbufferne måtte generere. Du skal ikke tænke på gfx accelleration eller noget som helst, det kan din ekstender gøre for dig.(Dog kræves der Windows 7 til h.264 på ekstendere) Med prisen på disse tynde klienter til en Vista box så bliver det altså svært at matche - også på linux.

Linksys DMA 2100 1000kr
Xbox 360 Arcade 1200kr (360kr i discount inden slutningen af april)
Linksys DMA 2200 med integreret DVD afspiller 1200kr

Vista Backenden kan laves for omkring 5-7000kr inklusiv 2 kabeltunere, og kan ligeledes koble på et fjernsyn...

Hvis min brug af ordet tåbelig virker stødende, er det bestemt ikke ment sådan. Det er i forhold til prisen og de hoops du må igennem for at implemetere din idé - ikke idéen som sådan...

Redigeret af Patriarken - 27-Marts-2009 kl. 16:27
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 16:36

Hvis min brug af ordet tåbelig virker stødende, er det bestemt ikke ment sådan. Det er i forhold til prisen og de hoops du må igennem for at implemetere din idé - ikke idéen som sådan...

Absolut ikke - no offence taken

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu