|
|
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | ||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det er da muligt at se i 720p fra f.eks YouTube, så må det vel også kunne lade sig gøre fra DR.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Det er nemmere med et videoklip der loades ind, bufferes og afspilles. En konstant streamet TV kanal kræver mere af forbindelsens kvalitet. Bortset fra det, så er det aldrig lykkedes mig at spille HD fra YouTube uden hak og udfald. Dette selvom jeg har en 50 Mbit/s bredbånd og en hurtig computer. /Lars
|
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Jo, men det er nu ikke noget kønt syn. Med den bitrate som YouTube leverer giver 720p ikke mening for andre end marketing folk. Hvis DR1 skal sende med 6,5 Mbps, vil jeg hellere have god SDTV end halv-shitty-YouTube-agtig 720p. Redigeret af JesperLund - 31-Januar-2011 kl. 15:20 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Jeg syntes nu ikke, at de HD klip du finder her er så ringe. http://www.youtube.com/results?search_query=Sporvejsmuseet&suggested_categories=2%2C19%2C10&page=2
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Ser du dem på et 42" panel? |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
I praksis bliver det heller ikke 6,5 Mbit/s pga. statistisk multiplexing. Det er for tidligt at sige noget om kvaliteten, men med en god statistisk multiplexing er det teknisk muligt at udsende 2x HD og 2xSD i et MPEG-4 baseret MUX, med en fornuftig kvalitet til alle fire kanaler. Og det udstyr der benyttes til at encode kanalerne til MPEG-4 bliver bedre og bedre. Så hvad der var teknisk muligt for et år siden, er allerede overgået i kvalitet nu. Og det udstyr der installeres sidst på året er formentlig endnu bedre, end noget af det der kan købes nu. Så hurtigt går udviklingen i disse år. Jeg ser ingen grund til at græde ![]() /Lars
|
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det ved du jo godt at jeg ikke gør.
|
||
|
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2037 |
![]() |
|
Og du syntes ikke de er så ringe? ...Chock and awe ![]() Ja, hvis man syntes at den "langt fra HD" kvalitet er i orden, så har man ikke noget at bekymre sig om i forbindelse med "næsten HD" fra DR. For det vil blive endog markant og væsentlig bedre end disse direkte rædsomme Youtube "HD" klip, som absolut intet andet har at gøre med HD, 720p og 1080p kvalitet ud over navnet og antallet af inkluderede pixels, som dog slet ikke er i nærheden af at blive udnyttet grundet den ekstremt voldsomme komprimerings grove og billedindfedtende quantisizer ![]() Her er et lang bedre eksempel (bedre end broadcast) på 1080p kvalitet man kan sammenligne med, uden at quantizeringen i encodingen har ødelagt det i utilgivelig grad som i YouTube videoerne: http://red.mikkowilson.com/milkgirls1080.mov ...Som man forhåbentligt kan se uden leverpostej på brillerne, er det en helt anden verden end "langt fra" og "næsten" HD Man ville faktisk kunne få selv et 720x576 klip til at stå bedre, og reelt have højere spatial opløsning ved brug af højere bitrate end man finder det i forbindelse med "1080p" klippene på Youtube.
Det gør jeg. For tænk hvad man yderligere ville kunne have fået ud af dette gode nye udstyr, hvis der politisk var vægtet lidt mere kvalitet i forhold til den aktuelt tunge vægt på kvantitet. Alene bare det at droppe DR-HD som tidligere planlagt til fordel for DR1+2 i HD udgaver, ville samlet have givet i det mindste lidt mere plads og båndbredde at spille med i muxenE (flertal) end aktuelt planlagt. Så kunne man i det mindste have haft 2 DR kanaler i HD med båndbredde tilsvarende DR-HD's (der med bestemt ikke sagt at det ikke kunne være bedre, da der jo heldigvis ER bedre måder at modtage DR-HD på end via DVB-t nettet med dets hårdt pressede bitrater) Redigeret af TBC1 - 01-Februar-2011 kl. 14:32 |
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
|
Jeg modtager tv signalet fra COMX , DVB-T , og DR HD kvaliteten synes jeg er god . Men er der nogen der ved noget om bit raten på dette signal fra COMX ? ...
MVH
|
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Mon ikke, at det som det skal, bliver udsendt transparent.
|
||
|
||
![]() |
||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|
For lige at forstå det helt præcist... Hvis man har et tv i et værelse der kun hatr mpeg2, så er der ingen ko på isen så længe man kører over kabel tv, vel? Er der nogen der har en idé (gæt) om hvor længe det stadig vil virke?
Jeg mener de analoge kanaler har jo fået lov at leve til i hvertfald 2018 (mener jeg det var) hos YouSee eksempelvis...
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |