recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mpeg2 til mpeg 4 ca mondul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mpeg2 til mpeg 4 ca mondul

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mr.bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mr.bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: mpeg2 til mpeg 4 ca mondul
    Sendt: 26-Februar-2012 kl. 21:56
Har et ellers lg 50 tommer tv der er 3 år gammel og stod det var boxer ready , men det er den ikke
har jeg fundet ud af efter jeg har søgt på spec på min lg model det er kun mpeg2 , øvøv så har købt en boxer boks til at modtage men ville gerne undvære boksen , så gik på ebay og søgte der var denne ca mondul der står
mpeg2 til mpeg4 mondul http://www.ebay.com/itm/Neoton-CONVERTER-Card-MPEG4-MPEG2-CAM-CI-MODULE-DVB-T-NP4-/110760234328?_trksid=p3286.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D3%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D6608744738915020810

så skulle jeg kunne modtage mine boxer kanaler på mit fjernsyn :-) den kan sagtens finde kanalerne
uden kort men når jeg går ind i dem kan den ikke dekode dem , så var fristede at købe dette kort
til ca 308 kr , incl pp til dk

Er der nogen der har prøvet dette , og mærkeligt det ikke er kommet til dk
så ville der være mange der ikke skulle have købt nyt tv

Mvh Robert
Til top
mr.bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mr.bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 21:57
mit tv er LGPG60
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af mr.bob mr.bob skrev:

så skulle jeg kunne modtage mine boxer kanaler på mit fjernsyn :-) den kan sagtens finde kanalerneu den kort men når jeg går ind i dem kan den ikke dekode dem , så var fristede at købe dette kort til ca 308 kr , incl pp til dk

For det første er det kun til FTA kanaler (= ikke kodede kanaler), for det andet er den kun til SD kanaler (det vil sige at DR1, DR-HD og TV2lokalstation er væk), desuden har neotion kortene vidst en smule problemer med NORDIG standarden (den standard vi alle modtager tv efter).

MAO - glem den. Køb en ordentlig modtager i stedet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 03:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

så skulle jeg kunne modtage mine boxer kanaler på mit fjernsyn :-) den kan sagtens finde kanalerneu den kort men når jeg går ind i dem kan den ikke dekode dem , så var fristede at købe dette kort til ca 308 kr , incl pp til dk

... desuden har neotion kortene vidst en smule problemer med NORDIG standarden (den standard vi alle modtager tv efter).

MAO - glem den. Køb en ordentlig modtager i stedet.

Det kort er en helt skør ide på alle måder og helt fra starten. 

Alene det forhold at HE-AAC lyd, som anvendes på alle danske antenne kanaler, ikke understøttes betyder  at lyden ikke kommer igennem.

Det kort skrev vi om for 3-4 år siden og det blev fastslået at det ikke kunne virke.   Det var en ide der ikke var god, men som tiltalte mange - tekniske uvidende - der ville redde deres MPEG-2 fjernsyn og derfor troede på mirakler, men det kort er intet andet end 'snake oil'.

Jeg kan i øvrigt ikke forstå at du købte et MPEG-2 fjernsyn for kun 3 år siden, da viste alle da at MPEG-4 ville være et krav på alle nye kanaler og at MUX1 kun ville fortsætte med MPEG-2 til 2012.

Lars       Smile

Se mine indlæg her :
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59197&KW=neotion&PN=2&title=mpeg2-mpeg4

og artiklen her:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2436&zoneid=3 

Redigeret af reslfj - 27-Februar-2012 kl. 03:18
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 11:38
Og når der skal købes nyt nu, så skal det jo hedde MPEG4 DVB T2. Kun MPEG4 er ikke nok.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Og når der skal købes nyt nu, så skal det jo hedde MPEG4 DVB T2. Kun MPEG4 er ikke nok.

Nej Turbo - det har aldrig, end ikke teoretisk, været muligt at  placere DVB dekoderdelen i et kort. 
Når signalet kommer til CI stikket har det allerede været igennem DVB-T  chippen i fjernsynet - og derigennem kommer intet DVB-T2 signal.

Men hele ideen er syg og det har meget klart vist sig i Irland, hvor der var adskillige meget 'Neotion' fanatikere for 2-3 år siden (nærige eller fattige efter køb af en dyr fladskærm).
Faktisk virkede det i Irland, da man i starten testede med et signal der havde MP2 lyd, signalerede MPEG-2 SD ol.  Det var således kun den rå video komprimering, der var skiftet til MPEG-4.

Da man så skiftede til ny lyd, til at signalere MPEG-4 gik det helt galt.  Det gik dog først helt op for 'Neotion-tosserne', at det var en dead-end, da det blev officielt at  RTÉ ville sende i HD format (RTÉ svarer til DR i Irland). 

Man har imidlertid overset allerede hos Neotion i designfasen, at der er fundamentale problemer, som ikke er lette at løse og nogle er  helt umulige at løse.
  • MPEG-4 anvender meget mere omfattende koder end MPEG-2 bla i forbindelse med bevægelse. MPEG er jo komprimering med tab af opløsning, men tabene er ikke samme steder ved MPEG-2 og MPEG-4.
  • MPEG-4 kan i Europa sende HD  og det bliver brugt. Da kortet blev udtænkt i 2004/06 var der kun SD.  MPEG-2 kan ikke behandle HD i noget fjernsyn solgt i Europa. Så der skal ofte både  nedskaleres til SD og konverteres  i kortet (og det kan kortet slet ikke)
  • Lyd sendes som (flere) uafhængige datastrømme både MP2 og for MPEG-4 normalt HE-AAC komprimeret.  De skal dog alligevel  'læbe-synkroniseres' . MPEG-2 fjernsyn kan kun MP2 lyd og kortet kan slet ikke behandle HE-AAC lyd.
  • Undertekster - noget som selv bokse bygget til MPEG-4 ikke alle klarede i starten.
  • Signalering:  Der udsendes koder, som en del af de digitale data, der bla angiver  hvordan hver kanal er komprimeret.  Signaleres således  MPEG-4, skal koderne forstås af Neoteon kortet og omsættes rigtigt til MPEG-2 fjernsynet.  Om det er vigtigt afhænger delvist  af fjernsynets firmware.   

Lars     Smile

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 17:09
Rolig nu, reslfj!! Det med at købe nyt - der mente jeg altså TV, eller boks, med DVB T2 inside.Smile
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 17:21
Utroligt at dette emne igen er blevet hevet op af mølposen. Det må da snart gå op for folk, at det ikke kan lade sig gøre.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Utroligt at dette emne igen er blevet hevet op af mølposen. Det må da snart gå op for folk, at det ikke kan lade sig gøre.

Flemming

Jag har svaret udførligt og henvist til næsten 3 år gamle indlæg og artikler - de indlæg burde OP jo selv have fundet. 

Der er flere fejl ved hele ideen med at konvertere MPEG-4 til MPEG-2, men det synes som om, uvidende mennesker ikke vil forstå, hvis de desperat nok ønsker sig 'det evige liv'.   
I den link jeg henviser til, har jeg kopieret Boxer.se's  besked om at Neotion alligevel ikke vil virke.  Det er jo et klart eksempel på at marketingidioter  hos Boxer forud havde skrevet  om noget de ikke havde undersøgt ordentligt. Ja, jeg kan tro, de heller ikke har haft den fornødne tekniske og økonomiske forstand og uddannelse og således ikke blot var ugidelige og  dovne.  

Jeg har den holdning, at man i almindelighed skal holde sig på den slagne landevej og kun gå udenfor, hvis det er noget man selv forstår i dybden og gevinsten samtidig er meget betydelig.

Særligt synes jeg, at folk, der får købt noget 'dumt', næppe har de store chancer for derefter at kunne lave noget særligt smart!       

Jeg har dog især svaret, fordi det er vanskeligt at finde rigtigt gamle indlæg her på recordere.dk . Så indlæget her er en ny advarsel til nye Neotion-tosser og tosser i almindelighed.

Lars  Smile
Til top
mr.bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mr.bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 01:14
tak for hjælpen , så vælger jeg at spare de 300 kr og lever med boksen under tvet . træls at det ikke var en mulighed , men har åbenbart ikke været helt vågnen da jeg købte mit tv , der var boxerklister mærker på tvet så troede jeg bare at det var iorden . øv men tak for svaret

Mvh Robert Neotion-tosser/tosse i almindelighed.LOL
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 07:40

der var boxerklister mærker på tvet så troede jeg bare at det var iorden

Det var der på mange tv, men langt de fleste klistermærker gjaldt boxer i Sverige og ikke Danmark......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 07:50

tak for hjælpen , så vælger jeg at spare de 300 kr og lever med boksen under tvet . træls at det ikke var en mulighed , men har åbenbart ikke været helt vågnen da jeg købte mit tv , der var boxerklister mærker på tvet så troede jeg bare at det var iorden . øv men tak for svaret

Mvh Robert Neotion-tosser/tosse i almindelighed.LOL
Hvorfor køber du ikke en boks der kan sidde BAG ved tv´et, istedet for under ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu