|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() Sendt: 09-Maj-2010 kl. 21:06 |
Jeg har tidligere oprettet et indlæg på vegne af min søster og kæresten, ang. Boxer og Viasat, som vidst pga. en gammel analog optager ikke fungere her..
Anyway, det hander om at de vil kunne optage programmer både med Boxer og Viasat.. Lige nu har de Boxer-signalet gående direkte ind i tv'et med et Boxer kortmodul i tv'vet.. Her ønsker de sig så en optager.. Har set følgende på Boxers side: http://www.boxertv.dk/produkter/Modtagerudstyr/Sagem-DTR94160TA/ - Kan de købe denne, når de har abonn. i forvejen?? Det har jeg ikke rigtig kunne finde ud af, synes jeg.. Jeg er også stødt på denne: http://www.av-connection.dk/?PNo=12-063VP - Den minder meget om den, men modelnumm. stemmer ikke overens, ihvertfald ikke hvad jeg kan se.. Eller hvad vil i anbefale?? Er meget itvivl her.. Viasat HD: De har vidst det der hedder ViasatHD - og en boks, som vidst kun kan modtage på.. Jeg er forvirret.. Håber nogle venlige sjæle vil "tegne og fortælle om dette".. ![]() Men hvad er Jeres bud?? ![]() På forhånd tak..
Redigeret af Casper - 09-Maj-2010 kl. 21:07 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ja det må være muligt at skifte til andet modtage udstyr uden at det påvirker abbonnementet hos Boxer. Og kortet fra TV'et skal så bare over i PVR'en.
Til Viasat skal der anskaffes en PVR også for at optage i HD kvalitet.
|
|
![]() |
|
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() |
- Okay, men kun en PVR er nødvendig, da de har ViasatHD - for at kunne optage ikke??
Det er vel bare at skifte/ændre abo. til ViasatPlusHD, for at se så modtager en modtagerboks med harddisk?? Redigeret af Casper - 10-Maj-2010 kl. 10:09 |
|
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() |
Vælger du de godkendte bokse, kan du ikke optage Boxer programmer på Viasat boksen og ej heller Viasat programmer på Boxer boksen, men det vidste du måske godt. Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mente.
Om der findes alternative bokse, der kan bruges til begge tør jeg ikke sige, men der er mange her der bruger alternative bokse. Jeg kan dog forstå, Viasat er ikke det nemmeste at bruge med en alternativ boks. Du kan udmærket købe Boxer pvr'en og bestille Viasat Plus, men boksen til dette koster også penge, så vidt jeg kan forstå ud fra det med småt. Jeg klikkede på Bestil knappen for eksisterende kunder, så kan man se det. Boxer pvr'en du fandt hos av-connection er den samme som på Boxer's side, der er bare tale om at der findes en med 160 gb og en med 250 gb. Du skal dog lige være opmærksom på, den lave pris der er ved samtidig oprettelse af Boxer abonnement, og sådan et har I jo. Jeg ville kigge efter den et andet sted, for det tyder på de helst vil sælge den med Boxer. I hvert fald er den i restordre UDEN Boxer. Redigeret af Ham_Der - 10-Maj-2010 kl. 14:20 |
|
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() |
Wupti er en mulighed http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Digital-TV/156815*Wupti/Sagem-Boxer-DTR94-160GB.html
De har den også med større HDD. Av-connection undrer mig, de skriver i produktbeskrivelsen, at der findes en med 160 gb og en med 250 gb, men det er kun en med 500 gb man kan lægge i indkøbskurven. Jeg prøvede uden at gøre det færdigt. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er sgu lidt forvirrende, alt det her.. Men mente at de både skulle have en optager til Boxer og til Viasat, altså 2 forskellige optagere, men alternative bokse, mener du her bare en alm. dvb-t optager eller?? Det er nødvendigt med 2 bokse, sådan som jeg læser det.. Så de kan vel købe en hvilken som helst optager til Boxer af mærket Sagem, og optage med den?? Og så er de tvunget til at købe PlusHD abo., og få boksen samtidig, for at kunne optage deres programmer?? Ja, det koster noget!! Redigeret af Casper - 10-Maj-2010 kl. 15:45 |
|
![]() |
|
![]() |
Det jeg mente med alternative bokse var, at der er en del brugere på dette forum der bruger bokse af mærker som Dreambox, Vantage, Abcom osv. Dem ved jeg ikke ret meget om og jeg vil betegne dem som en "nørd" løsning og ikke for menigmand. Jeg kan også forstå at det kræver noget at få sådan en til at virke med Viasat.
En pvr boks til Boxer skal helst være den godkendte Sagem model eller en anden godkendt model, du kan ikke være 100% sikker på en ikke godkendt model kan modtage programmerne og virker mht lyd og undertekster. Der findes andre godkendte pvr bokse end Sagem, flere af dem optager på en ekstern harddisk, de er også en mulighed. Der er det alternativ at købe en Boxer zapper boks og så koble begge bokse til en alm analog HDD optager ved hjælp af en scart omskifter, det er billigere i indkøb men noget mere besværligt i brug og HD kan ikke optages på den måde. Så hvis de gerne ville kunne optage ALLE kanaler er det mest brugervenlige nok to pvr bokse. DR's kanaler og TV2 findes jo både på Viasat og Boxer, mens kun Viasat har TV3. Redigeret af Ham_Der - 10-Maj-2010 kl. 16:52 |
|
![]() |
|
![]() |
Eksempler på andre Boxer pvr'ere end Sagem
http://www.netto-sat.dk/triax_t_dh_409__2_tuner_og_pvr_funktion-p-921.html?cPath=193 Denne model findes der en tråd om. Den kræver køb af ekstern harddisk for at kunne optage. http://www.netto-sat.dk/hinke_ht415vi_250_gb_harddisk-p-1269.html?cPath=193 |
|
![]() |
|
![]() |
Okay ja.. Det skal bare fungere optimalt, så anbefaler dem nok en Sagem optager.. Kan lige se søster blive hys over billedet og lyd kører skævt af hinanden, men det ville jeg selvf. også..
![]() Det er netop pga. tv3's kanaler, at de også har Viasat (fodbold osv.), det har Boxer jo ikke.. Ellers lå den lige til højrebenet.. Men som sagt, så anbefaler jeg nok en Sagem optager til Boxer-signalet, og PlusHD abo.. Det må være det mest optimale.. Der er det alternativ at købe en Boxer zapper boks og så koble begge bokse til en alm analog HDD optager ved hjælp af en scart omskifter, det er billigere i indkøb men noget mere besværligt i brug og HD kan ikke optages på den måde. - Altså udgangen på begge bokse, der skal til tv'et (for at se tv på alm. vis) og et scartkabel fra hver boks ned til den analoge hdd optager - så de kan brænde optagelser i analog-kvalitet ud, ikke??
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, så kan de brænde på dvd. Det skulle nok kunne lade sig gøre at optage på den måde fra begge bokse ved hjælp af en scart omskifter, men det bliver lidt mere besværligt. Det giver også begrænsninger, f.eks. kan de ikke optage fra TV3 og en Boxer kanal på samme dag, hvis de ikke er hjemme, da det kræver omskiftning af kilde på scart omskifteren. For at finde andre alternativer skal vi vist over i noget media center pc. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det tænkte jeg nok var lidt mere indviklet.. Men i første omgang ønsker de vidst bare at kunne optage, når de ikke lige er hjemme.. Så en boks fra Boxer og Viasat, er nok den bedste løsning på nuværende tidspunkt..
|
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, ikke den billigste løsning, men den mest brugervenlige, vil jeg sige.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |