recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MPEG4-tunere og kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMPEG4-tunere og kanaler

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MrSchjerbec Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 12:38
Der er kommet et par svar mere siden jeg sendte min sidste besked, og jeg er kommet nogenlunde frem til det samme som jer. Og reslfj, jeg er fuldstændig med på, hvad du siger, og det lyder meget fornuftigt :) Jeg kigger lige på den guide, og så køber jeg en boks til mig selv med DVB-C, MPEG-4 samt MPEG-lyd og AC3. Så burde det vist være fint. Og tak for svarene
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af MrSchjerbec MrSchjerbec skrev:

Ja, antenneforeningen hedder Næsby Antennelaug (NAL-net) og jeg sidder her med kanaloversigten. Det kan godt være, de omkoder MPEG4-signalet til noget andet, men manden fra NAL-net, jeg snakkede med, sagde, at jeg skulle have en DVB-C MPEG4-tuner for at se kanaler fra 11. januar næste år. Det er også fint nok, og det gør jeg også bare, fordi jeg kan ikke se alle kanaler alligevel. I går lavede jeg automatisk kanalsøgning på mine forældres fjernsyn, og jeg fandt ud af, at de alligevel har alle kanaler, de er berettiget til. Så det er alle tiders.

Næsby Antennelaug modtager regionsudbuddet for Region Syddanmark fra YouSee. Det er forkert når manden fra NAL-nettet begynder at snakke om MPEG-4-tuner pr. 11. januar 2012. Overgangen fra MPEG-2 til MPEG-4 vedrører kun tv-modtagelse via egen antenne (DVB-T).
YouSee vil fortsat bruge DVB-C MPEG-2 til SD-kanaler og DVB-C MPEG-4 til HD-kanaler. Noget andet er at der 11. jan. næste år kommer nogle få kanalændringer hos YouSee.

Hvilket netværks-id har du brugt ved kanalsøgning?
Hvis du har en boks fra YouSee, skal der ved kanalsøgning bruges netværks-id 420. Hvis du bruger en alternativ boks eller får et tv med indbygget DVB-C-tuner, skal du bruge netværks-id 421.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 19:21
Tak for svaret. Jeg har egentlig ikke søgt med noget netværksid, da jeg søgte efter kanaler på boksen, for det er vidst kun, når jeg søger efter kanaler på fjernsynet, jeg skal det, da det stadig tager det analoge signal fra Yousee, er jeg ret sikker på.
Men mine forældre har alle kanaler, de kan få, så det er i orden. Men jeg tror, jeg venter med at købe en boks til mig selv til senere på året, så de måske bliver billigere. Det håber jeg, de gør.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 19:25

Hvor billig vil du da have dem, de fås jo fra for under Kr 500. Så der kan nok ikke gøres billigere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 20:11

Tak for svaret. Jeg har egentlig ikke søgt med noget netværksid, da jeg søgte efter kanaler på boksen, for det er vidst kun, når jeg søger efter kanaler på fjernsynet, jeg skal det, da det stadig tager det analoge signal fra Yousee, er jeg ret sikker på.
Men mine forældre har alle kanaler, de kan få, så det er i orden. Men jeg tror, jeg venter med at købe en boks til mig selv til senere på året, så de måske bliver billigere. Det håber jeg, de gør.

Jeg har svært ved at forstå hvad du skriver. Men du har altså et Amitech 32L941 tv.  Det er et ældre tv som jeg mener ikke har har DVB-C tuner. D.v.s. at en kanalsøgning med det kun vil finde  analoge kanaler. Det kan forklare at du kan se DR K og Ramasjang, men fx ikke DR Update, der kun sendes digitalt.

Men du har en digital boks. Jeg ved ikke hvilken, men er gået ud fra at det er en DVB-C boks. Hvis det er tilfældet, bør du kunne finde alle de digitale kanaler du abonnerer ved en kanalsøgning hvor du bl.a. skal indtaste netværks-id. Din boks skal være af typen DVB-C MPEG-4 boks for at finde HD-kanaler.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 23:08

Jeg synes du  blander et konkret problem, du har,  totalt og helt uden at det giver mening sammen med den omstillign, der skal ske for antennefjernsyn her til januar.  

Ja, din kontakt hos NAL  er for at sige det lige ud en Clown, når han ikke adskiller NAL's kabelnet fra  antenne-.fjernsyn og dermed viderebringer fejlagtig information - også kaldet løse rygter. 
Jeg synes man ubetinget kan forlange, at folk med ansvar også har forstand og viden om det,  de har med at gøre!  

Du har kabel-tv  - youSee kabel-tv - Det har slet intet  med antennet-tv at gøre i den digitale verden - slet intet.    Så bland det ikke sammen.

Når der sker noget hos youSee nu, har det intet med   afviklingen  af MPEG-2 komprimeringen for DR's antenne udsendelser. 
Der sker noget hos youSee , fordi youSee er en forretning, og de pynter vinduet med noget, der ligner nye tilbud af og til - fx nu.

Men først og sidst er analogt fjernsyn kun noget der opretholdes  af youSee, Stofa og  enkelte antenneforeninger,  fordi de endnu har kapaciteten i kablerne og kan glæde  de  få, der stadig har oldgamle fjernsyn.    Brug kun analoge signaler, hvis du  ikke har andre muligheder.

Til antennefjernsyn har man hidtil brugt standarden DVB-T og skifter nu til den nye DVB-T2 standarden.   Fordi der ikke hidtil har været DVB-T2 bokse på markedet  - og kun derfor - kan man forvente at udvalget vil øges og priserne falde på netop DVB-T2 over de kommende måneder.

DVB-C, som bruges til kabel-tv,  sker der ikke noget særligt med lige nu - udover den normale løbende udskiftning af produkter og diverse salgstilbud - nogle produkter er gode andre er dårligere  - det er som alle andre produkter  
Der vil en gang i fremtiden komme en ny standard også hos youSee,  og til den tid kan der ske noget også med de modtagere, du skal købe og prisen herpå.  Men det er ikke endnu,

Personligt lejer jeg hos youSee, og afventer pt. youSees nye boks, som jeg så vil prøve at leje. 

Lars   Smile 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvor billig vil du da have dem, de fås jo fra for under Kr 500. Så der kan nok ikke gøres billigere.
Så vidt jeg har forstået, så fås de kun for ca. 800-1000 kr. med både AC3 og MPEG-lyd. Se bl.a. denne hjemmeside: http://www.nbradio.dk/shop/triax-c-hd-207-6744p.html&referrer=kelkoo. Ikke at de er de eneste, der har dem med både det ene og det andet, men det var en af de billigste, jeg kunne finde. Edit: jeg fandt en billigere, som jeg linker til senere i denne post.
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Men mine forældre har alle kanaler, de kan få, så det er i orden. Men jeg tror, jeg venter med at købe en boks til mig selv til senere på året, så de måske bliver billigere. Det håber jeg, de gør.

Jeg har svært ved at forstå hvad du skriver. Men du har altså et Amitech 32L941 tv. Det er et ældre tv som jeg mener ikke har har DVB-C tuner. D.v.s. at en kanalsøgning med det kun vil finde analoge kanaler. Det kan forklare at du kan se DR K og Ramasjang, men fx ikke DR Update, der kun sendes digitalt.

Men du har en digital boks. Jeg ved ikke hvilken, men er gået ud fra at det er en DVB-C boks. Hvis det er tilfældet, bør du kunne finde alle de digitale kanaler du abonnerer ved en kanalsøgning hvor du bl.a. skal indtaste netværks-id. Din boks skal være af typen DVB-C MPEG-4 boks for at finde HD-kanaler.
Altså mine forældre har også et TV (et Sony, kan ikke lige huske, hvad det hedder), og de kan kun se nogle kanaler med det analoge sendenet, mens de kan se alle de kanaler, de er berettiget til, med en DVB-C MPEG4-tuner.
Det er mine forældre, der har sådan en boks. Og da jeg i forgårs fandt kanalerne på denne boks, der indtastede jeg ikke noget netværksid, for tallet var gråt, i modsætning til de andre indstillinger, så jeg tror ikke, jeg kunne ændre på det. Tallet var vidst 420, men de har alle deres kanaler digitalt, så der er vidst ikke mere at gøre.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Jeg synes du  blander et konkret problem, du har,  totalt og helt uden at det giver mening sammen med den omstillign, der skal ske for antennefjernsyn her til januar.  

Ja, din kontakt hos NAL  er for at sige det lige ud en Clown, når han ikke adskiller NAL's kabelnet fra  antenne-.fjernsyn og dermed viderebringer fejlagtig information - også kaldet løse rygter. 
Jeg synes man ubetinget kan forlange, at folk med ansvar også har forstand og viden om det,  de har med at gøre!  

Du har kabel-tv  - youSee kabel-tv - Det har slet intet  med antennet-tv at gøre i den digitale verden - slet intet.    Så bland det ikke sammen.

Når der sker noget hos youSee nu, har det intet med   afviklingen  af MPEG-2 komprimeringen for DR's antenne udsendelser. 
Der sker noget hos youSee , fordi youSee er en forretning, og de pynter vinduet med noget, der ligner nye tilbud af og til - fx nu.

Men først og sidst er analogt fjernsyn kun noget der opretholdes  af youSee, Stofa og  enkelte antenneforeninger,  fordi de endnu har kapaciteten i kablerne og kan glæde  de  få, der stadig har oldgamle fjernsyn.    Brug kun analoge signaler, hvis du  ikke har andre muligheder.

Til antennefjernsyn har man hidtil brugt standarden DVB-T og skifter nu til den nye DVB-T2 standarden.   Fordi der ikke hidtil har været DVB-T2 bokse på markedet  - og kun derfor - kan man forvente at udvalget vil øges og priserne falde på netop DVB-T2 over de kommende måneder.

DVB-C, som bruges til kabel-tv,  sker der ikke noget særligt med lige nu - udover den normale løbende udskiftning af produkter og diverse salgstilbud - nogle produkter er gode andre er dårligere  - det er som alle andre produkter  
Der vil en gang i fremtiden komme en ny standard også hos youSee,  og til den tid kan der ske noget også med de modtagere, du skal købe og prisen herpå.  Men det er ikke endnu,

Personligt lejer jeg hos youSee, og afventer pt. youSees nye boks, som jeg så vil prøve at leje. 

Lars   Smile 

Det kan godt være, at det er mig, der er kommet til at blande de to datoer sammen i en hurtig vending, det kan jeg ærlig talt ikke huske. Men jeg forstår godt det du siger med at jeg ikke skal blande de to begreber sammen mv. Men faktum er, at jeg skal have en DVB-C MPEG-4 boks for at kunne se fjernsyn fra januar næste år, ifølge manden fra NAL-net. Og i den forbindelse, da jeg søgte efter "Yousee HD boks" på Google, fandt jeg denne boks, som har samme navn som den før i denne post, og den koster kun 799 kr. Så det er vidst et godt køb, skulle jeg mene?
http://www.kelkoo.dk/ssc-120501-yousee-hd-boks.html
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 10:00

.... Men faktum er, at jeg skal have en DVB-C MPEG-4 boks for at kunne se fjernsyn fra januar næste år, ifølge manden fra NAL-net. Og i den forbindelse, da jeg søgte efter "Yousee HD boks" på Google, fandt jeg denne boks, som har samme navn som den før i denne post, og den koster kun 799 kr. Så det er vidst et godt køb, skulle jeg mene?

Nå, det viser sig nu at du selv ikke har nogen boks. Det er dine forældre der har det. Sædvanligvis skal man med en sådan boks indtaste et netværksnummer (421) ligesom man gør det, når man har et tv med indbygget DVB-C-tuner.

Dit tv kan kun modtage analogt, og det er, som jeg tidligere har skrevet, forklaringen på at du fx ikke kan modtage DR Update og andre kanaler der kun sendes digitalt. Du skal derfor have en digital boks, ikke fordi det bliver januar 2012 (der sker ikke noget afgørende uanset hvad du får af vide af manden i NAL-nettet), men fordi du gerne vil modtage digitalt og få adgang til de kanaler der kun sendes digitalt.

Du linker til en Triax boks til 800 kr. Den kan være god nok, men den har en Conax kortlæser til Canal Digital, og den dur ikke til noget hvis du skulle få lyst til at abonnere på Ekstrakanaler og -pakker fra YouSee.

Har du ikke planer om at tilkøbe dig ekstrakanaler, kan du få en velegnet DVB-C MPEG-4 boks for ca. 500 kr. i store supermarkeder. Ønsker du en boks hvori der kan indsættes en kortlæser og et kort fra YouSee, kan Clint DC3 og Clint DC5 være en løsning, hvis vi skal holde os i den billige ende.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 10:58

Du kan også hvis du vil bruge små Kr 1800, få en med BD/DVD afspiller og 250 Gb HDD. http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/DVD-Blu-ray/503656/LG-HR550C.html
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 15:25
AC3-lyd på TV3+ HD... Så forstår jeg bedre, at lyden er svagere, kun på denne kanal... Nåh... Det er også ligemeget, kanalen forsvinder sikkert også, når der ændres på netværksnummeret. (Har kun Grundpakken) Var det ikke således, at SD-kanalerne fik deres netværksnummer, og HD-kanalerne skulle have et særskilt nummer?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 15:29

Hvis du kun har Grundpakken, så har du heller ikke TV3+, hverken i SD eller HD, de kanaler ligger i en anden pakke.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis du kun har Grundpakken, så har du heller ikke TV3+, hverken i SD eller HD, de kanaler ligger i en anden pakke.

Underligt... HD-udgaven smutter udenom pakkefiltret!!LOL

Redigeret af turbo2 - 30-Oktober-2011 kl. 15:34
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu