recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mpeg-fil til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmpeg-fil til DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
trilafon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2005
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: mpeg-fil til DVD
    Sendt: 24-Juli-2005 kl. 03:06

Jeg har lige fået mig en ny computer og skal til at have brændt nogle video filer ned på dvd. Problemet er at det er mpeg-filer og når jeg laver dem om til dvd filer med dvdSanta bliver lyd og billede forskudt og nogle gange er der slet ikke lyd på til sidst.

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Er det et forkert program jeg bruger?

 

Håber i kan hjælpe!!

 

Husk det er Julemanden der sørger for i får store gaver

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2005 kl. 12:58

 Hvilket brænder program bruger du.? Hvis du har Nero så brug det, der kan du konvertere før du brænder til DVD eller det kan gøres i en process.

Men der er jo det med konvertering, det tager lang tid, det har jeg sprunget over, og forbinder PCen med min DVD optager og brænder på den efter redigering, det går laaaaaangt hurtigere, det tab man får på den måde er ikke så stort. Så prøv det hvis du har den mulighed. Det er der på mange nye PCer.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
trilafon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2005
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 00:14

Jeg bruger dvdSanta til at konvertere, men som beskrevet uden det store held. Jeg har også NeroVision express 2-SE men ved ikke hvordan man konvetere filer med Nero, måske du kan fortælle mig det og kan den version det ?

Tid er ingen problem, da computeren jo kan klar den slags om natten. 

 

 



Redigeret af trilafon
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 18:18

 Ja Nerovision 2 SE er det samme som det jeg har brugt, du åbner programmet og trykker på Add video files,og vælger de filer du skal bruge, tryk Next, så kommer du til en side med forsklællig layout M.V. her kan du vælge udseende tekst og andre ting tryk Next. Her kan du se resultatet af det som laves før det brændes tryk Next. Her ser du en knap som hedder Burn to, her vælger du din brænder, du kan også vælge Write to HDD folder, her kan du vælge en mappe at "brænde" det til inden det lægges på en DVD.

 Det er i korte træk, læs PDF manualen for fuld information. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
trilafon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2005
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2005 kl. 08:04

Min version af Nero skulle lige opdateres inden den kunne konvetere filer, men nu kører det. Lyd og billede passe nu sammen.

 

Takker rigtig mange gange

 

 

Til top
Baronen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-August-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2005 kl. 10:48

Hej,

Du kan også bruge programmet ULead.

Det er meget nemt at bruge.

/Allan

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu