spawn skrev:
Jeg bemærkede også den lave bitrate og syntes kvaliteten var lidt dårligere end det jeg selv opnår når jeg optager fra canal+ på min recorder i SP kvalitet. Det undrede mig.
Jeg kunne derfor godt lide at vide om optagelsen er en "optagelse", altså en encodning foretaget af dit udstyr, eller om det er den rå mpeg stream der er modtaget fra canal+
|
Altså man kan i teorien optage hvadsomhelst i så høj bitrate man måtte ønske og i dit tilfælde var signalet blevet decodet i en selector først,man kunne også bare optage fra "firedtv-pc`n"s RGB/YUV output istedet med din hdd recorder og opnå cirka samme resultat
når jeg siger ca er det fordi der er en masse småting der har indflydelse på det endelige resultat på trods af det er digitalt.
1; mpgdecoder
2;mulighed for en signalforstyrrelse i en floppydtv er i teorien større end firedtv og en selector
3;kvalitet af kabler og i særdeleshed typen ;-) , altså dvi,hdmi,vga,RGB`s osv fks kan man sende et rent 576i signal over scartRGB
4;komponenterne i fks en htpc; grafikkort,cpu og software,fks har xp bedre billedkvalitet end win2000 der var bedre end win98 osv osv
en dvb pc tuner gemmer som tidligere nævnt bare data strømmen og efterlader den i princippet uberørt på hdd hvis man ønsker at gemme den.
Hvad der i den sidste ende gør størst forskel er hvad du ser det på ;-)
har du prøvet at ligge nogle af de andres optagelse ind på din hdd-recorder og afspille dem derfra?
Redigeret af Pjerrot - 15-Oktober-2006 kl. 03:21