recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mørk/død? skærm på bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMørk/død? skærm på bærbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Emne: Mørk/død? skærm på bærbar
    Sendt: 02-Januar-2011 kl. 11:14
Hej
Jeg håber I kan hjælpe mig. Efter at min bærbar, en acer 1810tz (en 11,6") faldt en tur på gulvet virker skærmen på bærbaren ikke mere. Jeg har søgt på nettet og fandt frem til et råd om at man skulle tage stikket/batteriet ud og holde tændknappen nede i 1 min. Det virkede ikke. Jeg kunne dog fornemme meget små ændringer i hvor mørk skærmen var. Men det var meget lidt og stadig helt mørkt.

Jeg tror ikke det er noget med bundkortet eller harddisken for hdmi-udgangen til min eksterne skærm virket og skriver dette på et trådløst tastatur. Og siden det er et onboard grafikkort og den virker med hdmi så har bundkortet det vel fint ?
Jeg har så sent som i går taget backup af alle mine filer på bærbaren hvis den nu skulle stå af.

Er det skærmen der er gået i stykker. Mener det er en LED skærm der sidder i, hvis det har noget at sige?
Jeg håber I kan hjælpe mig. Det er lidt træls ikke at kunne tage den med i skole og andre steder når den kun virker sammen med en monitor. 

På forhånd mange tak.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 12:35
Det tyder på at baggrundsbelysningen i skærmen er stået af. Hvis du er heldig kan det være et løst stik et eller andet sted.
Med mindre du er meget fingernem og har det rigtige værktøj, er det desværre ikke noget du selv kan reparere. Hvis ikke det er et løst stik, skal du nok påregne at skærmen skal skiftes.
/Peter
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Hej
Jeg håber I kan hjælpe mig. Efter at min bærbar, en acer 1810tz (en 11,6") faldt en tur på gulvet virker skærmen på bærbaren ikke mere. Jeg har søgt på nettet og fandt frem til et råd om at man skulle tage stikket/batteriet ud og holde tændknappen nede i 1 min. Det virkede ikke. Jeg kunne dog fornemme meget små ændringer i hvor mørk skærmen var. Men det var meget lidt og stadig helt mørkt.

Jeg tror ikke det er noget med bundkortet eller harddisken for hdmi-udgangen til min eksterne skærm virket og skriver dette på et trådløst tastatur. Og siden det er et onboard grafikkort og den virker med hdmi så har bundkortet det vel fint ?
Jeg har så sent som i går taget backup af alle mine filer på bærbaren hvis den nu skulle stå af.

Er det skærmen der er gået i stykker. Mener det er en LED skærm der sidder i, hvis det har noget at sige?
Jeg håber I kan hjælpe mig. Det er lidt træls ikke at kunne tage den med i skole og andre steder når den kun virker sammen med en monitor. 

På forhånd mange tak.

Eneste mulighed, er vel at åbne dyret (evt. kan du nøjes med at fjerne tastatur og området omkring) og lede efter skærmstikket. Det kunne være faldet halvt ud ad soklen. Det burde sidder ret tæt på vippebeslaget. (Kender ikke den aktuelle model)

Hvis det sidder rigtig, så prøv at eftermontere det. Skulle det ikke hjælpe, er skærmen nok defekt...
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 15:30
Jeg må prøve at åbne dyret på et tidspunkt. Jeg har lige en eksamen d. 13 januar så det bliver efter der. Skal nok poste om det lykkes eller ej at få skærmen til at virke.

Tak for hjælpen :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu