|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Zola25 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
![]() Sendt: 07-Marts-2009 kl. 17:51 |
|
Hejsa
Er der nogen som har nogle gode links til mørkelægnings-rullegardiner. Ikea´s er helt fine men jeg vil gerne have noget mere præsentabelt. Det behøver heller ikke, at være den forkromede, fjenstyrede udgave.. |
||
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000 Denon AVR 1911 Oppo BDP-103 B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1) Playstation 4 Zaptor |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24810 |
![]() |
|
Hvilke vinduer har du?
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Nogen af glas |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Lige et tip omkring hvordan du evt. kan få en mere lystæt løsning.
Professionelle mørklægningsgardiner benytter sideskinner for at forhindre lys i at slippe ind langs siderne. De er dog ret dyre, så jeg har fundet et billigt alternativ i form af vinkellister 31x31mm. Vi har vinduesinddækninger i træ så jeg har bare slået vinkellisterne på udvendigt i begge sider, så de danner en ca. 25mm sliske, som rullegardinet kan køre i. Billigt og effektivt. Jeg brugte hvide plastlister fra byggemarkedet, og da vores inddækninger også er hvide, ses de ikke så tydeligt når rullegardinet er oppe. |
||
![]() |
||
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
|
Kunne du tage et par billeder, der viser hvordan det er løst?
|
||
![]() |
||
Frostworld.dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2009 Status: Offline Point: 23 |
![]() |
|
Goddag!
Første besked herinde, nu måtte jeg hellere få skrevet lidt. Men jeg har tænkt mig at købt disse fra Faber til den nye lejlighed. http://www.faber.dk/tidtilnybolig/dobbeltbeslag/ Skal nok vende tilbage med resultat. :) |
||
![]() |
||
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
|
Da mine vinduer ikke havde standard mål skulle jeg havde specielt lavet mine gardiner. Jeg købte hos http://www.uniggardin.dk/ |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Her er lidt billeder af løsningen til en 50'er ![]() Bemærk at jeg benytter mig af at vores vinduer har træindækning både indvendigt i lysningen men også en liste udvendigt på væggen, ca. 5 cm bred. Foroven ser det sådan ud: Og nede ved vinduskarmen sådan ud Redigeret af Letten - 21-Maj-2009 kl. 14:00 |
||
![]() |
||
.FTH' ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Smart løsning
![]() |
||
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
||
![]() |
||
Gordanmark ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
|
Nice, Men slipper der ikke lys ind foroven(altså ovenover rullegardinet)??? mvh Gor
|
||
Pioneer KRP-500AW (ISF Kalibreret)
Pioneer BDP-LX08 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo, men det er meget lidt.
I toppen af vinduet sidder en liste uden på væggen (ligesom i siderne). Da rulle gardinet er monteret på væggen oven over listen skal det faktisk lidt ud fra væggen for at komme ned i rillerne i siderne. Der er derfor ikke ret meget afstand. Jeg har da overvejet om man skulle sætte en lille kasse rundt om for oven, og dermed gøre det lidt mere lystæt og lidt pænere, så man ikke kan se rullen. Men det er ikke prioriteret. Der slipper i øvrigt også lidt lys ind i siderne og i bunden ned mod vinduskarmen, det kan ikke undgås medmindre man bruger en professionel løsning med børster der lukker mere tæt om de bevægelige dele. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Har købt nogen i jysk til 400 kr. der slipper da lidt lys ud i siden. Men min stue behøver jo ikke at blive et mørkekammer for at se tv.
har jeg altid haft både med mit crt tv lcd tv og nu plasma tv. al din genskin snak har jeg aldrig forstået. Mit 50 tommer pioneer tv giver mindre genskin end mit tidligere 32 tommer crt tv. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |