recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkelig afspilning .mkv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMærkelig afspilning .mkv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkelig afspilning .mkv
    Sendt: 04-Marts-2010 kl. 09:23
Mit setup:
 
Jeg har en server pc (win7 64 bit) med med alle mine filer, media center og mymovies (server and client)
 
I min stue har jeg så en lille Asus EB1501 med mediacenter med alle filerne fra serverne gennem almindelig windows sharing, mymovies (client) og codec pakken K-Lite standard installeret.
 
Her kommer det sjove: Når jeg sætter en .mkv (som ligger på serveren) til at afspille fra mymovies i stuen så kaster CPU'en sig op på 100% og filmen hakker sig afsted Cry. Hvis jeg derimod afspiller filmen fra windows mediaplayer eller windows mediaplayer classic fra K-Lite, mens jeg har win7 MC kørende i baggrunden, så afspilles filmen uden problemer og CPU'en danser afsted på en 40-50 % belastning...
 
Min umiddelbare tanke var at, mediaplayerne og mediacentret trækker på 2 forskellige codecs, når de afvikler filmen. Derfor hoppede jeg ind i ffd-show (intalleret af K-Lite) og prøvede at finde frem til noget, men jeg må erkende, at det er over mit niveau, så jeg håber, at nogen kan byde ind med nogle settings eller andet godt Smile
 
/Iver
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 10:10
i Min verden så holder de der codecs packs ikke. afinstaller dem. Dog har jeg selv fundet frem til shark007 codec packs Embarrassed. han samler hvad du skal bruge af ffdshow og splitters så du kan afspille mkv, avi, BD osv. med et nemt interfase som alle kan finde ud af at sætte op, med DTS lyd osv. det virker 110% for mig! du kan lure lidt her: http://shark007.net/ og her: http://www.hack7mc.com/2009/04/windows-7-codecs-shark007-pack-makes-codec-installation-easy.html


Men ja det lyder som om der ikke helt er styr på hvilke codecs som MP og MCE bruger. det er vist noget med du kan hente et program til at vise hvorfor et codec som bliver brugt i den aktuelle afspilning. kan dog ikke huske hvad det hedder.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 12:14
Mit råd er: Reinstaller Windows 7. Lad være med at installere Codec packs. Win 7 har selv alt det du skal bruge, og Win 7s codecs udnytter HW acceleration, hvis det er tilgængeligt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 12:42
hmm... mener du, at win7 kan afspille .mkv efter clean install uden noget ekstra sw?
 
/Iver
Til top
Lubzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 12:56
Jeg har kun haft gode erfaringer med CCCP http://www.cccp-project.net/

Du kan også prøve VLC Player uden codec packs http://www.videolan.org/vlc/


Redigeret af Lubzor - 04-Marts-2010 kl. 12:57
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 14:28
Start med at installere Haali splitter, så er du godt på vej til at afspillle .mkv
Den Ben
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Start med at installere Haali splitter, så er du godt på vej til at afspillle .mkv
 
Helt enig - Det fungerer fint og andet behøver du ikke til MKV. Du kan så supplere med VSFilter og så kan du også se undertekster, hvis filerne har dem.
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 16:42
Jeg tror vi er røget lidt off topic... Problemet er ikke at afspille .MKV, men at jeg i det ene program (win mediaplayer) gør det problemfrit, mens jeg i det andet program (mediacenter) dårligt kan få 6 frames i sekundet.
 
Jeg har dog læst mig til nogle gode ting på http://www.hack7mc.com, så jeg har noget at gå efter når jeg kommer hjem - tak for linket Random_Hero.
 
/Iver


Redigeret af - Iver - 04-Marts-2010 kl. 16:43
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu