recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkelige "dots" på Win 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mærkelige "dots" på Win 7

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Dette er et HDMI kabel der ikke er forbundet korrekt eller som er beskadiget. Lad mig gætte: Et mini HDMI til HDMI kabel, med "mini-enden" i dit grafikkort?

Det var også min tanke! Eller som jeg har prøvet - det ene ben i DVI-stikket var bukket, så det rørte ved et andet ben...

M.v.h.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 13:13
Det er ihvertfald en hardware fejl på den ene eller den anden led. Kan også være RAM fejl på gfx kortet - Dårlig forbindelse (i kabel som andre har nævnt) eller måske på selve kortet/bundkortet, hvor kold/varme er med til at ændre resultatet.

Har du mulighed for at udskifte gfx kortet. I såfald ville jeg helt klart gøre det.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 13:17
Hej

Vil prøve med et andet hdmi kabel.
Det et i øvrigt et alm kabel, ikke mini. Det et 15m langt
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Hej

Vil prøve med et andet hdmi kabel.
Det et i øvrigt et alm kabel, ikke mini. Det et 15m langt

Så vil jeg gætte på at det skyldes for ringe afskærmning/kabel...

M.v.h.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 15:03
Ligner det ikke lidt det "purple snakes"problem der var på panasonic skærmene? Shocked

Måske rammer driveren en farve som tv'et ikke kan li' - det er altsammen spekulationer, men de er vel lige så gode som det i andre er kommet op med?
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 15:07
Det ligner lidt som om den kører med 16 bit farver
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Ligner det ikke lidt det "purple snakes"problem der var på panasonic skærmene? Shocked

Måske rammer driveren en farve som tv'et ikke kan li' - det er altsammen spekulationer, men de er vel lige så gode som det i andre er kommet op med?

Jeg har haft et lignende problem på Samsungskærm.....Det er et dårligt kabel eller et dårligt forbundet kabel.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 19:53
Jeg har nu prøvet at have maskinen hen og stå ved tv'et, og sat til et andet (kortere) hdmi kabel. Og jeg kan ikke genskabe fejlen, har prøvet at skifte opløsning en hel del gange. Så jeg går stærkt ud fra, at det er kablet.

Nu er jeg lidt nærig, så jeg vil prøve et Harald Skrald HDMI kabel: http://www.harald-nyborg.dk/p4077/hdmi-kabel-10-m

Det kabel jeg har pt. kostede 1100 bobs i El-elefanten.

Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 16:05
Ligner som Patriarken siger en kabelfejl...
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 16:06

Et 15m HDMI kabel er også en kritisk længde.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu