recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkevareafspillere kontra "billige"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMærkevareafspillere kontra "billige"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkevareafspillere kontra "billige"
    Sendt: 16-Januar-2006 kl. 22:53
Hej Folkens..

Jeg har i de sidste  2-3 år haft et par lowprice afspillere. før det havde jeg primært Samsung afspillere.. Jeg synes ikke selv jeg kunne se den store billede forskel.

Er der nogle der kan fortælle mig om der reelt ER forskel på billede og lyd på en billig noname og en mærkevare afspiller?.. Eller om der går lidt "snobberi" i den?

På forhånd tak

Grunden til jeg spørger, er at jeg overvejer at investere i en lidt dyrere maskine, men vil lige høre om man får noget reelt ud af det.

Mvh. Morten
Til top
tomaszo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Februar-2005
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 22:58
Der sku være bedre lyd og billede i de dyrere afspillere, men nu til dags er der alligevel ikke den store forskell på en billig og dyr afspiller. Men efter hvad jeg har set i test osv så sku der være forskell. Har kun haft en afspiller/optager, så kan ikke sige om jeg ku se forskell
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Hej Folkens..

Jeg har i de sidste  2-3 år haft et par lowprice afspillere. før det havde jeg primært Samsung afspillere.. Jeg synes ikke selv jeg kunne se den store billede forskel.

Er der nogle der kan fortælle mig om der reelt ER forskel på billede og lyd på en billig noname og en mærkevare afspiller?.. Eller om der går lidt "snobberi" i den?

På forhånd tak

Grunden til jeg spørger, er at jeg overvejer at investere i en lidt dyrere maskine, men vil lige høre om man får noget reelt ud af det.

Mvh. Morten


Jeg har haft lidt af hvert.

En 10.000krs Onkyo, som egentlig ikke var imponerende (havde ikke engang scart ).
En 500krs Cyberhome, der røg retur som defekt efter 1 år og nu en 1000krs Pioneer, som vinder konkurrencen.

Ja der er selvfølgelig sket noget over tid mens jeg havde de forskellige afspillere der burde tale for at den sidste burde være bedst, men jeg er nu alligevel imponeret over Pioneeren i forhold til prisen.
Den er i hvert fald af foretrække fremfor min Sony 710 (som afspiller, og set med mine øjne).

Så mit råd må være at holde sig fra de helt billige "discount-mærker", og istedet vælge et kendt mærke.
De fleste kendte mærker har flere prislejer og kan sagtens have gode afspillere i den lave ende.
Dermed har man lidt mere frihed til at skifte legetøjet ud når der kommer nye features fremfor at måtte slide det op.
(som iøvrigt kun tog knap 3år med Onkyo'en)

Mvh Michael
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 23:17

Min første DVD afspiller var en Amitech 602 den var rimelig god synes jeg, så fik jeg en Amitech 704 den var også rimelig god jeg synes den viste et godt billed og havde en nogenlunde lyd til cd.

Den begyndte så at drille lidt, den blev skiftet ud med en Pioneer 575A

uha da sikken en forskel i både lyd og billed og den var fakstisk ikke dyere end Amitech´s 704 var fra ny af.

I dag har jeg en Philips DVP 9000 SA  og en Sony RDRHX 1010 og de slår begge 2 pinden væk  under Pioneerén, men er også noget dyrer.

Så ja der er en forskel hvis man betaler for den, men det er jo op til folk hvad de vil betale for det.

 

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 09:29

Jeg har haft afspillere fra Sony og Philips i mellemprisklassen, og er nu i gang med min 4. no-name afspiller. Der er forskel på billedkvaliteten, men jeg mener den er marginal og kan ikke alene retfærdiggøre prisforskellen. Derimod synes jeg der er stor forskel på betjeningsvenlighed, faciliteter, tilslutningsmuligheder og design.

Det skal nævnes, at jeg altid har tilsluttet TVet via Scart-RGB.

Flemming



Redigeret af fltk
Til top
plankeby Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 14:40

Noen billige modeller bruker meget gode digital til analog konvertere på bilde. Ofte er det lyden en merker større forskjell på, de billige spillerene har ofte noe dårligere fylde og kraft i lyd etter min erfaring.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu