recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MS Media Center og DVB-C (Zaptor)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMS Media Center og DVB-C (Zaptor)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KingManon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: MS Media Center og DVB-C (Zaptor)
    Sendt: 04-Marts-2008 kl. 10:52

Hej

Jeg er så heldig at være i antenneforening der er bestyret af gamle mennesker. Forstået på den måde at jeg sagtens kan købe en Zaptor boks, men at der ikke udbydes noget digitalt indhold via den, men det skal jo ikke afholde mig fra at undersøge mulighederne til når de nu engang får fingeren ud.

Jeg har idag et hjemmebikset media center der kører MS Vista Media Center med et analog Hauppauge tv-kort. Så er det på plads.

Jeg undrer mig over flere ting angående det Zaptor halløj, for som jeg har mit setup idag, så splitter jeg mit analoge tv signal lige før tv/media center, så jeg både kan se tv og optage noget andet. På den måde behøver jeg heller ikke tænde på mit media center for at se tv. Men hvordan gør man dette med en Zaptor? Kan det overhovedet lade sig gøre at se noget på tv og optage noget andet på media center imens? Kan nogen skitsere et setup der virker godt, altså skal man stadig splitte signalet lige før tv/media center eller hvordan?

Jeg syntes at kunne læse mig til at man skal skrotte Zaptor boksen i forbindelse med Media center og istedet have fat i et DVB-C kort, hvilket kan anbefales hvis det er tilfældet? Men man skal vel stadig have Zaptor boksen sat til hvis man vil se almindeligt tv udenom media centret?

Hvis det er muligt at splitte det op på denne måde, skal man så have noget/betale ekstra fra Stofa?

Mange spørgsmål, men måske andre end jeg kan blive klogere hvis alle spørgsmål bliver besvaret. På forhånd tak.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu