|
Måske den bedste bluetooth højtaler |
Besvar |
Forfatter | |
E-gun
Junior bruger Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Nordhavn Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-April-2017 kl. 17:44 |
Jeg har anskaffet en Dali
Katch batteridrevet bærbar højtaler. Den er jeg meget
begejstret for, imponeret over og tilfreds med. Jeg har haft flere mindre batteri/Bluetooth
højtalere, men denne er en helt anden klasse. Inden jeg købte, lyttede
jeg til Libratone Zipp og Beoplay A2. Den sidste havde jeg til låns en weekend. Dali Katch spiller bedst.
Ingen tvivl om det. Den har en mere dynamisk og naturlig lyd end de andre to.
Hvis man ikke ved bedre, kan man nemt tro det er en "rigtig" højtaler
man lytter til. Jeg er specielt imponeret
over hvordan Dali har konstrueret højtaleren med aluminiumschassis og egne til
formålet nyudviklede bas og diskant enheder. Om man kan lide udseendet,
er selvfølgelig en smagssag. Den indre skønhed er der ingen tvivl om, som det
ses her: |
|
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35 |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
"Slavebas" er undervurderet
|
|
E-gun
Junior bruger Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Nordhavn Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja - det virker åbenbart, når der er småt med volumen.
Redigeret af E-gun - 21-April-2017 kl. 18:34 |
|
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35 |
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Sakset fra Hifi2you Forum:
En slave enhed simulerer et større kabinet.
Dvs. at man kan sænke resonansfrekvensen for bassystemet. En slave enhed gør et mindre lukket kabinet større, og sænker dermed resonansfrekvensen, og som følge deraf, så øges frekvensomfanget. Du skal tænke i, at du på den måde tillader større membranudsving på den aktive enhed, og dermed øget output. Hvis en pågældende enhed skal gengive andet end blot dybbas under 50-60Hz, så øges forvrængningen drastisk. |
|
E-gun
Funktioner
Tak(0)
|
Når jeg måler på den med simpelt måleudstyr - Cateater Signal Generator og Faberacoustical Sound Meter - ser det ud til at laveste frekvensområde er lidt under 50 Hz. - Og der er ingen hørbar forvrængning.
|
|
E-gun
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Og det er ret godt. Det var også nyt for mig at der skulle være forvrængning fra 60 Hz og op.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |