recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måske media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMåske media center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
manjassen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-December-2004
Sted: RoskildeDenmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Måske media center
    Sendt: 06-Marts-2008 kl. 13:47

Hej

Jeg står for at vil købe et media center "færdigt bygget" med HDMI

Spørgsmål: Er billedet lige så godt som når man bruger en alm dvd afspiller "tænkte om det hakker eller andet"

Lyden: er den lige så god (5,1) "vil køre optisk op i min forstærker"

Vil da godt offer ml 15-20,000 på det hvis jeg ikke bliver ringet stillet.

/Jan

Redigeret af manjassen - 06-Marts-2008 kl. 13:48
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 11:32

Hvis du mener billedet når du afspiller DVD?, jeg synes billedet på min er ganske fint, jeg har dog ikke nogen dyr DVD afspiller, så det er muligt det er bedre med sådan en.

Lyden er så god som det lydkort der sidder i. onboard lyd som er det normale bruges er okay, men ikke suveræn, der kan dog købes langt bedre lydkort som burde give en ganske god lyd.

Jeg synes ikke de færdige mediecenter er specielt gode til prisen, ofte er prisen man betaler langt højere end hvad man selv kunne bygge den for.

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 13:01

Selvfølgelig kan man bygge det billigere selv!

Men hvis man ikke har mod på/tid til det, kan et færdigbygget være en god løsning. Har selv købt MC500 fra MM-Vision, og er meget tilfreds, bortset fra problemer med ATI grafikkortet og DVBViewer. Se den anden tråd.

MM-Vision har dog lovet mig at være behjælpelig med at finde og varmeteste et NVIDIA grafikkort.

Hvis du vil køre analogt TV med MCE i vista, leveres den med alt installeret og garanti for at det virker.

De garanterer ikke, at det virker med DVBViewer og digitalt TV, men er jo dog behjælelige. Så hvis man ikke er hardware nørd, synes jeg alligevel man får noget for de ekstra penge man skal betale for et færdigbygget.

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 13:14

de fleste PC'er kan afspille dvd i en ganske udmærket kvalitet, det springende punkt er, om man kan leve med et analogt tv kort og den ringe kvalitet det giver. hvis man skal have en ordenligt tv kvalitet må man se i øjnene at man skal bruge et digitalt tv kort det være sig DVB T,C eller S, og så slås med de begrænsninger de har, så som manglende undertekster under MCE. kan man ikke leve med det, skal man bruge 3.parts software og det kan være ret langhåret at sætte op, hvis man ikke er tilpas nørdet, og vandt til at rode med pc'er.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 19:17

Mange tak for at i svaret. Delphi, jeg vil have købt en magen til din med 2x digitaltuner i og Blue-ray, og har læst din tråd, blev derfor bange for at jeg kommer til at bruge meget tid på at få det til at køre som jeg vil(har bygget rigtig mange computer i de sidste 12 år) så nu ender det nok med jeg køber et ny plasme tv med digi tuner i og en blue-ray afspiller.

Men tak for hjælpen

/Jan

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 02:45

Måske skulle du se tiden lidt an.

Når (forhåbentlig ikke hvis) grafik kort problemet er løst, skal jeg nok skrive en vejledning. Det er også meget sandsynligt, at MM-vision vil lave det meste af installationen for dig.

EDIT: Hvis du ikke har brug for HDTV, men blot SDTV er der ingen problemer med MC500 på nuværende tidspunkt.

Redigeret af Delphi - 08-Marts-2008 kl. 02:56
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 08:36

Jo går da lidt i tænke box, og havde da tænkt på hjælp fra mm da jeg bor 500m fra dem, glæder mig til at høre om du får det til at kører.

Har aldrig selv været glad for ati, og håber da på de kan få nvidia til at køre sammen med dit.

/Jan

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu