recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måske nyt 50" TV??  Plasma eller LED??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Måske nyt 50" TV?? Plasma eller LED??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
el-HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér el-HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Måske nyt 50" TV?? Plasma eller LED??
    Sendt: 16-Januar-2013 kl. 19:05
Hej.

Vi er ved at få gjort stuen i stand, og tænker om jeg skal indvie den med et nyt plasma TV til den tid, om ca. et par uger.

Vi har pt. et Pana 42PZ85, og jeg har da været ovenud tilfreds, men kan nu godt tænke mig et 50" med 3D etc. etc.

Jeg har tænkt på Pana 50VT50, den er jo helt nede i 13K nu, god pris Smile

Jeg har også tænkt på, om vi skal skifte over til et LED TV af en slags, Samsung, Sony, LG eller Pana, meeen kan de nu også hamle op imod VT50, det tror jeg nu ikke, men hvad er jeres mening??

Vi har Canal Digital parabol TV, så her er der ikke noget der halter.
Ud over TV kigning, bruger vi det til PS3 og filmstreaming via WD TV fra NAS.

Med så gode signaler og sådan er man jo blevet forvent nu og vil gerne op i 50", selvom vi kun sidder ca. 2,5 m fra skærmen Tongue

"Best value for money tv" er jo nok VT50'eren, men jeg vil gerne høre jeres mening, og hvad LED TV man evt. skal op i, her sparer man lidt i strøm, men hellere lidt dyrere i drift end en skuffet billedkvalitet.

PFT!
Panasonic TX-P50VT50Y
Canal Digital HD Entertain Center
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 19:46
Med det omtalte brug, vil jeg mane til forsigtighed, især med de nye plasmapaneler. De kan ikke tåle det samme som dit gamle tv, i forhold til statiske elementer ( logo osv. ). 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 19:48
Samsung plasma er vist ok, Panasonic er mere tvivlsom.
Til top
skiveall Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-November-2012
Sted: Skive
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skiveall Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 20:12
Jeg er selv gået fra et 42PZ85 til 50VT50, og har ikke et sekund fortrudt, trods de mange skrækhistorier herinde og på andre forums.

Indrømmet, har en lille smule logo efter flere timer på kanal6, hvis ikke jeg zoomer til logo'et er væk, men det er væk igen så snart jeg har set andre kanaler i nogle timer, så ikke noget der afskrækker/skuffer mig.

Jeg havde først købt et LED, godt nok et Philips, men var langt fra tilfreds med kvaliteten, spec når der var snebilleder eller fodboldkampe, så derfor blev den byttet og valget faldte så på plasma igen, da jeg også kom frem til at plasma'ens dæmpet og rolige farve, mere dybe sorte, nok mere tiltalte mig.

Jeg vægter også det bedre billede, frem for om den bruger for 300-500 kr mere strøm om året.

Vores "misbrug" af tv'et er i form af:

Alm. tv kiggeri via Yousee
Film via Netflix/ Appletv
Konsolspil via PS3

Valget er jo kun dit, jeg ved hvor svært det er ;-)
Panasonic TX-P50VT50Y
Iphone 4 - Ipad 2 - Apple Tv
Bose Cinematic GS II
Til top
Piokongen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piokongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 20:15
Vil helt klart anbefale Panas VT50. Har selv 55" udgaven (skiftede fra et Pio 5090H plasma). For s..... VT50eren har godt billede og super dyb sort ! Vil umiddelbart vurdere på samme niveau (hvis ikke bedre) end PIo'ens legendariske Kuro panel. Jeg har ingen problemer haft med hverken burn in eller retention. Har VT50'eren komblet med Panas BDT500 blueray afspiller - winning kombo. Her bliver du ikke skuffet.
Panasonic VT50 55" | Pioneer SC-LX71 | Panasonic BDT-500 | B&W 683 | B&W HTM61 | B&W D3 | B&W ASW610XP | YouSee HD box | Apple TV (v3) | QED Silver Anniversary XT Bi-wire

Til top
el-HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér el-HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 20:23
Tak for svar, fedt forum og fedt at snakke om fladskærme Smile

Redigeret af el-HL - 16-Januar-2013 kl. 20:46
Panasonic TX-P50VT50Y
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST
Til top
el-HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér el-HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 20:39
Ok, godt nyt om VT50, det glæder mig.
Jeg skal også lige sige at så meget spilles der heller ikke på PS3 (sønnen), men alle logoerne på TV kig slipper man jo ikke for, men plasma har nemlig bare det super gode sort og mest naturlige billede.

Redigeret af el-HL - 16-Januar-2013 kl. 20:45
Panasonic TX-P50VT50Y
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST
Til top
el-HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér el-HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Med det omtalte brug, vil jeg mane til forsigtighed, især med de nye plasmapaneler. De kan ikke tåle det samme som dit gamle tv, i forhold til statiske elementer ( logo osv. ). 

Ok, vil selvfølgelig være ærgeligt med burn in Ouch
Jeg har ellers længe været lun på VT50, men hvis den er lidt sårbar på de kanter skal jeg måske vælge noget andet.

Måske noget Samsung 55" 8 serie eller Pana 55" WT50 så, hvilken er mon bedst billede mæssigt.

Pana = pæn og fedt design
Samsung = lidt lækkert med en 7" tab incl. men knap så pænt design med bulen for oven og for neden
LG er også pæne, men jeg er meget obs på bedste billedkvalitet, sååehh... ved ikke rigtigt her.
Panasonic TX-P50VT50Y
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST
Til top
el-HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér el-HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Piokongen Piokongen skrev:

Vil helt klart anbefale Panas VT50. Har selv 55" udgaven (skiftede fra et Pio 5090H plasma). For s..... VT50eren har godt billede og super dyb sort ! Vil umiddelbart vurdere på samme niveau (hvis ikke bedre) end PIo'ens legendariske Kuro panel. Jeg har ingen problemer haft med hverken burn in eller retention. Har VT50'eren komblet med Panas BDT500 blueray afspiller - winning kombo. Her bliver du ikke skuffet.

Det lyder dejligt, min tro på VT50 er tilbage Smile
Man skal vel også stadig sørge for at være lidt forsigtig i starten og indkøre panelet.
Panasonic TX-P50VT50Y
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST
Til top
el-HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér el-HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 18:54
Hej. Vores stue er færdig istandsat og vi er flytte ind i den igen, men indtil videre med PZ85´eren.

Inden i morgen skal jeg have bestemt mig, for da kommer 50VT50 hjem i Pana-center, som jeg kan købe for 13000, men jeg bliver sgu lidt skræmt af tråden http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118014&title=vt50-burn-in-eller-retention
selvom der er delte meninger/oplevelser herom.

Jeg er 100% indforstået med indstillinger og indkøring de første minimum 200 timer, men jeg har stadig en lille tvivl, selvom det er et super godt TV.

Jeg tænker også lidt på en brugt jeg har set til salg, her er tale om 55VT50 til 13000 kr. 2,5 mdr. gammelt, men det har jeg jo ikke selv indkørt.

Hvad er jeres meninger Smile til en mand som er lidt i tvivl.

Mvh.

Panasonic TX-P50VT50Y
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af el-HL el-HL skrev:

Hej. Vores stue er færdig istandsat og vi er flytte ind i den igen, men indtil videre med PZ85´eren.

Inden i morgen skal jeg have bestemt mig, for da kommer 50VT50 hjem i Pana-center, som jeg kan købe for 13000, men jeg bliver sgu lidt skræmt af tråden http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118014&title=vt50-burn-in-eller-retention
selvom der er delte meninger/oplevelser herom.

Jeg er 100% indforstået med indstillinger og indkøring de første minimum 200 timer, men jeg har stadig en lille tvivl, selvom det er et super godt TV.

Jeg tænker også lidt på en brugt jeg har set til salg, her er tale om 55VT50 til 13000 kr. 2,5 mdr. gammelt, men det har jeg jo ikke selv indkørt.

Hvad er jeres meninger Smile til en mand som er lidt i tvivl.

Mvh.

Billedmæssigt er det super, men det er følsomt i forhold til statiske elementer såsom logoer og bjælker. Af samme grund ville jeg ikke have købt mit VT50 hvis jeg vidste hvad jeg ved idag. Men hvis du kan leve med jævnligt zoom eller kanalskift så er der ikke noget at betænke sig i.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 21:34
Jeg ville snuppe en Samsung e8005 i plasma serien. Det er i følge MANGE test nærmest umuligt at fremprovokere retention og billedkvaliteten er meget lig vt50
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu