|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
![]() Sendt: 16-August-2006 kl. 07:15 |
Taget fra flatpanels forum: Nvidia efter sigende er ved at udvikle/har udviklet nogle drivers der kan løse hele problematikken omkring opløsninger der skal være delelige med 8 - således at man altså skulle kunne køre skærmens native opløsning på sin pc (desktop) selvom den ikke er delelig med 8... hvis det er sandt (hvilket jeg tror det er) så er det ikke længere nødvendigt for os der gerne vil bruge et tv til pc-brug at udelukkende lede efter tv der understøtter 1:1 pixelmapping - og vi har så ligepludselig et kæmpe udvalg Nogle der ved noget mere om dette emne??? |
|
![]() |
|
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Jeg ved at sidste sætning er noget vrøvl - tv'et skal stadig understøtte 1:1 mapping hvis man vil have 1:1 mapping, det kan en driver ikke lave om på. Det nye er at mens tv'et i dag skal understøtte 1360x768, og altså kunne slukke for tre pixelrækker i hver side, så vil NVIDIA med den nye driver kunne levere et 1366x768 signal, der således matcher tv'ets opløsning. Mine erfaringer med en DVDO scaler (der i modsætning til PC'er KAN levere 1366x768), er dog at det ikke vil gøre den store forskel i praksis, de fleste tv understøtter stadig ikke 1366x768 uden overscan på HDMI indgangen. |
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|
![]() |
|
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
Som Otto siger - så kan en driver aldrig løse den problematik. Hvis feks. et TV, kun tager imod 720p (1280x720) eller 1080i (1920x1080) opløsningerne på HDMI/DVI indgangen (eller andre indgange), men panelet's fysiske opløsning er 1366x768 (som er typisk for LCD), så skal TV'et scale (op eller ned) for at "matche" opløsningen i signalet, med panelets fysiske opløsning - det kan en driver ikke lave om på. Redigeret af AndersPier - 16-August-2006 kl. 09:45 |
|
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
|
![]() |
|
perf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-November-2005 Status: Offline Point: 327 |
![]() |
hej, når nu jeg har et Sony kdf e50 med 1280 x 720 pixelopløsning, betyder det så at jeg ikke render ind i problemet med "forkert" opløsning..idet det vel er en standard pc opløsning ??
mvh
|
|
![]() |
|
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
Såfremt den fysiske opløsning på panelet er den samme opløsning, som den enhed du tager signalet fra (din PC eller hvad du nu fodrer af signal til TV'et) - så burde TV'et ikke scale og dermed levere 1:1 pixelmapping. Med andre ord JA, jeg vil IKKE mene dit TV scaler. er opløsningen (den fysiske) som du siger 1280 x 720.
Redigeret af AndersPier - 16-August-2006 kl. 16:21 |
|
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
|
![]() |
|
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
Inde i catalyst panelet snuplede jeg lige over muligheden for at man kan lave en anden opløsning, så man undgår overscalering. I mit tilfælde blev det så til 1200x688.... Ved så godt at det ikke er 1:1 pixel map. Men jeg kan da leve med det. Det jeg der-i-mod ikke kan leve med er at billedet er rykket 3-4 pixels til højre, så jeg har 3-4 kolonner af slukket pixel i venstre side. Mit spørgsmål er så; hvorfor i hele-hule-helvede kan man ikke flytte rundt på billedet inde i control panelet? den mulighed er der bare ikke... Hjælp mig...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |