recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MSN+Windows Live Messenger. Hvordan disable?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMSN+Windows Live Messenger. Hvordan disable?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Pseudodeth Pseudodeth skrev:

Prøv evt. http://www.soluto.com/

Det kan hjælpe med at skabe overblik over hvilke unødvendige processor som starter ved opstart. 
Min browser advarer imod at installere Confused

Det er dine antivirus programmer der brokker sig. Normalt kan man ignorere sådan en advarsel og installere det alligevel.

Jeg har AVG Free og ingen problemer med at installere det.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 17:36
Tillykke, Kampus, med at du er sluppet af med MSN Messenger.

Du er inde på at pc'en er blevet langsom. Der er mange årsager hertil og mange midler derimod. En almindelig diskoprydning vil aldrig være af vejen. Herunder vil jeg dog kun skrive om hvad man kan gøre ved de mange programmer der starter sammen med Windows eller "kører i baggrunden" uden at man er opmærksom på det.

Nogle programmer har en indstillingsmenu, hvor automatisk start kan slås til eller fra

Det gælder vistnok bl.a. MSN Messenger (men det problem er jo løst), men det gælder ofte også sådanne sager som sikkerhedsprogrammer. Man skal bare lige finde det sted i programmets menu hvor indstillingen kan laves om...

Kig efter om du har programmer i mappen Start

Det er ikke særligt kendt, men under ”Alle programmer” findes en speciel programmappe, mappen ”Start”. Hvis der findes programgenveje i den, startes programmerne automatisk når Windows startes. Højreklik på det program du ikke vil have åbner automatisk ved start og vælg Slet. Programmet slettes ikke, det åbner bare ikke af sig selv ved start.

Ryd op i programmer der indlæses fra start

Når Windows starter, er der ofte mange programmer der indlæses i baggrunden. En del programmer og tjenester er nødvendige for at få det hele til at fungere, beskytte computeren og oprette forbindelse til internettet. Men undertiden er der mange almindelige brugerprogrammer der indlæses i opstarten, og som ofte helt unødvendigt kører i baggrunden uden at man ved det. Det viser sig ofte ved lang opstartstid og lang responstid ved brug af pc'en. Der er to steder at gøre noget ved dette. Det første punkt er mest en forberedelse af det næste:

I meddelelsesområdet er der en række ikoner der repræsenterer programmer der indlæses ved start. Nogle er vigtige og nyttige, andre bør ikke indlæses fra start, da de gør opstarten langsom og bruger af pc'ens ressourcer. Jeg tænker på de almindelige brugerprogrammer som MS Word, Adobe, Picasa, Photoshop, iTunes, QuickTime, MSN Messenger/Windows Live Messenger, DVD Player og Maker og 3D-programmer. Hertil kommer ikoner for flere sikkerhedsprogrammer end det er hensigtsmæssigt at have kørende. Jeg anbefaler kraftigt at man kun har et all-round sikkerhedsprogram kørende på sin pc. I nogle tilfælde kan man højreklikke på et ikon i meddelelsesområdet og få mulighed for at stoppe programmet ved at klikke på EXIT eller AFSLUT eller lign.

Stop opstartsprogrammer i systemkonfigurationsprogrammet. (Hvis man har programmerne Windows Defender eller CCleaner, kan de med fordel anvendes i stedet for). Systemkonfigurations-programmet (msconfig) bringer os ind i det vigtigste område for styring af computerens start. Man skal derfor være meget omhyggelig!

I startmenuen skal man i XP åbne "Kør" og skrive msconfig og derefter trykke OK.

Så åbner dialogboksen "Systemkonfiguration", hvor man skal klikke på fanen Start.

Det du "bare" skal gøre er at fjerne fluebenet ved de programmer du ikke vil have starter op ved computerstart. Klik derefter på Anvend og afslut med OK. Jeg vil anbefale at klikke på Anvend, hver gang der foretages en ændring. Klik straks på Annuller hvis du gør noget utilsigtet. Undgå knapperne Aktiver alle og Deaktiver alle.

Det er især de almindelige brugerprogrammer, som jeg nævnte ovenfor, og eventuelt overflødige sikkerhedsprogrammer, man kan deaktivere. Men vær forsigtig, for nogle startelementer er nødvendige, andre overflødige, og nogle kan være skadelig spyware! Det vigtigste sikkerhedsprogram bør selvfølgelig fortsat køre fra start.

De foretagne ændringer kan omgøres ved igen at sætte fluebenet og taste OK.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 19:37
Ulempen er så  nu at jeg ikke kan se mine mails i MSN Confused
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 19:40
Intet er så godt, at det ikke er skidt for noget andet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 19:41

Ulempen er så  nu at jeg ikke kan se mine mails i MSN Confused

No shit - det siger du ikke.

Mails hører hjemme i et mailprogram. Mine mails er i en database på en placering jeg selv har bestemt, på et drev jeg selv bestemmer.

Bør jeg nævne at det absolut ikke er i en MS program?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 19:52
Jamen der kommer jo løbende mails fra alle de firmaer som har min hotmail. Men så må jeg kunne gå ind på hjemmesiden og læse demTongue

Og det virker! Den husker ovenikøbet bruger og password, så det er bare dejli' Big smile

Redigeret af Kampus - 26-April-2011 kl. 19:55
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 19:55
Du kan bruge outlook live eller Thunderbird til dine mails. Begge bør kunne dække dine behov. Der er selvfølgelig også andre.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 19:56

Du kan jo sætte din Hotmail op i Windows Live Mail og se dem der. Jeg har gjort det samme med min G-Mail.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 19:59

Jamen der kommer jo løbende mails fra alle de firmaer som har min hotmail.

Og dem lader du da bare Thunderbird hente....
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 20:23
Og så er der opstået nye issues i kølvandet på sletningen af MSN...

Der kommer ofte en dialogbox op med teksten:
Nview Desktop Maneger har registreret at programmet Bullguard ikke reagerer. Når et passivt program styres af N.D.M.-software, kan andre programmer også blive passive. Vil du deaktivere N.D.M. for dette program?  Ja    Nej

Og når jeg lukker PC'en ned, kommer der de her meddelelser:
Afslutning af program - Setprint.exe
Afslutning af program - Soffice.bin
Afslutning af program - explorer.exe
Afslutning af program - MCI command handling wi....
Her vælges mellem "afslut"   "vent"   og lige meget hvad jeg trykker, vil lortet ikke lukke nedOuch
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 20:28

Hvis nu man bruger CCleaner, så kan man der gå ind og Deaktiver de programmer man ikke vil have til at køre, det er nemt og enkelt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 20:39
puha kampus, det ville være så meget nemmere hvis du bare installerede win 7, microsoft security essentiels, og google chrome. Det kører satme godt her :)

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu