recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mulig fejl i opsætning af Accespoint
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mulig fejl i opsætning af Accespoint

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mulig fejl i opsætning af Accespoint
    Sendt: 10-Januar-2015 kl. 07:38
For over et år siden anskaffede jeg en Asus RT-AC66U for at udvide mit trådløse netværk med en AP.

Men jeg har aldrig været helt tilfreds med dækning fra min Asus router og efter at have fulgt tråden (http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137342&title=accesspoint-router) valgte jeg at kigge det lidt efter i sømmene og jeg tror måske der er en fejl i opsætningen.

Mit setup:

- 1.sal - Kontor: YouSee GC-3000 med kablet forbindelse til Synology NAS

- Stueetage - Stuen (Placeret lige under kontoret): Asus RT-66U med kablet forbindelse til PS4 og HTPC

GC-3000 og RT-66U er forbundet via kabel.

Asus RT-66U opsætning:

Man kan vælge mellem 4 forskellige "Operation Modes": Wireless router mode, Repeater mode, Access Point mode og Media Bridge.

Ud fra den visuelle og tekst beskrivelse har jeg valgt Access Point mode. 

RT-66U kører på kanal 1 og GC-3000 kanal 6. RT-66U har samme SSID og password som min GC-3000.

Der er to grunde til jeg tror jeg har lavet en fejl:
1) Hvis jeg køre "Wifi Analyzer" fra min mobil i stuen 2,5 meter fra RT-66U har den ikke ikke bedre signal en GC-3000.
2) Jeg kan ikke finde finde en DHCP valgmulighed på RT-66U og jeg kan se at min GC-3000 stadig fungere som DHCP server.

Ud fra beskrivelsen af de forskellige "Operation modes" syntes jeg ikke jeg kan finde en der passer bedre en Acces point. Dog beskrives Media Bridge mode som den der giver bedst trådløs dækning.

Nogen der har et par gode råd eller input?

Redigeret af Silentbob - 10-Januar-2015 kl. 07:40
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 07:59
Hvis du vælger AP mode disabler du dhcp. Din cg3000 skal fortsætte med at være dhcp.

Mvy BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 08:36
Tak for svaret.

Kan jeg med fordel vælge en af de andre modes eller er jeg låst fast, i og med jeg har kablet forbindelse i både GC-3000 og RT-AC66U?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 09:31
Du har fat i den rigtige mode.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 09:58
Okay.

Tak for svaret.

Ser ud til jeg blot må leve med den nuværende Wifi dækning.
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 10:24
Har du skruet de default 80mW TX-power (sendestyrke) op på max?
Det max. tilladte er 100 mW for 2.4 GHz og 200 mW for 5 GHz...

Dette gøres under avancerede indstillinger -> trådløs -> Professionelt -> Tx-styrkejustering

Det gjorde det MEGET bedre hos mig
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 11:15
Har lige kontrolleret, de er desværre begge to på maksimalt.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 11:50
Hvor i stuen er din Asus placeret? Mange har dem i gulvhøjde og det giver dårligere signal. Prøv at flytte AP højere op. Ideelt set skal den monteres flat på loftet, men det går konen nok ikke med til......

Redigeret af Jwin - 10-Januar-2015 kl. 12:08
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 12:16
Den er lige præcis placeret i gulvhøjde.

Det må jeg lige kigge på og se hvor langt jeg kan presse konen:)
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Den er lige præcis placeret i gulvhøjde.

Det må jeg lige kigge på og se hvor langt jeg kan presse konen:)

Prøv dig frem. Find et langt cat6 kabel og en forlængerledning til strømmen. Flyt så AP rundt og se hvad de forskellige placeringer kan give af forbedringer.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 14:54
Prøv med programmet InSSIDer på en bærbar PC. Her kan du se og udvælge de ledige trådløse kanaler i dit område og derefter konfigurere din AP og router på hver sin ledige kanuelt.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 15:15
Alternativt vælger du Auto så tilpasser AP'et sig til forholdene hele tiden. Hvis du ikke har en isoleret insyaælation kan det godt være en fordel.

Mvh BS
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu