recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mulighed for Zaptor eller Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMulighed for Zaptor eller Boxer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fritzcool Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Mulighed for Zaptor eller Boxer
    Sendt: 27-December-2010 kl. 13:44
Hejsa!

Jeg prøver at udvide min horisont så jeg kan vælge den fladskærm der dækker mine behov og har derfor et par spørgsmål som der forhåbentligt er en klog og venlig sjæl der vil hjælpe mig med.

Jeg har udset mig en skærm fra LG, model LG-47SL9000. http://www.lg.com/se/tv-audio-video/tv/LG-47SL9000.jsp

Jeg vil gerne kunne enten bruge Zaptor eller Boxer, men jeg vil gerne være fri for selve boxen og naturligvis den ekstra fjernbetjening. Jeg vil bare gerne vide om jeg kan sættet Zaptor/Boxer kortet direkte i fladskærmen?

Skærmen er udstyret med CI-slot, er fuld HD og Digital DVB-T / DVB-C
DVB-T (MPEG2/4), DVB-C (MPEG2/4).

Er der samtidig een der på en meget pædagogisk måde kan forklare mig forskellen på:
Dynamic Contrast Ratio 3.000.000:1 og på Dynamic Contrast Ratio 9.000.000:1. Hvorfor vælge den høje frem for den lave? Og hvor stor forskel giver det i billedoplevelsen?

Håber der er en der kan hjælpe mig. Venlig hilsen Jacob
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 13:51

Oprindeligt skrevet af Fritzcool Fritzcool skrev:

Skærmen er udstyret med CI-slot, er fuld HD og Digital DVB-T / DVB-C
DVB-T (MPEG2/4), DVB-C (MPEG2/4).

Så er der jo ikke behov for en STB, kun et CA modul og kort passende til udbyderen. Begge dele fås hos de lokale forhandlere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Fritzcool Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 14:21
Tak tak!
Zaptor kræver jo en internet forbindelse. Hvor kan jeg se det i de tekniske data på mit fjernsyn eller rettere hvad hedder det når det er muligt at sætte sit internet stik direkte i fjernsynet?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 15:14

Zaptor kræver jo en internet forbindelse. Hvor kan jeg se det i de tekniske data på mit fjernsyn eller rettere hvad hedder det når det er muligt at sætte sit internet stik direkte i fjernsynet?

Glem Zaptor på dit tv. Det kan ikke lade sig gøre....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 16:01

Det er som skrevet ikke nødvendigt med Zaptor, da der er Digital Kabeltuner i TVet. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 21:09

Hejsa!

Er der samtidig een der på en meget pædagogisk måde kan forklare mig forskellen på:
Dynamic Contrast Ratio 3.000.000:1 og på Dynamic Contrast Ratio 9.000.000:1. Hvorfor vælge den høje frem for den lave? Og hvor stor forskel giver det i billedoplevelsen?

Håber der er en der kan hjælpe mig. Venlig hilsen Jacob

Lad være med at hænge dig i angivelserne for dynamisk kontrast. Det har ikke noget med virkeligheden at gøre. Tallene er vildt oppustede og man kan ikke se i dataopgivelserne fra fabrikanterne hvilket TV der er bedst. Du er nødt til at gå ud og få demonstreret de modeller du har udset dig. Desværre er det svært at opdrive steder hvor man kan få en ordentlig demonstration og hvor de udstillede modeller ikke er indstillet i demomode for at se imponerende ud. Ellers kan du søge på nettet og se om ikke der er nogen der har erfaringer med netop den model du kunne tænke dig. Etv om der er nogen der har testet den. Husk at være kritisk. Der skrives meget pladder på diverse internet fora og det er bestemt ikke alle anmeldelser der er lige gode.

Du kan evt starte med at se på flatpanels.dk eller på http://www.hdtvtest.co.uk/ om ikke de har testet noget med godt resultat, som falder i din smag.

EDIT. Jeg kan se at hdtvtest.co.uk har testet 42" modellen af det tv du spørger til:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-42sl9000-42sl9500-20100409261.htm

hdtvtest.co.uk er efter min mening rimeligt grundige. De har tidligere testet det tv som jeg selv har. Et 42" panasonic PZ85 og den test synes jeg ramte ret godt.

Held og lykke :-)

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 27-December-2010 kl. 21:16
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu