recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Muligheder for bi-amp (og om det giver mening?)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Muligheder for bi-amp (og om det giver mening?)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ramaries Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2020
Sted: Spøttrip
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ramaries Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Muligheder for bi-amp (og om det giver mening?)
    Sendt: 01-Februar-2020 kl. 21:27
Hej forum

Jeg har nu opgivet selv at finde svaret på mine spørgsmål. Indledningsvis følgende oplysninger:

Min hjemmebio drives af en SONY STR-DA5300ES forstærker, som angiveligt kan levere 120W pr. kanal i 8ohm. 

Mine fronter udgøres af 2 stk. Jamo 707i (4 ohm) og jeg har planer om at tilslutte 2 stk. Jamo 507 (også 4ohm) på B-zonen, til at kunne køre ekstra stereo output, når jeg hører musik.

Min idé er således, om følgende er muligt/overhovedet giver mening:

Tilslutning af 2 stk. ex SONY TA-N55ES stereoforstærkere - én forstærker til fronter, og én til de kommende 507'ere via B-zonen.

TA-N55ES'en skulle kunne levere 150W i 4ohm (er dog usikker på denne oplysning), og tanken er at det ville kunne levere mere stabil effekt end det 5300'eren alene ville kunne.

Mine spørgsmål er således:

- kan der tilsluttes efter ovenstående idé via 5300'erens pre-out?
- vil lyden følge med gennem kontrollen af 5300'eren?
- giver projektet overhovedet mening? Geek

Håber min fremlæggelse af udfordringen giver mening - jeg kan simpelthen ikke selv finde de korrekte svar. 

På forhånd MANGE tak for en ærlig udredning Wink

Mange hilsener
Ramaries


Redigeret af Ramaries - 02-Februar-2020 kl. 10:47
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu