|
Muligheder for bi-amp (og om det giver mening?) |
Besvar |
Forfatter | |
Ramaries
Ny bruger Oprettet: 01-Februar-2020 Sted: Spøttrip Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Februar-2020 kl. 21:27 |
Hej forum
Jeg har nu opgivet selv at finde svaret på mine spørgsmål. Indledningsvis følgende oplysninger: Min hjemmebio drives af en SONY STR-DA5300ES forstærker, som angiveligt kan levere 120W pr. kanal i 8ohm. Mine fronter udgøres af 2 stk. Jamo 707i (4 ohm) og jeg har planer om at tilslutte 2 stk. Jamo 507 (også 4ohm) på B-zonen, til at kunne køre ekstra stereo output, når jeg hører musik. Min idé er således, om følgende er muligt/overhovedet giver mening: Tilslutning af 2 stk. ex SONY TA-N55ES stereoforstærkere - én forstærker til fronter, og én til de kommende 507'ere via B-zonen. TA-N55ES'en skulle kunne levere 150W i 4ohm (er dog usikker på denne oplysning), og tanken er at det ville kunne levere mere stabil effekt end det 5300'eren alene ville kunne. Mine spørgsmål er således: - kan der tilsluttes efter ovenstående idé via 5300'erens pre-out? - vil lyden følge med gennem kontrollen af 5300'eren? - giver projektet overhovedet mening? Håber min fremlæggelse af udfordringen giver mening - jeg kan simpelthen ikke selv finde de korrekte svar. På forhånd MANGE tak for en ærlig udredning Mange hilsener Ramaries
Redigeret af Ramaries - 02-Februar-2020 kl. 10:47 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |