recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Muligheder med Onkyo 607
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMuligheder med Onkyo 607

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Meegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Muligheder med Onkyo 607
    Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 09:21

Hejsa

Jeg har set mig lun på en Onkyo TX-SR607 surroundreciever. Hidtil har jeg haft et optisk kabel fra recorderen/BD indtil et Creative X-fi lydkort og så tilbage igen til stuen via almindelige mini-jacks til mit Creative MegaWorks 5.1 sæt. Det har sådan set fungeret godt nok - og gør det endnu.

I stedet for at alt lyd i surround skal ind omkring computeren, kunne jeg godt tænke mig en reciever - og her kommer ovenstående ind i billedet. Budgettet er dog stramt, og jeg havde derfor forestille mig at jeg kunne bruge det gamle højttalersæt sammen med recieveren, og hermed mine spørgsmål:

1) Kan jeg klippe de stik af, der sidder for enden af de kabler der går fra højttalerne til den sub/forstærker som det hele går ud fra nu og frigøre noget kabelkerne og stikke det ind i den nye reciever?

2) Subwooferen er jo indbygget i creativesættet - kan jeg bruge en ledning med det rette stik i reciverens ende og så et mini-jack i den anden, og lade "subwoofer-signalet" gå ind i det rette mini-jack stik på creative-sub/forstærkeren?

3) Når man kigger lidt på Onkyo-recieveren står der noget omkring impedans, modstand m.m. Hvordan finder man ud af, hvad ens højttaler/kabel har - hvis det ikke lige umiddelbart er til at se, så man kan indstille det korrekt?

På forhånd tak for svar!

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 09:51
Dine creative højttalere er absolut ikke egnede til brug med en receiver - det eneste du opnår er at ødelægge dem.
Til top
Meegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 15:12
Øv, det var ærgerligt.. så må jeg jo finde en anden løsning!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu