|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Okay fair nok ![]() ![]() avforums.com Redigeret af Rod83 - 19-Oktober-2009 kl. 13:02 |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Har set at du gerne vil have full hd, men medmindre du sidder temmelig tæt på skærmen (tættere end 2,8m fra en 50X10) vil du ikke kunne se forskel alligevel. De fleste spil er i øvrigt i 720p og ikke full hd, ligesom HD tv kanalerne heller ikke er i full hd/1080p. Personligt ville jeg overveje en 50x10. Jeg har selv købt en 42x10y og til mine krav/behov etc. synes jeg den er lækker, ikke mindst til prisen (gav 4500,-). En 50x10y kan købes til lidt under 7,5k og jeg ville ihvertfald lige kigge/overveje den, inden jeg afskrev den pga. at den kun er hd ready. |
|
![]() |
|
Shooter DK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() |
men risikoen er vel egentlig ikke til stede når både ps3 og xbox 360 får skærmen til at gå i sort hvis man ikke trykker på nogen knapper i 10 min. tror jeg? hvor længe skal man være på en stillestående baggrund for at der efterfølgende kommer retention ? når retention først er kommet hvor hurtigt går det så væk og hvor tydeligt er det? ps. beklager henrik at jeg misforstod dig |
|
![]() |
|
Shooter DK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() |
ja men blu-ray er 1080p hehe
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Og? Hvis du alligevel ikke kan se forskel - når du sidder mere end 2 meter fra skærmen? P.S.: Det er bare i orden. Det var derfor jeg forklarede den én gang mere - og åbenbart lidt mere forståeligt anden gang. M.v.h. |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Fuldstændig rigtigt, men du kan som sagt ikke se forskel rent fysisk (med normalt syn), hvis du sidder på mere end 2,8m afstand. http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1184685511 Jeg sidder på ca. 4m afstand og skal derfor op i omkring 70" for jeg kan se forskel på 1366x768 og 1080p. Og samtidig udvikler min hdready skærm mindre varme = mindre støj, mindre strømforbrug etc. Men hvis du vil have fullhd skal du selvfølgelig købe det, men ofte vil du ikke kunne udnytte det alligevel. Redigeret af thor-thor - 19-Oktober-2009 kl. 13:29 |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Hej igen, Retentionen kommer ret hurtigt på LG's fjernsyn ![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
okay jeg dropper lg og i forhold opløsning sidder jeg ca. 2 meter fra min skærm så vil jeg kunne se forskel? men det er jo ikke kun opløsningen der er mindre men også kontrasten så er det ikke skidt ? |
|
![]() |
|
![]() |
hmm.. 2 m fra en 50" skærm tjaa der nogle herinde der sidder med den afstand og synes det er helt ok, men det er for tæt på efter min smag. Jeg ved nu ikke om kontrasten er mindre. Hvis det er tallene fra producenterne du sammenligner så kan du nemt blive snydt da de reelt set aldrig kommer op på de tal. Se på flatpanels.dk og her er der blevet målt et konstrastforhold på 1008:1 på LG'en og 2025:1 på X10'eren.. sortniveauet på x10'eren er ganske enkelt fantastisk ![]() Redigeret af Rod83 - 19-Oktober-2009 kl. 13:51 |
|
|
|
![]() |
|
Stroyer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
![]() |
Hvis man alligevel ikke kan se forskel på HD-READY / FULL-HD er der så overhovedet noget formå med at lave FULL-HD skærme, og... FULL-HD-Materiale - Nej vel? Det er jo nok ikke bare fordi det skal se godt ud på papiret skal I se! Jeg har set denne LGPS8000 IRL og jeg er OVERBEVIST om at det er en super fed skærm - Sådan en hænger i min stue om ikke ret længe. Skal lige have nøglen til hytten først ;) Jeg holder da med glæde en "åben-hus-aften" med en kop øl/kaffe hvis folk vil forbi(Esbjerg) og se kvalli'en når jeg har fået den op og hænge. /mvh |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Shooter. Du kan ikke bruge producenternes kontrastopgivelser til en hujende fis - og da slet ikke til sammenligning. Gi' nu de sidste tusser og køb en G10 - din nærigrøv! M.v.h. |
|
![]() |
|
![]() |
Jo, når du sidder på 2m afstand af en 50" vil du kunne se forskel på fullhd og hdready, så der er fullhd værd at gå efter. Som andre også skriver kan du ikke bruge producentens opgivelse af specifikationer til ret meget. De bruger forskellige målemetoder etc. så samme værdier, er ikke lig med et ens billede. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |