Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 14:49 |
Stroyer skrev:
Hvis man alligevel ikke kan se forskel på HD-READY / FULL-HD er der så overhovedet noget formå med at lave FULL-HD skærme, og... FULL-HD-Materiale - Nej vel?
Det er jo nok ikke bare fordi det skal se godt ud på papiret skal I se! |
Selvfølgelig er der et formål. Men for at kunne udnytte det (rent faktisk at kunne se forskel) kræver det at du enten har en stor skærm/projektor eller sidder temmelig tæt på. Check dette på det link til flatpanels, som jeg har postet tidligere.
Opløsning/Fullhd er jo "kun" én billedparameter ud af flere: sortniveau, kontrast etc. Så en full hd skærm kan jo sagtens have et dårligt billede, ligesom en hd ready kan have et godt billede og omvendt.
Derfor er der jo ingen grund til at fokusere så meget på om en skærm er fullhd, ikke mindst da mange sidder på en afstand, hvor de alligevel ikke kan se forskel.
Der er derimod grund til at fokusere på de "samlede billedegenskaber" altså hvor godt et billede har en given skærm til mit behov (afstand til skærm etc.). Her er opløsning selvfølgelig en parameter, men efter min mening langt fra den vigtigste.
Det svarer jo til at man er meget optaget af om ens bildæk har hastighedskode 210km/t eller 240km/t, selvom bilen ikke er i stand til køre mere end 180km/t og at dens øvrige køreegenskaber i øvrigt betyder at man i det hele taget ikke ville kunne køre 210/240
Derfor er fullhd i mange sammenhænge en ligegyldig parameter som bliver brugt som salgsargument/salgsgas
Redigeret af thor-thor - 19-Oktober-2009 kl. 14:51
|
 |
Shooter DK
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 215
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 17:37 |
så idag på en 50 tommer panasonic 10Y nede i fona
billedet så ok godt ud men kunne være bedre men kan
følgende ting ikke også spille ind:
1. dårlige indstillinger
2. dårlig kvalitet da det samme signal sendes ud til
flere skærme.
og så stod jeg på kun ca. 50cm. fra skærmen.
?
og skal siges det blev sendt i SD hvor jeg mest skal
bruge den til HD så tegner dette ikke godt ?
så er der andet jeg skal være opmærksom på som retention
eller andre ting på netop denne model og som sagt skal
ikke bruge alle mulige fancy tunere.
|
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 17:51 |
Hej , jo indstillinger har en del at sige , og det samme om signalet , det lykkedes dem ikke altid lige godt at fordele signalerne korrekt. Men at stå 50cm fra skærmen , det er alt for tæt , her vil eventuelle signal fejl stå meget tydligere....
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Shooter DK
Bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 17:55 |
lige nøjagtigt endelig ikke spørger mig hvorfor jeg stod så
tæt på for ved det ikke  men hvis jeg synes billed så
ok godt ud og det som sagt var SD og med de variabler som
jeg nævnte ville dette så ikke være en god skærm for mig ud
fra din/jeres vurdering?
ved selvfølgelig godt at i ikke kan vælge for mig
|
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 18:02 |
Jo , jeg mener at et Panasonic er et godt køb , jeg synes i det hele taget at man får en del for pengene i øjeblikket...Du kan evt prøve at kigge hos et panasonic center , der er jo en del flere modeller at sammenligne med...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 18:11 |
Hvorfor ikke kigge på et Samsung 50B650 til 9455,- det er klasser bedre end Panasonic X10 og LG 50PS8000 og ligger på niveau med Pana G10.
http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ps50b650-5260p.html
|
 |
Shooter DK
Bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 18:18 |
ja men der er blevet nævnt at både lg og samsung har
problemer med retention så der springer jeg nok fra og er
trods alt også 2500 kr. dyrer.
|
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 18:26 |
Jeg er på mit 4 plasma, hvor 2 har været Samsung, 1 LG og et 1 Panasonic. Ja, det er rigtigt, at især LG har en del retention, mens Samsung har ganske lidt og Panasonic er næsten helt fri for det. Men i daglig brug, er retention ikke noget der giver problemer, hverken på LG eller Samsung'en, hvis vi snakker tv/film brug.
|
 |
Shooter DK
Bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 18:32 |
okay men problemet er at jeg som tidligere nævnt skal bruge
den mest til spil.
|
|
 |
LeGuin
Junior bruger
Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Ballerup
Point: 48
|
Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 09:48 |
Er super glad for mit 50 PS8000. Film ser bare virkelig gode ud på den skærm, med fantastisk dybde og panorering - og efter der er blevet DVB-C med den nye firmware spiller den 100% for mig. 1080 er måske 95% gimmick, men jeg ville da aldrig købe en ny skærm der kun var 720.
Full HD kan måske kun ses tæt på ved filmvisning, men ved tekst og PC vil jeg mene at der er en reel forskel. Vil i øvrigt nok vælge en LCD hvis jeg udelukkende skulle bruge den til PC/konsol skærm.
PS8000 er et virkelig godt bud på skærm til HTPC, den æder alle frekvensskift uden at blinke og har heller ikke problemer selvom den er slukket når PC'en tændes (1080@24 klares også perfekt). Desuden er menuerne rigtig gode, og alle relevante funktioner kan nåes med en enkelt ir kode. Dette er vigtigt hvis man fx vil erstatte RC med en fra Harmony serien.
Og sidst men ikke mindst så var det den jeg fik lov at sætte op i stuen for min kone der er indretningsarkitekt:)
PS glemte lige at nævne lyden der er fantastisk god for et flatpanel. Jeg har ikke selv fået sat mit surround anlæg op endnu, og savner det faktisk kun til spil på xbox'en (Guitar Hero etc.)
Redigeret af LeGuin - 28-Oktober-2009 kl. 10:31
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 10:02 |
|
 |