recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Muligt med splitter fra PC til 2 skærme?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMuligt med splitter fra PC til 2 skærme?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Emne: Muligt med splitter fra PC til 2 skærme?
    Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 11:04

Hej jeg vil fra mit mediecenter gerne koble 2 skærme (HDMI og DVI) dog skal de ikke vise noget samtidig. Dvs. jeg har brug for en splitter der helt simpelt kan skifte mellem de 2 skærme. Problemet er så bare at man så vidt jeg kan se udelukkende kan få aktive splittere som kan dele signalet til 2 skærme og vise det på begge samtidig. Her er sådan nogle splitterer:

http://www.av-cables.dk/hdmi/hdmi_splitter_187_da/

Men de er jo noget dyre og jeg har ikke brug for at se begge skærme samtidig. Man kan jo godt få switche som kan det jeg vil men de kan kun skifte mellem 2 PC'er og 1 skærm hvilke jeg ikke har brug for. Se sådanne swithe her:

http://www.av-cables.dk/hdmi/hdmi_switch_186_da/

Hvorfor er det ikke muligt at få en billig passiv switch som i ovenstående link men hvor der kan splittes fra 1 PC til 2 skærme? Eller er det muligt?

splitterer

Redigeret af mainleif - 27-Oktober-2007 kl. 11:04
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 11:16

Måske noget ala det her:

http://best-seat.dk/category.52.130.article.374

Men men 2400 kr.

Men underligt når man tænker på at jeg i stedet bare manult kan hive det ene stik ud af PC'en og sætte det andet i. Troede man kunne få noget så simpelt uden det skulle være aktiv strømforsynet og hamrende dyrt. I bund og grund er det vel bare et spørgsmål om at skifte forbindelserne i kablet?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 11:51

En anden mulighed

Mange grafik-kort har muligheden for 2 samtidigt tilsluttet enheder, f.eks. opsætning med dualscreen eller klonet.

Ved dualscreen kan man jo "trække et program" over på  den skærm.

Disse ting kan laves mere eller mindre smart, bl.a. ved at swappe mellem konfigureringerne af de 2 skærme.
Det er bl.a. noge grafik-kort drivere kan klare...  

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 17:47
Hej igen. Det er præcis det jeg allerede gør. Men den ene udgang på grafikkortet skal altså føde 2 skærme.
Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 20:27

Lige for at forstå dig ret - og inden jeg søger nettet tyndt for ideer:

Og så vil du have en "kontakt" så du kan skifte mellem de 2 skærme? (Altså så du frit kan vælge hvilken skærm der skal være "off" og hvilken, der er "on").

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 20:45
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 22:30
Med mindre du vil nøjes med et splitterkabel. Så kan du slukke for den ene skærm.
I givet fald skal det vel først være DVI->2xDVI og og så DVI->HDMI.

Venligst
Søren
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 15:15

Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Vel noget i denne stil? http://www.av-connection.dk/?CPage=InfoFrames&ML1=1& ML2=72

Nej. Disse gør det modsatte. Der kan flere kilder (indgange) føde en udgang (skærm).

Det jeg har brug for er fuldstændig det samme som hvis man fra et lydkort ønsker at forbinde til foreksempel 1-computerhøjtaler og 2-stereoanlægforstærker. Så kan man få en lille smart omskifter som skifter mellem om man skal sende lyden ud i pc højtalerne eller til stereoanlægget. Faktisk købte jeg sådan en omskifter på posthuset for lige godt 100 kr.

Redigeret af mainleif - 30-Oktober-2007 kl. 15:33
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af FrannerDK FrannerDK skrev:

Lige for at forstå dig ret - og inden jeg søger nettet tyndt for ideer:

Og så vil du have en "kontakt" så du kan skifte mellem de 2 skærme? (Altså så du frit kan vælge hvilken skærm der skal være "off" og hvilken, der er "on").

Undskyld jeg har været fraværende nogle dage her. Men du har ret i at det lige præcis er det jeg skal bruge . Og det må sådan set godt være en fuldstændig manuel kontakt anordning som man skulle tro man kunne få.

Redigeret af mainleif - 30-Oktober-2007 kl. 15:27
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 15:26

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Med mindre du vil nøjes med et splitterkabel. Så kan du slukke for den ene skærm.
I givet fald skal det vel først være DVI->2xDVI og og så DVI->HDMI.

Venligst
Søren

Det var en god idé.

De 2 skærme er hhv. fjernsyn og computerskærm og på mit fjernsyn kan man vælge mellem de almindelige kanaler og 2 HDMI indgange. 

Jeg vil gerne kunne se almindelig fjernsyn samtidig med at computerskærmen er i brug. Jeg ved ikke om fjernsynsskærmen er "slukket" på HDMI indgangen imens?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 10:31

Nu har jeg startet med at købe et hdmi-dvi kabel og så må jeg indtil videre bare skifte de 2 stik manuelt når jeg skal skifte mellem de 2 skærme.

Måske en idé til at tjene penge - at designe og producere sådan en omskifter. Burde kunne blive en simpel dims til 200 kr eller sådan noget.

Til top
maba88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 22:46

Jeg har samme udfordring - jeg har 3 steder med fladskærm+lyd og vil gerne have én central maskine til dette for ikke at skulle lave for meget vedligehold. Samtidig har jeg fuld styring af lys mv i lejligheden, sensorer etc, og ville gerne lave et "follow me" setup.

Så jeg har brug for den device der kan skifte ét dvi eller vga signal mellem flere skærme. Lyd kan løses anden vej, men optimalt ville det vvære med i omskifteren. En løsning med softwarestyring af omskifteren ville være rigtig fin så den kunne integrere med styringen af lyset.

Anyone?

/Maba

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu