recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multi Channel In på Yamaha
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMulti Channel In på Yamaha

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Emne: Multi Channel In på Yamaha
    Sendt: 15-Juni-2009 kl. 20:23

Jeg har en ældre Yamaha RX-V650 som jeg altid har brugt til min DVD via optisk eller Coax og det lyder glimrende. Jeg har ikke en subwoofer men mine Cerwin Vega D9 giver RIGELIG med bas og det lyder fint for mig.

Nu har jeg købt en Samsung BD.P3600 BluRay afspiller som har indbygget dekoder til de nye formater og vil derfor køre ind på Multi Ch In.

For det første er lyden MEGET lavere, jeg skal næsten skrue helt op, i forhold til når kører almindelig re-encoded 5.1 til recieveren. men jeg synes heller ikke bassen er helt så kraftig. Det underlige er, at i Samsungs opsætning kan jeg bestemme om jeg har Sub eller ej, men der er ingen forskel i lyden.
Recieveren ved jo allerede jo at der ikke en sub og skulle så smide sub-lyden ud i fronthøjttalerne, men hvilke indstilling skal BD-afspilleren stå i?

Og er det normalt at lyden er meget lavere?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 22:25
Der er noget med at LFE (.1 sporet i 5.1) er dæmpet kraftigt hvis man bruger analog fra blu-ray (vistnok 10db), men det må nogen kunne bekræftige) - Jeg må indrømme at jeg ikke har prøvet at justerer for det - men der må helt sikkert være nogle kloge hoveder her der kan hjælpe med det:)

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 06:24

Ok men det burde recieveren vel så kompensere for, når den lavede dens auto setup? For jeg kan jo ikke justere sub lyden når jeg ikke har en.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 15:54

Er der stadig ingen der har en idé om dette problem??

Jeg har stadig store problemer med lyden, jeg synes slet ikke jeg kan få det justeret ligeså godt som når jeg bare lader Recieveren dekode almindelig 5.1 lyd. Bl.a. må jeg tit skrue center op på 8-10 stykker på Recieveren for at kunne høre tale rigtigt.

Jeg ved heller ikke, skal jeg fjerne Surround back i BD menuen, eller er det nok at Recieveren ved at de ikke er på?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu