recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multi fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMulti fjernbetjening

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
m_nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 11:00
Jeg kunne ikke lige læse mig til, at 525 har lys, så jeg gik ud fra, at det nok var kommet med 555.
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 10:56

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

De infrarøde modeller kan ganske rigtigt være lidt træls at vente på. De kan bruge 10-20 sekunder på at fyre en række kommandoer af. Hvis man ikke vil sidde med fjernbetjeningen i hånden så længe, skal man i hvert fald tænke over, hvor man lægger den.

Vi har en 555 (kan anbefales over 525, hvis man gerne vil have Mute-knap og Prev-knap til hurtigt skift frem og tilbage mellem to TV-kanaler). Når vi tænder for TV'et foregår det sådan her:

Tryk på knappen "Watch TV".
Tænd-kommando sendes øjeblikkeligt til TV.
5-10 sekunders pause, mens fjernbetjeningen venter på, at TV bliver klar til yderligere kommandoer.
Kommando for valg af input sendes til TV.
1-2 sekunders pause.
Tænd-kommando sendes til receiver.
5-10 sekunders pause, mens fjernbetjeningen venter på, at receiver bliver klar til yderligere kommandoer.
Kommando for valg af input sendes til receiver.

Det er jo meget smart, at den holder disse pauser. Jeg fatter bare ikke, hvorfor den ikke starter med at tænde begge apparater, så man kan nøjes med een fælles pause, hvor begge apparater står og bliver klar til næste kommando. Det kan muligvis ændres i opsætningen, men sidst jeg kiggede, fandt jeg ikke nogen indlysende løsning. Jeg kunne ændre på pausernes længde, men ikke på rækkefølgen af kommandoerne.

Det lyder altså mystisk! Jeg kender ikke 555, men har prøvet Harmony One og bruger nu 885, og ingen af dem led under dette. Ét tryk på 'Watch TV' tænder min Samsung settop-boks (den gamle fra Stofa) og mit Pioneer TV, samt sætter input på TV til indgang 3. Der går maks 3-4 sekunder før det hele er klar.

Du kan ændre på rækkefølgen komponenterne tændes i og også ændre på 'delay settings'. Som default står alle komponenter til 500ms' ventetid, før de er klar til at modtage en ny kommando. Jeg bruger software version 7.6 (mener jeg).

Mvh. HamDenFede
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Det lyder altså mystisk! Jeg kender ikke 555, men har prøvet Harmony One og bruger nu 885, og ingen af dem led under dette. Ét tryk på 'Watch TV' tænder min Samsung settop-boks (den gamle fra Stofa) og mit Pioneer TV, samt sætter input på TV til indgang 3. Der går maks 3-4 sekunder før det hele er klar.

Du kan ændre på rækkefølgen komponenterne tændes i og også ændre på 'delay settings'. Som default står alle komponenter til 500ms' ventetid, før de er klar til at modtage en ny kommando. Jeg bruger software version 7.6 (mener jeg).

Du skriver, at du bruger eet tryk. Det gør jeg også.

Men tænder remoten alle dine enheder, inden den går i gang med at sende kommandoer til de enkelte enheder? Det er det, jeg brokker mig over, at min ikke gør.

Jeg er udmærket klar over, at jeg kan ændre delays og rækkefølge. Men det gør ikke noget ved det problem, jeg skriver om.

Sådan opfører min remote sig:
Tænd TV.
Hold pause, mens TV bliver klar.
Sæt TV til tunerinput.
Tænd receiver.
Hold pause, mens receiver bliver klar.
Sæt receiver til tunerinput.

Sådan burde min remote opføre sig:
Tænd TV.
Tænd receiver.
Hold pause, mens TV og receiver bliver klar.
Sæt TV til tunerinput.
Sæt receiver til tunerinput.

Redigeret af Allan Olesen - 27-Oktober-2009 kl. 18:33
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu