recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multibrakets 100" lærred, er det fint?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multibrakets 100" lærred, er det fint?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Multibrakets 100" lærred, er det fint?
    Sendt: 22-November-2011 kl. 19:41
Jeg har slogt solgt mit 113" lærred til fordel for et lidt mindre... Jeg faldt så over dette Mulitibrakets 100" lærred fra Dustinhome: http://www.dustin.dk/multibrackets-m-projektorlarred-169-100-(229-cm)/product/5010372333.
Jeg har intentioner om at lade det faste rammlærred afløse af et 60-65" fladskærm om 2 år, så rammelærred-løsningen er "midleritidig", hvor der senere skal købes et motorlærred med tab-tension. Min projektor er en BenQ W1000.

Jeg var ganske tilfreds med billedkvaliteten på mit 113" lærred med gain på 1.0 (ved ikke hvilket mærke det var), og skifter udelukkende for at få et mindre billede, hvor jeg har fundet frem til at 100" er den optimale størrelse fra min siddeafstand...

Er der nogen der kender dette lærred, og evt. kan se godt eller skidt om det?

På forhånd tak

Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 09:16
Slet ingen der kender til lærredet? Det er nemlig også ret svært at danne sig et indtryk af hvordan rammen ser ud, så hvis der er nogen der kender det ville det være en god hjælp. Er godt nok på bar bund...
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2011
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 22:39
Jeg har også set på et lærred fra Mulitibrakets. Lyder umiddelbart som en godt lærred.
Overvejer at købe men er lidt bange for at der er "hotspots" eller andre overfladefejl....

Måske der et alternativ hvis man går lidt op i pris?
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 08:45
Ja, nu tog jeg chancen og bestilte... Det med at gå op i prisklasse er netop kernen i mit problem... Jeg havde simpelthen ikke lyst til at ofre 5000-6000kr på et lærred som med garanti skal sægles igen om 2 år... Jeg vender, for din skyld, tilbage med en lille melding om hvordan jeg opfatter lærredskvalitet
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 09:46
Jeg er også meget interesseret i hvordan resultatet er.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 19:59
Fint Jonas

Jeg glæder mig til din lille anmeldelse
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 19:59
Så var det i aften at jeg skulle have lagt en lille anmeldelse af det nye lærred, men da det dukkede op i formiddags havde Post Danmark mishandlet embellagen så meget at man kunne se synlige skader på selve rammen igennem den ødelagte indpakning! Og fik ikke engang mulighed for at undskrive ved aflevering!
Jeg fik hurtigt taget et par billeder og sendt det afsted til DustinHome og et nyt lærred er bestilt hjem (kommer først på lager om 2-3 dage Unhappy). Fik besked på at opbevare det ødelagte lærred indtil det nye ankommer, men der køre fuld reklemation på det og deres service er, indtil videre, bare helt i top. Håber bare at den næste levering ikke får samme omgang! Hehe... Kedelig dag
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 20:27

Sikke noget...man frygter altid at sådan noget sker Confused

Men tak fordi du husker os. Ser stadig frem til din lille anmeldelse af det nye lærred "uden skader"! Wink 
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 09:02
... det kommer vist til at trække i langdrag... Nummer 2 lærred kom med post danmark i foregårs, og her var pakken igen skadet i den ene endeAngry! Nu vil Dustin sende den med privat bud... Jeg er skeptisk!
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 19:29
SÅ fik jeg endelig hængt det nye lærred opClap Selve rammen er i rigtig fin kvalitet, og blev samlet uden problemer... Dugen er lidt tyndere end den jeg havde på det forrige lærred, men bliver fint spændt ud med et meget effektivt system bag på rammen. Dugen er også mere "glansfuld" i forhold til det gamle jeg havde... Det giver meget mere lys, men skaber til gengæld en smule hot-spotting... Ikke noget det genere synderligt, og synes at man får meget for få penge... Dog er det som om at lærredet har fået et par "fedt-streger" som kun ses når der er meget lyse scenerDead... Nogen der har et forslag til hvordan de fjernes, uden at beskadige dugen? Har selv overvejet at bruge mit skærmrens, men ved ikke om det gør skade i stedet? Hjælp søges...

Lidt billeder bliver lagt ind i min bio-tråd i morgen.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 22:35
Jamen så endelig tillykke med den Jonas Ved desværre ikke hvordan fedtpletter bør fjernes, men der er jo sikkert nogle gutter med god erfaring herinde som kan hjælpe.

Glæder mig til at se fotos - særligt omfang af hotspotting vil være fint at se på.
Alt i alt lyder din 1. vurdering jo positiv
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 14:13
hold da op til den pris kan man da ikke forvente at alt er super duper ?
eller kan man ?
har du en masse nær billeder af ramme detaljer, lærred montage detaljer osv ?
mit 100" kostede sku 3 gange så meget, men det er også 100% perfekt i overfladen, selv efter flere år,
ingen buler, ingen folder, ingen synlige farve ændringer eller noget som helst at klage over :-)
hvar dag jeg kikker på det, er det ægte jord-kølet lykke,
hvis du kan opnå noget der er nogenlunde ok, til 1/3 af prisen, så er det vel super duper og god jul.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu