recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multicast server med dvb-t(2) input.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multicast server med dvb-t(2) input.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Multicast server med dvb-t(2) input.
    Sendt: 26-Juni-2013 kl. 16:54
Til satellit-modtagelse findes der øjensynligt bokse som omsætter modtagelse af kanaler til multicast stream...

Nogen der har ideer til hvordan man kunne lave et sådan setup med DVB-T?

HDHomereun ser ud til at kunne bruges, men den har sine begrænsninger ingen kodet kanaler og DVB-t2...
Det er også noget med at simulerer en virtuel tuner, som MCE-mediacenter kan anvende...

Som jeg forstår så har multicast en multicast Ip-adresse pr. kanal.
Det vil f.eks. kunne anvendes af dvbviewer...

Ideen skulle være at få isoleret tuner-modtagelsen til et centralt sted og derefter kun at have håndtering i et netværk...

VLC kan måske anvendes på en eller anden måde...

Redigeret af avh - 26-Juni-2013 kl. 17:53
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 18:14
Recording Service?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 18:52
Den bruges pt...
Vi har pt. en løsning med to media-centre som har deres egne tunere.
Det betyder antennekabler til hver PC..

Desværre er ind i mellem problemer med modtagelsen af DVB-T, derfor ville jeg gerne centralisere modtagelse og forenkle antenne kabel installationer. Der er også kabler til paraboler, satmodtagelse..

Recording service skal "eje" alle tunerne og jeg mener ikke recording service kan referere til en anden PC, ligesom dvbviewer klienten kan.

Årsagen til der er 2 mediacentre er ud fra ønsket om at kunne optage forskellige ting, uden at blande det hele sammen..

Endvidere har Netflix også kommet til og jeg satser på et Windows 8 bruger-interface med apps til netflix og en "flise" til dvbviewer.

Man kan skifte mellem dem med en almindelig MCE-remote, den grønne start-knap kan man få til at vende tilbage til Windows 8 startmenu...

Det hele skulle gerne kunne køres fra en mini-pc, i stedet en stor kasse med tuner i...

Altså centralisering af tuner for at bedre og enklere modtagelse, det skulle nærmest betragtes som en router... (færre kabler, kun netkabler)

Mulighed for flere bruger-profiler, men stadig fælles tuner..

Netflix ligger op til familie-profiler, hvor hver person kan have sin egen profil..
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Desværre er ind i mellem problemer med modtagelsen af DVB-T, derfor ville jeg gerne centralisere modtagelse og forenkle antenne kabel installationer. Der er også kabler til paraboler, satmodtagelse..

Og det kan RS jo

Recording service skal "eje" alle tunerne og jeg mener ikke recording service kan referere til en anden PC, ligesom dvbviewer klienten kan.

Nej alle tunere skal være på RS maskinen.

Årsagen til der er 2 mediacentre er ud fra ønsket om at kunne optage forskellige ting, uden at blande det hele sammen..

Det kan du jo styre ved at anvise hvor optagelsen skal ende.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 19:43
Pt. er det organiseret på den måde, at der er en RS på hver PC med hver deres egne fysiske tunere for at kunne organisere uafhængige optagelser..

Dvbviewer klienterne kan så vælge hvilken RS den vil anvende... (referere til)

Men jeg kan ikke se det er muligt at opsætte flere RS på en PC, det er jo en Windows service, ellers ville der være en løsning ved at centraliser det på den måde...

Edit..
Det ser ud til der er en række muligheder med VLC og et DVBblast
Her kan man direkte tildele hver kanal en multicast adresse...
Desværre ser til det ud til dvbblast en Linux only ting...

Redigeret af avh - 26-Juni-2013 kl. 21:39
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 23:11

Pt. er det organiseret på den måde, at der er en RS på hver PC med hver deres egne fysiske tunere for at kunne organisere uafhængige optagelser..
Hvofor?
En central "TV server" er vel det bedst tænkelige. Jeg har det og er vældig tilfreds. 

Redigeret af MCenterFreak - 26-Juni-2013 kl. 23:13
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 23:46
Det kan godt være du ret...
Det er for meget at gøre ud af at have en separat optage profil...

Det gør ikke så meget mere, det hele er blandet sammen, vi optager meget mindre nu...

Næsten alt hvad der hedder film og serier er vi holdt op med at optage... (netflix er kommet)

DR.dk/nu muliggør jo også at man ikke behøver optage f.eks. DR's programmer stort set...

Der er blot interfacet, en browser betjent med remote!!!
Der må "mus" på bordet...

Men der ser dog ud til at være en metode for at opnå separate profiler:

http://www.videolan.org/projects/dvblast.html

Alle tuner placeres i en linux Pc med dette program. Hver kanal får sin egen multicast Ip-adresse..

Hver PC med dvbwiever klient kan også have installeret en RS, som kan anvende IPTV multicast input...
Og derved få sin egen kanalliste og optagedatabase..

Redigeret af avh - 27-Juni-2013 kl. 08:06
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 09:15
jeg tror altså du misser totalt hvad optagelser betyder AVH! - at have 1 server med eksempelvis 4 tunere og RS betyder at du fx kan optage 2 forskellige kanaler samtidig med at den streamer 2 andre kanaler ud til eksempelvis en klient. - Det hele kører fuldkommen fra samme sted. Ydermere lægges alle optagelser samme sted (giver ingen mening at skulle have optagelser liggende på forskellige maskiner, så skal man jo ligge og rode frem og tilbage hver gang man skal finde en optagelse. her har du så centraliseret det også så alle optagelser ligger samme sted. - hvis det er fordi du mener at person1 ikke skal kunne se hvad person2 har optaget - så giver det selvfølgelig mening, men seriøst - er det ikke fuldkommen ligegyldigt?)

MED MINDRE - du forsøger at lave det på et "kollegie" så kun en enkelt skal betale licensen? (hvilket selvfølgelig giver mening når du taler om profiler og snakker om multicasting. For indenfor hjemmets 4 vægge giver det absolut ingen mening.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 13:25
Det er først og fremmest en organiseringsmetode, jeg går efter..

Det er ikke noget med at en person ikke skal kunne se noget...

Der er mere noget at organisere en samling af optagelser..

Hver mediacenter kan anvende recording service fra alle maskiner..

Men problemet er som sagt blevet mindre, fordi der ikke optages så meget mere...
Pt. er jeg derfor ved ændre setup til kun en RS og hvor klienterne kan blive ekstra "tynde" (mindre).

Det er lidt den facilitet som Netflix lægger op til, hvor hver person i familien kan logge på...
Det betyder forslag til serier og film tilpasses personens valg.
(eks. ikke får forslået børnefilm)

Redigeret af avh - 28-Juni-2013 kl. 13:29
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 21:50
Du kan også kigge på http://dvblogic.com/en
Lavet til MCE og til tuner farm
.....
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jessgade Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 17:14
Måske Argus kan bruges - det lyder da lidt som det den tilbyder?

http://www.argus-tv.com/wiki/index.php?title=Main_Page

Bruger den med Mediaportal som frontend, men der findes andre frontend plugin.

I mit eget setup har jeg en dvb-t tuner på min mediaserver og Argus installeret. Der er så adgang til live-tv og optagelser på alle husets øvrige PC'ere.

Tror dog ikke at profilering er understøttet.

Redigeret af jessgade - 28-Juli-2013 kl. 17:18
Panasonic PZ85
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 03:06

Ja recording services skal have alle tunere på sig på serveren dvs alle signaler føres ind i server maskinen som du kører centraliseret, her kan du så anvende dine 2-4 tunere som du har lyst, enten som optagelse eller som stream til en dvbviewer client.

Du skal ikke have recording services på alle maskiner for at dette virker! DVBviewer klienten installeres og i tuner delen installeres recording services fra din server maskine og så streamer du hver gang du vil se tv via din server!

Angående optagelser så har du så 1 sted (websted) og logge på og time optagelserne.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu