recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multifjernbetjening. Hvilken en?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multifjernbetjening. Hvilken en?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Multifjernbetjening. Hvilken en?
    Sendt: 09-Maj-2014 kl. 21:56
Hej allesammen

Jeg har efterhånden en større samling af fjernbetjeninger liggende på sofabordet.Desværre er der ikke meget WAF, eller for den sagt skyld WUF faktor i det. Derfor overvejer jeg at investere i en multifjernbetjening,men hvad skal man vælge?? Hvad findes der egentligt af alternativer til Harmony fjernbetjeningerne?

Thomas
---------------------

Thomas K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 23:39
Har du tålmodighed og lidt programmeringsevner, vil jeg foreslå at du køber dig en Beo4 + Lintronic løsning. Jeg er nu på tredje år med min og stadig pisse glad for den.

Men den koster og den er ikke så "plug and play" som Harmony. Til gengæld er det en helt, helt anden oplevelse at bruge.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 00:03
Harmony virker tilfredsstillende. Gav 300kr for en One i sin tid. Da den voldte problemer med min STB, blev den straks byttet ud med en Touch uden udgift for mig.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 07:49
bruger harmony smart control. og det virker 100%

10-15 minutter og du er kørende

Test af smart control
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 07:57
Har også harmony smart.
Har også haft harmony før som jeg ikke var tilfreds med,
Men men harmony smart er blevet MEGET bedre. Har ikke oplevet fejl, syncproblemer etc.
Den funker bare.
Kan også godt lide den simple lille control.
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 11:02
Kan den nye BeoRemote One bruges? den har høj WAF, med det kan være du skal besøge et B&O center og høre dem og det overhovedet vil virke.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 11:32
Hvis du sætter pris på betjeningsvenlighed og kan nøjes med en der kun kan styre 4 enheder, vil jeg anbefale en Logitech Harmony uden display. Det sidste er vigtigt for betjeningsvenligheden.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 13:03
Du kan styre 6 enheder med harmony smart control ( har ikke display )
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Kan den nye BeoRemote One bruges? den har høj WAF, med det kan være du skal besøge et B&O center og høre dem og det overhovedet vil virke.

Nej, den vil ikke virke. Den virker kun med B&O produkter. Det er deres TV der kan styre andre enheder - ikke fjernbetjeningen. Den vil nok heller ikke virke med Lintronic i første omgang.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 17:17
Vil også anbefale Logitech Smart Control, er super glad for min egen.
Og så er den på tilbud i denne weekend i Elgiganten til kun 699,-
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-og-radio/LTHARMSMART/logitech-harmony-smart-control-fjernbetjening

Redigeret af Giffel - 10-Maj-2014 kl. 17:17

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Point: 584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Vil også anbefale Logitech Smart Control, er super glad for min egen.
Og så er den på tilbud i denne weekend i Elgiganten til kun 699,-
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-og-radio/LTHARMSMART/logitech-harmony-smart-control-fjernbetjening

Men er den med Hub til ??
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 18:26
Selvfølgelig kan en BeoOne Remote's basale betjeningsfunktioner benyttes med en Lintronic løsning! IR-koderne vil jo være de samme som det har været de sidste 20+ år.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu