Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sukkerfar
Bruger
Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
|
Emne: Multifjernbetjening Sendt: 30-Juli-2010 kl. 09:21 |
Jeg har 3 forskellige apparater jeg skal styre:
1. Panasonic TX-P50S10E Plasma TV 2. Zaptorboks 3. NAD C 326BEE forstærker
Hvilken fjernbetjening kan jeg bruge til disse 3 apparater? Er simpelthen helt lost i det
|
 |
FLarsen
Guld medlem
Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 09:49 |
Jeg er glad for min Logitech Harmony 885. Der er en del modeller at vælge imellem.
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.
En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
|
 |
taalmod
Bruger
Oprettet: 09-December-2008
Point: 124
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 10:14 |
Hvius du har fjernbetjingnerne til dine apparater og de virker, kan du bruge en hvilken som helst multi-remote, de kan lalle sættes på til at 'lære' signalerne fra dine originale fjernbetjinger.
De interessante spørgsmål er:
1) Hvordan vil du have at din fjernbetjening skal fungere?
Er det ok at den har en 'modeø for hver af de gamle, som du så skal skifte imellem?
Vil du have at du skal kunen trykke på én knap og så finder fjernbetjeningen selv ud af hvad der skal startes?
Vil du have muligheden for at gemme dit anlæg væk, så du ikke behøver at se på det?
2) Hvordan skal den se ud?
Skal den ligne en traditionael fjernbetjening?
Skal den ligne en mobil istedet (ok, hramony 1000/110 ligner en *grim* mobil...)
Hvis du vil have en skærm, vil du selv kunne bestemme hvordan knapperne ser ud?
3) Hvor meget må den koste?
Er 500 for meget?
Er 3000?
|
 |
Sukkerfar
Bruger
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 11:13 |
taalmod skrev:
Hvius du har fjernbetjingnerne til dine apparater og de virker, kan du bruge en hvilken som helst multi-remote, de kan lalle sættes på til at 'lære' signalerne fra dine originale fjernbetjinger.
De interessante spørgsmål er:
1) Hvordan vil du have at din fjernbetjening skal fungere?
Er det ok at den har en 'modeø for hver af de gamle, som du så skal skifte imellem?
Vil du have at du skal kunen trykke på én knap og så finder fjernbetjeningen selv ud af hvad der skal startes? Jeg vil meget gerne have at fjernbetjeningen skal kunne lave 2-3 opgaver bare ved at trykke på én knap (f.eks når jeg skal starte apparaterne op) Men selvfølgelig må den også kunne skifte imellem de forskellige fjernbetjeninger når jeg skal ind i menu'er osv
Vil du have muligheden for at gemme dit anlæg væk, så du ikke behøver at se på det? Ja det vil jeg gerne kunne (er det noget der i praksis virker?) Dog er det ikke strengt nødvendigt
2) Hvordan skal den se ud?
Skal den ligne en traditionael fjernbetjening?
Skal den ligne en mobil istedet (ok, hramony 1000/110 ligner en *grim* mobil...)
Hvis du vil have en skærm, vil du selv kunne bestemme hvordan knapperne ser ud?
Disse punkter betyder måske ikke helt så meget, dog må den selvfølgelig ikke være grim da kæresten (og jeg) skal holde ud at kunne se på den Den må gerne ligne noget ala Logitech Harmony® One Advanced Universal Remote
3) Hvor meget må den koste?
Er 500 for meget?
Er 3000? Lad os bare her sige 2200kr |
Redigeret af Sukkerfar - 30-Juli-2010 kl. 11:14
|
 |
Cami
Bruger
Oprettet: 14-December-2009
Point: 166
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 11:56 |
Så vælg en Harmony One, den koster ikke de 2200, mener jeg gav 1100 for min for et par år siden - den koster vel under 1000 idag? :)
Jeg tror nu egentlig også at de mindre Logitech modeller kan gøre det samme, men jeg er nu så glad for min One, at jeg gerne anbefaler den.
Den kan du dog ikke bruge, hvis du gerne vil gemme dine sager væk (med mindre du begynder og rode i noget ir-forlænger etc).
|
Mvh. Allan
|
 |
L'er
Guld medlem
Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 12:09 |
Jeg har en Harmony One til salg, hvis du er interesseret. Det højeste bud jeg har fået indtil videre er 600 kr. afhentet. Sig til hvis du vil give mere.
|
Pioneer PDP-LX5090 PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U
|
 |
Sukkerfar
Bruger
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 12:13 |
L'er skrev:
Jeg har en Harmony One til salg, hvis du er interesseret. Det højeste bud jeg har fået indtil videre er 600 kr. afhentet. Sig til hvis du vil give mere.
|
Tak for tilbudet, men jeg holder mig til nyt 
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 12:30 |
Jeg gav omkring 400,- for min Logitech Harmony 555 og den virker fantastisk når først man er kommet gennem den retarderede opsætning.
PC softwaren til at lave opsætningen med er sådan en "wizard" der prøver at ordne det hele for dig gennem at stille logiske spørgsmål - bortset fra at jeg ikke finder spørgsmålene en skid logiske og så ender det istedet med at jeg sidder og forbander alle de rådne spørgsmål og ønsker mig noget software hvor jeg har en mere direkte tilgang til tingene. Skodsoftware!
Til gengæld er fjernbetjeningen superskøn at bruge når den først er sat op. Jeg har tre aktiviteter jeg kan vælge mellem i displayet: "Glo flimmer", "Se film" og "Hør musik".
Glo flimmer tænder mit tv og lader alt andet være slukket. Fjernbetjeningens knapper virker kun med tv'et og styrer den slags der nu er at styre på et tv.
Se film tænder mit tv, min forstærker og min htpc og skifter til de rigtige inputs på forstærker og tv. Piletaster og ff, rew, play, stop og pause styrer min htpc mens lyd op og ned styrer min forstærkers lydstyrke. Trykker jeg på Picture tasten virker menukanppen og pilene med tv'ets menu således at jeg fx. kan stille på farver og den slags. Trykker jeg Picture tasten igen er jeg tilbage ved at piletaster og menu styrer funktioner på min htpc.
Hør musik slukker for tv og htpc, tænder for forstærker og min musikafspiller, vælger rette input og sætter fjernbetjeningens knapper om til at matche opgaven..
Det er supernemt og yderst vanedannende.. Prisen er at du en gang for alle skal kæmpe med det der lortesoftware inden du kan komme igang med at nyde en fantastisk fjernbetjening..
|
 |
taalmod
Bruger
Oprettet: 09-December-2008
Point: 124
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 13:31 |
strandvasker skrev:
...Glo flimmer tænder mit tv og lader alt andet være slukket. Fjernbetjeningens knapper virker kun med tv'et og styrer den slags der nu er at styre på et tv.
Se film tænder mit tv, min forstærker og min htpc og skifter til de rigtige inputs på forstærker og tv. Piletaster og ff, rew, play, stop og pause styrer min htpc mens lyd op og ned styrer min forstærkers lydstyrke. Trykker jeg på Picture tasten virker menukanppen og pilene med tv'ets menu således at jeg fx. kan stille på farver og den slags. Trykker jeg Picture tasten igen er jeg tilbage ved at piletaster og menu styrer funktioner på min htpc.
Hør musik slukker for tv og htpc, tænder for forstærker og min musikafspiller, vælger rette input og sætter fjernbetjeningens knapper om til at matche opgaven..
Det er supernemt og yderst vanedannende.. Prisen er at du en gang for alle skal kæmpe med det der lortesoftware inden du kan komme igang med at nyde en fantastisk fjernbetjening..
|
Har du fået fjernsynet til at skrue ned for lyden, når du skifter fra tv til fim?
Det var et problem, jeg kæmpede med, indtil jeg besluttede altid at køre lyd gennem receiveren, uanset hvad jeg lavede.
Jeg kan se at vi derudover er fuldstændigt enige - både om opsætningen og brugerglæden, når det virker 
Jeg kører iøvrigt RF med en extender til harmony 1000, så jeg har fået gemt det hele væk, men det forøgede også prisen noget.
Back on topic: sukkerfar, hvis du kigger på en harmony 899 (eller sådan noget, jeg ved dybest set kun noget om 1000) , skulle der vist være en extender med i pakken, så du kan køre RF fra start.
|
 |
strandvasker
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 13:46 |
taalmod skrev:
Har du fået fjernsynet til at skrue ned for lyden, når du skifter fra tv til fim?
Det var et problem, jeg kæmpede med, indtil jeg besluttede altid at køre lyd gennem receiveren, uanset hvad jeg lavede. |
Jeg ser relativt sjældent live tv så det er sjældent der er skruet op for lyden på mit tv. I min "Se film" setting har jeg lavet en knap i displayet der hedder "mute tv" som ikke laver mute men skruer ned for tv'et. Hvis jeg opdager at tv'et "snakker med" når jeg ser film, så holder jeg knappen nede et par sekunder indtil lydstyrken på tv'et er 0. Jeg har overvejet om den skulle gøre det automatisk hver gang jeg vælger "Se film", men da det er så sjældent der er lyd på synes jeg det er spild af batteri at gøre det hver gang, så jeg gør det manuelt når det er nødvendigt..
|
 |
Sukkerfar
Bruger
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 15:38 |
Ok, så man kan godt få en enkel knap på fjernbetjeningen til at skrue ned for lyden på forstærkeren? Og en anden til at styre programskift på zaptorboksen? osv osv.... Det ville da være helt fantastisk!
|
 |
strandvasker
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 16:41 |
Sukkerfar skrev:
Ok, så man kan godt få en enkel knap på fjernbetjeningen til at skrue ned for lyden på forstærkeren?Og en anden til at styre programskift på zaptorboksen? osv osv.... Det ville da være helt fantastisk! |
Jep, du kan mikse på kryds og tværs, og du kan have forskellige miks afhængigt af hvilken "aktivitet" du har valgt.. Du starter med at fortælle fjernbetjeningen hvilke enheder du har, fx. tv, zaptorboks, dvdafspiller, forstærker osv. Herefter laver du aktiviteter som fx. "Se en film" og "Hør en plade" eller hvad du nu synes de skal hedde og for hver aktivitet fortæller du hvilke apparater der er involveret, så sørger fjernbetjeningen selv for at tænde og slukke for det der skal bruges og ikke bruges. Hvis din "Se en film" aktivitet involverer din dvd, forstærker og tv så har du frit valg mellem funktionerne på de tre apparater til knapperne på din fjernbetjening og hvis du har brug for funktioner som der ikke lige findes en knap til, kan du oprette det som en ekstra knap i displayet..
|
 |