Rigtigt mange gode synspunkter om undertekster
Jeg vil også helst selv kunne vælge underteskter eller i hvert fald have muligheden for det, men på den anden side, så må jeg også indrømme at jeg altid ser film med danske undertekster. I mit tilfælde så vil indlejret undertekster være ok med mig. Måske skulle man snart træne sit sprog-øre lidt, og se filmene uden undertekster. Den eneste ulempe jeg kan se er, at man om et par år måske gerne vil se filmene i cinemascope formatet, så kommer underteksterne til at være placeret forkert. Den tid - den sorg.
Jeg har kigget på et par løsninger, hvor man kan streame film til bl.a. ens apple produkter. Her kan man streame film og tilføje undertekster fra en srt-fil. Dette kunne også være en løsning. Dog har jeg et lille problem, hvordan ripper man undertekster til srt?
Jeg har prøvet DVDFab. Her kan man godt tilføje undertekster til ens film, men de skal være i srt-formatet. En anden ting jeg undre mig lidt over er, at når man ripper en film (til vob) så får man kun lov til at vælge et lydspor, skulle man ikke kunne vælge alle?
Når man ripper en film til vob, så ripper DVDFab også underteksterne i idx og sub.