recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multimedie indhold på flere platforme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMultimedie indhold på flere platforme

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 12:34
+1 til valgfrie undertekster - foretrækker selv ingen undertekster eller (hvis filmen er dansk eller engelsk) undertekster på samme sprog - kæresten vil derimod gerne have undertekster hele tiden, men har fået "lært hende op" til at engelske undertekster er ok - så kan man måske også lære et par nye ord hist og pist :-)

Redigeret af tipsen - 14-Januar-2011 kl. 12:35
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:20

Rigtigt mange gode synspunkter om underteksterSmile

Jeg vil også helst selv kunne vælge underteskter eller i hvert fald have muligheden for det, men på den anden side, så må jeg også indrømme at jeg altid ser film med danske undertekster. I mit tilfælde så vil indlejret undertekster være ok med mig. Måske skulle man snart træne sit sprog-øre lidt, og se filmene uden undertekster. Den eneste ulempe jeg kan se er, at man om et par år måske gerne vil se filmene i cinemascope formatet, så kommer underteksterne til at være placeret forkert. Den tid - den sorg.

Jeg har kigget på et par løsninger, hvor man kan streame film til bl.a. ens apple produkter. Her kan man streame film og tilføje undertekster fra en srt-fil. Dette kunne også være en løsning. Dog har jeg et lille problem, hvordan ripper man undertekster til srt?

Jeg har prøvet DVDFab. Her kan man godt tilføje undertekster til ens film, men de skal være i srt-formatet. En anden ting jeg undre mig lidt over er, at når man ripper en film (til vob) så får man kun lov til at vælge et lydspor,  skulle man ikke kunne vælge alle?

Når man ripper en film til vob, så ripper DVDFab også underteksterne i idx og sub.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Jeg har kigget på et par løsninger, hvor man kan streame film til bl.a. ens apple produkter. Her kan man streame film og tilføje undertekster fra en srt-fil. Dette kunne også være en løsning. Dog har jeg et lille problem, hvordan ripper man undertekster til srt?

Du kan konvertere idx/sub filerne med programmet SubRip.

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Du kan konvertere idx/sub filerne med programmet SubRip.

Skal man sidde og taste bogstaver ind hver gang man skal have gemt nogle undertekster i srt? Findes der ikke en lettere måde?

Er Subrip det eneste program som kan gemme undertekster i srt? Det er vist et par år siden, at der er udviklet på programmet. Findes der ikke nogle betalingsprogrammer, som kan klare opgaven og kan gemme undertekster i srt (og som løbende virker udviklet)?

Redigeret af nph12 - 15-Januar-2011 kl. 21:41
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 13:32
Jeg tror, at jeg arbejde videre med en løsning som hedder, at jeg kører med to versioner af mine film. 1) En til en kopi, hvor filmen bliver gemt uden komprimering 2) En komprimeret version til diverse enheder

Til punkt et, så skal jeg vel gemme filmene i enten MKV eller ISO? Disse formater kører fint under Windows, men kan man også få dem til at køre under Mac? 
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu