|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
PellePelle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2011 Sted: Århus Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 07-November-2011 kl. 19:15 |
Hej alle,
Jeg er ved at planlægge et NAS/multimedie setup. Min situation er den at jeg har 2 TV, der begge skal være med i løsningen. Det ene TV (TV1) står får sig selv, og derfor skal løsningen involvere en NAS/multimedieboks af en art, der via HDMI kan tilsluttes TV1. Det andet TV (TV2) er koblet til en PS3, som igen er koblet til mit hjemmenetværk. Derfor har jeg kigget på Lacies' LaCinema Classic HD, som kunne sættes op som følger: ![]() Dog kunne jeg rigtig godt tænke mig at NAS'en også kunne downloade torrents. Det kan LaCinema Classic HD ikke. Derfor vil jeg høre om i kender et tilsvarende NAS-produkt, som også fungerer som en download station? Hvis ikke et sådant produkt findes - i mit prisleje på omk. 2000 kr - er mit eneste alternativ vel at have 1 NAS med torrent download, som via mit hjemmenetværk er koblet på LaCinema'en (eller lignende streaming device), f.eks en LaCie Network Space 2, jf. nedenstående diagram: ![]() Hvad siger i, har i forslag til et produkt / flere produkter, eller er hele setup'et bare ikke særlig optimalt? På forhånd tak for hjælpen :) Mvh. Pelle Redigeret af PellePelle - 07-November-2011 kl. 19:17 |
|
![]() |
|
Tajs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2011 Status: Offline Point: 35 |
![]() |
Hej pelle dit forslag nummer 2 ser godt ud jeg kan dog ikke anbefale en ps3 til og streame da det er meget få filtyper den vil afspille, jeg vil forslå du har nas og streamer adskilt da det giver den største fleksibilitet. Men for 2000 kr når du ikke langt vis du vil have noget der virker ;)
|
|
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010 SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1 |
|
![]() |
|
PellePelle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2011 Sted: Århus Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Hvis der bliver streamet fra LaCinema HD til PS3'en er det vel ikke PS3'en det kommer an på, er det? Er det ikke bare afhængigt af hvilke filtyper NAS'en kan streame? Hvad vil så så foreslå af udstyr, hvis det skal være uden PS3? |
|
![]() |
|
![]() |
Eller hvis vi går ud fra løsning 2 (altså hvis jeg bliver afhængig af PS3'ens elendige formatsupport i løsning 1), vil disse 2 produkter fra Playon!HD så ikke være ideelle?
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=623359 http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=623355 |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
![]() |
Eller en WD TV live med en Lille Synology NAS til at fodre netværket (der kommer ret mange igennem salgs-sektionen på dette forum).
Jeg kender ikke selv de små AC Ryan, men hvis de minder om Playon!PVR-HD så ville jeg hurtigt blive træt af dem - den er MEGET langsom! Dette er dog lige en med direkte erfaring med disse der må kommentere yderligere på. /ask |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det ville være rart med en der havde erfaring med playon!hd2?
Hvorfor skal det lige præcis være en synology nas? og kan WDTV live klare de fleste gængse formater som f.eks mkv? |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
![]() |
Det skal absolut heller ikke nødvendigvis være en Synology, men den er bare meget nem at gå til, og dens torrent-del fungerer rigtigt godt - også søgefunktionen.... Hvis du nu ikke lige kan finde torrentlinket til din ynglings linux-distro ;)
/ask |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, men så vidt jeg kan se skal man selv købe en HDD til synology - jeg foretrækker en færdig løsning, da det ikke engang er billigere at købe HDD'en seperat (så vidt jeg kan se).
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror jeg vælger at købe en Lacie network space, som er en 2TB nas med torrent download. Hertil køber jeg så 2 Lacie LaCinema Mini Connect, et til hvert tv, som så henter film osv fra NAS'en.
Alt i alt vil det koste max ca. 2200. Lyder det ikke som et stabilt setup? |
|
![]() |
|
![]() |
*BUMP*
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |