|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
calun ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() Sendt: 08-Marts-2009 kl. 22:55 |
|
Hejsa Jeg planlægger at bygge et mediecenter, men jeg har brug for et par svar/gode råd: 1. Kan man have tre analoge tunere i et mediecenter ? Der kommer sikkert mere, jeg er helt ny med dette :-) På forhånd tak. Carsten |
||
![]() |
||
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
|
Ang. tunere, ja, det kan du godt. Jeg har selv 2 x hauppauge pvr-500 (4 tunere). Hvis du har tænkt dig at bruge MCE/VMC er der et eller andet program du skal først skal køre for at aktivere >2 tunere.
Ja, de kan optage hver deres kanal på samme tid. HDMI->TV - Jep, helt sikkert! Redigeret af Crockie - 08-Marts-2009 kl. 23:10 |
||
![]() |
||
jonaspoulsen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
|
1. Ja, men hvorfor analog? Hvis du har YouSee kan du relativt nemt trække digitalt tv gennem dit mediecenter og at investere i 3 analoge tunerer ville efter min mening ikke kunne svare sig. En analog tuner er meget følsom overfor støj og du opnår ikke den kvalitet du er vant til med din YouSee HD boks. (Går ud fra du har såden en nu). 2. Ja du kan optage 3 programmer på samme tid, men så skal du også se et af de 3 programmer. Du kan ikke se et program på en 4. kanal. Du kan derimod godt se noget du tidligere har optaget. 3. Det kommer anden på valget af software. F.eks. i Microsoft mediecenter kan man vælge at sortere efter optagelsesdato og en ting mere som jeg ikke lige kan huske. Mener det er efter titel. Optager du en serie f.eks. venner vil alle afsnit blive samlet under et punkt for at sikre overblik. 4. Ja det sker helt automatisk hvis du tænker på afspilning af DVD. Hvis du kører en opløsning på f.eks. 1920x1080 vil DVD'en automatisk blive skaleret op. Dog kan du med flerer indstilliger få endnu pænerer resultat tættere på HD.
Tjek disse sider her kan du finde god information omkring mediecenter Hardware: http://ht-pc.dk/ God fornøjelse.
|
||
![]() |
||
calun ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Mange tak for et godt svar, dog lige et par opfølgere: 1. Analogt, fordi min Yousee boks vel kun kan sende ét digitalt signal ud ad gangen og jeg derved kun kan optage ét program !? Når jeg optager digitalt fra Yousee, er det vel denne boks jeg bruger som tuner !? Eller kan man købe digitale tunere til HTPC der kan "læse" Yousee signalet ? 2. Jeg forstår ikke dette, hvorfor skal jeg se en af de tre ? Tak. Carsten |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
1:Du kan nemlig godt få tunere til HTPC som kan modtage det digitale signaler direkte. DU skal have fat i en DVB-C tuner. Den mest brugte/anbefalede er uden tvivl FloppyDTV. Løsningen er en smule dyrere end analoge tunere. Et FloppyDTV inkl. CAM (skal bruges til at modtage krypterede kanaler) koster omkring 1700kr - og det er kun for en enkelt tuner. Tilgengælgd er kvaliteten af analogt slet ikke sammenligneligt. Når først du har oplevet et digitalt signal, vil du ikke drømme om at gå tilbage til analogt. 2: Det han mener er at du højst kan have 3 kanaler igang samtidigt. Hvis du ønsker at se TV, så kan du kun optage 2 andre kanaler på samme tid. |
||
![]() |
||
LGR01 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 546 |
![]() |
|
Du kan se andre kanaler men da med tuner på TV. Leif |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så begynder jeg at forstå :-), men kan man med ét FloppyDTV kort optage mere end én kanal ad gangen ? Kan man optage i HD fra fx. Kanal5 HD ? Redigeret af calun - 09-Marts-2009 kl. 08:54 |
||
![]() |
||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
|
Både ja og nej, kanalerne skal ligge på samme frekvens- f.eks. de ligger DR1, DR2 og TV2 på samme frekvens, de ligger hos Yousee bl.a. på 370000, der kan man optage alle 3 programmer samtidig.
Hvis man frit skal kunne vælge at optage en kanal og se en anden kanal, skal man i praksis have 2 kort. Og du kan godt optage i HD fra f.eks. kanal 5. |
||
Den Ben
|
||
![]() |
||
jonaspoulsen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
|
Glad for det kunne bruges. Calun, Jonaskp og benu fik vist svaret på resten af sprøgsmålene. Men gå helt sikkert efter en FireDTV/FloppyDTV løsning. Det vil du ikke fortryde. Du kan se en lille miniguide til den her og ellers ligger der massere materiale blandt andet på dette site hvis du bruger søgefunktionen. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56607& PN=1 http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56313& PN=1 God fornøjelse. |
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Jeg kører med floppydtv (uden cammodul, kun mustcarry) og yousee, men det er endnu ikke lykkedes mig at kunne optage én digital kanal og samtidig se en anden. Er det en opsætningsfejl? Beder jeg den søge på 370000 finder den ikke noget. Og jeg har ikke fundet noget sted, hvor man kan indtaste et frekvensområde (370000 - 371000 f.eks.). Mvh. |
||
![]() |
||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
|
@enand - hvilket mediacenter program bruger du? DR1 ligger f.eks også på 538000 (hos mig) mens TV2 kun ligger på 370000 hvor DR1 ligeledes er også er placeret - og ja DR1 er både på 370 og 538, så der kan man ikke optage et og se et andet.
|
||
Den Ben
|
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Jeg bruger windows mediacenter med tvpack. Og så har jeg yousees kanalliste at holde mig til: http://download.tdc.dk/pub/kabeltv/pdf/Kanaloversigter09/B20 0_Hovedstaden_46_08.pdf Mvh. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |