recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mus giver krampe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mus giver krampe

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mus giver krampe
    Sendt: 22-August-2015 kl. 18:51
Hej,

Jeg har en bærbar computer som jeg til dagligt brugt en mus til, en Logitec M510. Problemet er bare at den giver mig både spat og krampe, da den slet ikke passer til min hånd, så jeg vil gerne have en anden. Til min desktop pc har jeg en MX518 som jeg er rigtig glad for, men den er på kabel, og til min bærbar skal jeg helst have en trådløs.

Er der nogen her der kan anbefale en god trådløs i størrelse med MX518, men som ikke skal tilsluttes med en station og lign., men bare et lille USB stik fx?

          
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 19:43

Er løsningen ikke lige for.? Gå ind hos en forhandler og prøv diverse mus, og køb den der passer bedst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 19:49
Det er den vel, men nu spørger jeg bare efter om folk har noget at byde ind med. Du kunne jo evt. starte?
          
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 19:49
Kunne tyde på du skal ha en alternativ mus

http://www.altomdata.dk/datatid/ergonomisk-mus-i-saerklasse

Har selv en LX8 trådløs stor mus, som ikke gir træthed. Men den er vist udgået på Logitechs hj.side

Redigeret af Kampus - 22-August-2015 kl. 19:51
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 19:51
Nej, fordi min MX518 er fin. Problemet er bare at min trådløse mus er for lille, så min hånd hviler ikke ordentligt på den, men jeg kan ikke finde en MX518 i trådløs.

Jeg må nok bare ned i Elgiganten og tjekke deres udvalg ud, som Radio skriver.
          
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 19:54
Eller en computer forretning, hvor udvalget er større
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 20:31
Kig på Kensington. Jeg har i mange år brugt deres Expert Mouse. Der er også almindelige trådløse mus. 

Og den er stor, næsten som en billardkugle.

Redigeret af Brixen - 22-August-2015 kl. 20:33
Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 20:40

Den type er meget behagelig at bruge, da hånden ikke belastes, men kan hvile på den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 22:03
men hvis i gad læse hans indlæg så er de ikke just handy til en bærbar computer - alt andet lige må man jo så forvente at den også skal transporteres, og der skal de jo så helst ikke fylde mere end absolut højst nødvendigt.
Men hvis det skal "matche" en gammel 518, så er det nok i nærheden af en M510 - eller måske m705 (hvis du er højrehåndet, ellers passer den ikke)
Men jeg har nu selv haft min ration af betændelser i håndleddene på grund af mus, og da min hånd ikke er voldsomt stor bruger jeg faktisk aldrig noget større end mx anywhere/m560. Hvis jeg får noget større så får jeg alvorlige problemer i hænderne. 

Det er noget af en skrøne at hånden skal "hvile" på musen. du skal nærmere se på hvordan vinklen af dit håndled er når du lægger armen på bordet og hånden på musen, den skal så tæt på 180 grader som muligt (altså så lige som muligt) jo mere den afviger fra lige ud, jo hurtigere får man problemer. En af de sjove ting jeg har fundet ud af som ekstrem musebenytter siden 80'erne OG venstrehåndet, er at hånden faktisk stresser mindre hvis man bruger langemand til at lave "standardtryk" og det medfører faktisk at man skal vende knappernes funktionalitet i operativsystemet. (som venstrehåndet skal jeg så ikke ændre konfig da de altid er sat op til højre hånd fra starten af.)

Tro mig - jeg har haft mere end svært ved at få mus til min hånd. - eventuelt burde du prøve den nye MX master.  hvis den passer, så er den alle pengene værd.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 23:05
Tak for jeres svar alle sammen, men som Claus er inde på, så skal jeg transportere min computer en del, så derfor må musen også gerne være lidt handy.
Jeg er meget underlig hvad angår mus, for min hånd er ikke særlig stor og mine fingre er ikke særlig lange, men alligevel så holder jeg elendigt på små/lille muse, og skal have en mus i størrelse med min gamle MX518 for at jeg sidder og arbejder bedst.

Jeg vil da lige tjekke den MX Master ud, den ser interessant ud, ellers må jeg ud og tjekke den gamle M705 ud, for den har jeg også overvejet.

Og ja jeg er højrehåndet Smile
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 00:02
Jeg bruger sådan en her til min stationære:

Logitech M-RK53
Den er jeg vældig glad for og har brugt den i mange år efterhånden farven er godt nok ved at være slidt af flere steder, men den virker fint.

Den er nok lidt svær at skaffe i dag:
http://www.tcocd.de/Pictures/Peripheral/Logitech/mrk53.shtml

På min bærbare bruger jeg touchpad'en, gider ikke at slæbe rundt op en mus...

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 12:18
Den jeg viste billede af var for at vise hvordan hånden ligger, og man belaster ikke fingrene.
Det her er den trådløse udgave.
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu