recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mus til brug af bl.a. Photoshop
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mus til brug af bl.a. Photoshop

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mus til brug af bl.a. Photoshop
    Sendt: 09-Maj-2012 kl. 22:06
Hey!

Jeg sidder pt. og skal bruge Photoshop og andre billede/3D programmer en del i den kommende tid, og jeg er ved at være godt træt af kun at have min Apple mus til min iMacs og MacBook Pro, når jeg er på farten.

Jeg har også en Logitech MX510, men det er det rene lort på min Mac synes jeg, den kører sådan i små hak når man skal ned og lave de fine justeringer, men det underlige er at den kører ganske OK på min Windows 7 maskine?

Men er der en der kan anbefale en mus, som kører godt og "smooth" på en MacBook Pro og iMac til billede redigering, så hører jeg meget gerne mere Smile
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 22:17
Jeg synes da alle USB mus jeg har prøvet, kører glidende i Photoshop.
Lige nu har jeg ingen mus, men bruger pegepladen og en Kensington Expert Mouse (trackball med en kugle som en billardkugle). Trackballen er ikke god at tegne med, der er usb-musen meget bedre. Pegepladen er nr. 2.



Venlig hilsen
KB
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 22:37
Det er bare underligt at jeg oplever min Logitech MX510 MEGET bedre på min Windows PC end på min iMac/MacBook Pro?


          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Det er bare underligt at jeg oplever min Logitech MX510 MEGET bedre på min Windows PC end på min iMac/MacBook Pro?


Bedre driver/implementation i styresystemet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 23:19
Har du installeret logitech driver softwaren på din Mac ?
Eller benytter du standard driveren
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 23:32
Mu har jeg ikke meget kendskab til Mac, så hvad der er galt med din mus ved jeg ikke. Jeg vil dog foreslå dig at overveje at købe en wacom tegneplade hvis målet alene er at lave fotoredigering. De er lidt dyre, men de er efter min mening bedre at arbede med. Pennen der hører med er trykfølsom og med lidt øvelse kan man lettere styre effekten af penslerne man arbejder med, end man kan med en mus. Hvis du ikke lige frem skal tegne billeder fra grunden kan man sagtens nøjes med en i lille størrelse. Min "bamboo" er flere år gammel, men man kan vist stadig få dem under 1000,-.
 
MVH
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 11:08
Klaus og lahan, nej jeg har ikke installeret nogen driver software på min Mac. Hvorfor? Fordi den kører noget nær perfekt til mit brug på min Windows PC, så jeg  tænkte at det måtte da være det samme for OS X LION, men det er det måske ikke så, eller hvad hentyder i til?

tv: tak for dit input, men jeg skal ikke ud i det du snakker om... skal bare have en god mus til at arbejde med, that's all
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Klaus og lahan, nej jeg har ikke installeret nogen driver software på min Mac. Hvorfor? Fordi den kører noget nær perfekt til mit brug på min Windows PC, så jeg  tænkte at det måtte da være det samme for OS X LION,


Åbenbart ikke........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 18:01
Prøv at se om du kan finde noget logitech software på deres hjemmeside. Måske bliver den bedre af det.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 18:11
Har kørt med den mus på mac i flere år uden problemer, og uden at installere noget ekstra.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 20:57
Jeg er selv grafiker og har testet en del på Logitech mus. Den foretrukne er Logitech MX518, men den kan ikke rigtigt fås mere til menneskepenge.

De andre mus fra logitech benytter laser og har fået optimeret "Report Rate".
Jeg har en G9 lasermus fra Logotech og den har report rate sat til 1000 som standard. Den er HELT umuligt at bruge til noget som helst grafisk arbejde i Photoshop. Hvis man prøver at lave en cirkel, så tegner den en firkant.

Min teori er at softwaren i musen svagt prøver at korrigere for at brugeren ubevidst kører skævt. Men når den rapporterer 1000 gange i sekundet, så tror musen nok at de mange små bevægelser som hånden laver for at tegne en cirkel kun skal være horisontale og vertikale.
Hvis man sætter rapporteringen ned, så vil softwaren opfatte at man prøver at køre skævt, fordi forskellen i bevægelserne må være et bevidst valg fra brugerens side.
Det er blevet bedre i deres seneste versioner af deres drivere, men hvis man sætter "Report Rate" ned til det laveste på 125 gange i sekundet på en G9 mus, så virker den efter hensigt.
Så nu er det muligt at tegne cirkler og kurver.

Jeg har ikke prøvet MX510, men det kan være at sensitiviteten er sat for højt.
Prøv at klikke 4 gange den knap over scroll hjulet og så klikken én gang på den under hjulet. Så skal du justere resten i pege kontrolpanelet på MacOS.
Det kan også være an beskidt sensor - pust hårdt ned i sensoren så støv løsner sig - det har jeg set før på MX518.
Sidste forslag er at du måske kører på et helt sort underlag eller har en trykt underlag som musemåtte. Der er mange overflader som de gamle optiske mus ikke kan lide.
Test evt. med et stykke ufarvet gråt eller brunt pap - her skulle den gerne køre perfekt.

Tilføjelse: Har aldrig benyttet at installere drivere til logitechs optiske mus på MacOS.


Redigeret af Cyberguyen - 10-Maj-2012 kl. 21:00
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 21:03
Om man så skal bruge fabrikantens driver eller den i OS X er heller ikke ligetil.

En af de funktioner jeg er afhængig af på Kensington trackballen er at kunne programmere knapperne. Det kan jeg kun med Kensingtons driver, og så går det ud over scrollfunktionen, som hakker.
Med OS X's indbyggede driver er scroll helt blødt, men så virker knapperne ikke som jeg vil.


Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu