recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mus til brug af bl.a. Photoshop
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mus til brug af bl.a. Photoshop

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:



Mu har jeg ikke meget kendskab til Mac, så hvad der er galt med din mus ved jeg ikke. Jeg vil dog foreslå dig at overveje at købe en wacom tegneplade hvis målet alene er at lave fotoredigering. De er lidt dyre, men de er efter min mening bedre at arbede med. Pennen der hører med er trykfølsom og med lidt øvelse kan man lettere styre effekten af penslerne man arbejder med, end man kan med en mus. Hvis du ikke lige frem skal tegne billeder fra grunden kan man sagtens nøjes med en i lille størrelse. Min "bamboo" er flere år gammel, men man kan vist stadig få dem under 1000,-.
 
MVH
Var på skiferie sammen m en hel flok . En af dem var designer, og brugte nævnte løsning. Så meget mere funktionelt ud end nogen som helst mus   .   .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 00:10
Jeg har et par Razer mouse - en Imperator "med hale" og en Mamba trådløs el. kabel Lazer mus.
Begge er lavet som Gamer mouse, men virker fortrinligt i bl.a.  Adobe Master Collection CS5.5.
De har begge masser af indstillingsmuligheder, som vha. af medfølgende drivere og software,
kan tilpasses og programmeres til hver enkelt spil eller program. Fungerer også på mac fra OSX 10.4 og opefter.  


Redigeret af Roland - 11-Maj-2012 kl. 00:16
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:



Mu har jeg ikke meget kendskab til Mac, så hvad der er galt med din mus ved jeg ikke. Jeg vil dog foreslå dig at overveje at købe en wacom tegneplade hvis målet alene er at lave fotoredigering. De er lidt dyre, men de er efter min mening bedre at arbede med. Pennen der hører med er trykfølsom og med lidt øvelse kan man lettere styre effekten af penslerne man arbejder med, end man kan med en mus. Hvis du ikke lige frem skal tegne billeder fra grunden kan man sagtens nøjes med en i lille størrelse. Min "bamboo" er flere år gammel, men man kan vist stadig få dem under 1000,-.
 
MVH
Var på skiferie sammen m en hel flok . En af dem var designer, og brugte nævnte løsning. Så meget mere funktionelt ud end nogen som helst mus   .   .

En digitizer er en fin løsning til at lave retouch i Photoshop, men kan efter min mening ikke bruge til andet. Jeg bruger kun min Wacom til den slags, til fritlægninger er den fuldstændig ubrugelig.

Men mange macbrugere er glade for pennen af én eller anden grund. Alle vores elever bliver nærmest mobbet til at bruge pen når de starter, for man må åbenbart ikke være kreativ med en mus, så bliver der set skævt til dem.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 14:42
Jeg har faktisk også den MX518, og har lige prøvet den i min MacBook Pro, men kan ikke finde ud af om jeg kan li' den måde som OS X installerer den på. F.eks. er det svært at sætte den rigtig sensivity synes jeg. Det plejer jeg at kunne gøre på de to små knapper over og under scroll hjulet, men på OS X giver den mig kun tre trin, hvor den på Windows giver mig lidt flere trin.

Jeg kan heller ikke bruge knapperne i siden i Safari f.eks. til at gå frem og tilbage mellem siderne. Trykker jeg på den store aflange knap på siden af musen, så åbnes Mission Control, men det kan man vel sætte op inde i Indstillinger, for så meget har jeg ikke lige haft tid til at tjekke, men tager jeg fejl der?
          
Til top
prodic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prodic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 18:02
Uden at kende til dit behov i Photoshop og/eller 3D-programmerne samt dit skærmareal, så vil jeg anbefale dig at prøve en Wacom Bamboo eller en Wacom Intous 4 fremfor en mus.
Det føles langt mere naturligt for hånd/krop og kræver naturligvis noget tilvænning.
Og ja det kommer fra en som tilfældigvis laver fritlægninger og normalt ikke kan tegne en tændstikmand i frihånd.
Til spil forestiller jeg mig dog at det er helt håbløst. På den anden spiller jeg heller ikke specielt meget Farmville. ;-)
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sionic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 21:04
Steermouse er din ven... :o)

http://plentycom.jp/en/steermouse/
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 20:12
En der ved hvordan man går sådan at den de to knapper på siden af min Logitech MX518 kan bruges til at gå frem og tilbage med i Safari? Hvis jeg trykker på den store knap på venstre side, så åbner jeg Mission Control :S
          
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sionic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

En der ved hvordan man går sådan at den de to knapper på siden af min Logitech MX518 kan bruges til at gå frem og tilbage med i Safari? Hvis jeg trykker på den store knap på venstre side, så åbner jeg Mission Control :S


Logitech er ikke for flinke til at lave software til Mac så derfor skal man bruge 3. parts software som Steermouse eller lignende..

Redigeret af Sionic - 16-Maj-2012 kl. 13:39
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg har faktisk også den MX518, og har lige prøvet den i min MacBook Pro, men kan ikke finde ud af om jeg kan li' den måde som OS X installerer den på. F.eks. er det svært at sætte den rigtig sensivity synes jeg. Det plejer jeg at kunne gøre på de to små knapper over og under scroll hjulet, men på OS X giver den mig kun tre trin, hvor den på Windows giver mig lidt flere trin.

Jeg kan heller ikke bruge knapperne i siden i Safari f.eks. til at gå frem og tilbage mellem siderne. Trykker jeg på den store aflange knap på siden af musen, så åbnes Mission Control, men det kan man vel sætte op inde i Indstillinger, for så meget har jeg ikke lige haft tid til at tjekke, men tager jeg fejl der?


Installér dog Logitechs driver, istedet for hårdnakket at kæmpe med noget, som åbenlyst fungerer bedre, via producentens software! Confused
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 13:46
nu er det jo en 10 år gammel tråd...
mvh Christian
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 14:42
Tornerosesøvn   Smile
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tornerosesøvn   Smile

Ikke helt Wink - hun sov jo i hundrede år LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu