recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik "afleveres" forkert fra USB nøgle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik "afleveres" forkert fra USB nøgle

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Emne: Musik "afleveres" forkert fra USB nøgle
    Sendt: 01-Juli-2007 kl. 14:58

Har en autoradio m USB indgang.Har så lige købt en 4GB USB-stick.Så langt så godt.

Problemet er,at USB-sticken ikke afleverer musikken i den rækkefølge,som numrene reelt ligger i. Jeg troede at hvis MP3 numrene var nummererede feks 01-02 osv ville dette prioriteres højest, foran bla alfabet osv? Så vidt jeg kan se prioriterer USB-sticken "sidst ædret" - højest ?

Nogle løsningsforslag ?    

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Har en autoradio m USB indgang.Har så lige købt en 4GB USB-stick.Så langt så godt.

Problemet er,at USB-sticken ikke afleverer musikken i den rækkefølge,som numrene reelt ligger i. Jeg troede at hvis MP3 numrene var nummererede feks 01-02 osv ville dette prioriteres højest, foran bla alfabet osv? Så vidt jeg kan se prioriterer USB-sticken "sidst ædret" - højest ?

Nogle løsningsforslag ?    

USB sticken prioriterer ikke noget som helst. Den præsenterer sig som et filsystem (FAT16, FAT32, el.lign.) til afspillerenheden. Det er softwaren i din autoradio, som synes at filerne skal indlæses og afspilles i en bestemt orden ud fra filerne timestamp (sidst ændret afspilles først).

Hvis der ikke er en setup mulighed i din autoradio, kan du formentligt løse problemet ved at ændre på filernes timestamp, eller andre kreative manipulationer af filsystemet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 15:15

Takker

Så må jeg vist desværre først og fremmest en tur i Sonyens Tyske manual

Til top
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 21:36
har nøjagtigt samme problem med min JVC auto radio - jvf. manualen skulle det være muligt at bestemme mappernes rækkefølge ved at sætte 01, 02 osv først i navngivningen af mapperne men de afspilles i den rækkefølge de er oprettet - surt
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 23:01
Temmelig surt ! Og man gider jo lissom heller ikke at "pille" for meget v numrene, - så forsvinder fidusen jo lidt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu