recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik bluray?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik bluray?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ah...sådan vil jeg nu ikke udlægge det. Jeg vil tro at jeg har set på vel omkring 5 af de billigere afspillere det sidste halve års tid, og ved f.eks. DVD-afspilning har de ikke været synderligt fornøjelige.

Men jeg er ganske enig med dig i, at det afhænger af hvor kritisk man er. Er det stort set ligegyldigt hvad man kigger på, og hvad man oplever at de-interlacefejl - så kan alt bruges. Men æh.... nu er Philips afspillere normalt heller ikke de værste man kan benytteSmile

Hvilke har du set på og hvad er det for negative ting som du oplever ?

Kunne du prøve at beskrive hvad du kigger efter og hvilke film du bruger, jeg skulle måske prøve en mere kritisk tilgang ved test Smile.

Men jeg ender aldrig op med at sidde og fluekneppe 5cm fra skærmen, for at se om der opstår en eller anden minimal fejl i billedet i 1/10 sekund.
Primært de billige Samsung og LG. Og jeg benytter Spears and Munsil til De-interlace test. Der er nogle billedsekvenser hvor fejlene typisk kommer frem. Og ofte så kan man se "flimmer" (ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det) ved billeder med plankeværk, tagkonstruktioner o.lign.

Det kunne jeg da heller ikke finde på - det med de 5 cm - hvorfor skulle jeg dog detLOL Jeg har det faktisk også sådan, at visse billedforbedringssystemer benytter jeg, hvis det kan give mig en bedre samlet billedoplevelse. Min Oppo har sådan et system, som kan slås til og fra. Og disse typer af systemer er bandlyst hos de rigtige billednørder - så det er jeg altså ikkeLOL 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 17:11

Primært de billige Samsung og LG. Og jeg benytter Spears and Munsil til De-interlace test. Der er nogle billedsekvenser hvor fejlene typisk kommer frem. Og ofte så kan man se "flimmer" (ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det) ved billeder med plankeværk, tagkonstruktioner o.lign.

Det kunne jeg da heller ikke finde på - det med de 5 cm - hvorfor skulle jeg dog detLOL Jeg har det faktisk også sådan, at visse billedforbedringssystemer benytter jeg, hvis det kan give mig en bedre samlet billedoplevelse. Min Oppo har sådan et system, som kan slås til og fra. Og disse typer af systemer er bandlyst hos de rigtige billednørder - så det er jeg altså ikkeLOL 

Kan til en vids grad forstå man bruger test-dvd/blu-ray, men egentlig er det jo totalt ligegyldigt med sådan en flimmer, hvis det nærmest aldrig opstår ved almindelige film ?

Havde håbet det var nogle almindelige dvd-film du havde testet med, så var det jo nemt at teste det selv.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Kan til en vids grad forstå man bruger test-dvd/blu-ray, men egentlig er det jo totalt ligegyldigt med sådan en flimmer, hvis det nærmest aldrig opstår ved almindelige film ?

Havde håbet det var nogle almindelige dvd-film du havde testet med, så var det jo nemt at teste det selv.
Det kan faktisk optræde ganske ofte ved flere film. F.eks. har jeg set det på skjorter/trøjer der er stribede/mangemønstrede. Men hvis du ikke lægger mærke til det er det jo intet problemTongue 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu