recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - musik fra 'android' til receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

musik fra 'android' til receiver

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 09:43
Jeg steamer fint TDC play fra min S4 til min Denon AVR1912 :)

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

"  <span style=": rgb254, 254, 254;"> Den eneste metode til dette er Sonos. Med mindre du bruger iTunes og har en forstærker med indbygget airplay/tilsluttet en airport express. Men det virker usandsynligt siden du skriver Android mobil."</span>

<span style=": rgb254, 254, 254;"> Det er nu ikke rigtigt - du kan bruge airfoil på din PC og som jeg skrev før kan du bruge en af de små android mediacenter - og her skal man så bruge programet airbubble på android enheden..</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">Hvis du har en ekstra android telefon kan du jo bare prøve at sætte den op til dit anlæg og se om det er noget for dig..</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">Nils</span>
<h3 ="r" style="font-size: medium; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px; overflow: ; text-overflow: ellipsis; white-space: nowrap; color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif;">
</h3>


Ja, det begynder at se ud til at et android mediecenter må være den rigtige løsning. Hvad hedder din pivos model ? kan man også streame video/you tube fra tlf. til pivos. Går 'pivos' også må internettet eller modtager den udelukkende de data der streames fra min mobil ?

mvh
Per
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

 Det er nu ikke rigtigt - du kan bruge airfoil på din PC og som jeg skrev før kan du bruge en af de små android mediacenter - og her skal man så bruge programet airbubble på android enheden..
Hvis du har en ekstra android telefon kan du jo bare prøve at sætte den op til dit anlæg og se om det er noget for dig..

Nils



Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

Ja, det begynder at se ud til at et android mediecenter må være den rigtige løsning. Hvad hedder din pivos model ? kan man også streame video/you tube fra tlf. til pivos. Går 'pivos' også må internettet eller modtager den udelukkende de data der streames fra min mobil ?
mvh
Per

Beklager hvis jeg har villedt dig Per, men kendte ikke til Airbubble. For mig at se er det et program der kan bruges til at streame fra en airplay afspiller til en android afspiller, så jeg er usikker på om det vil opfylde dine krav siden du ikke har en Mac. 

Det var synd at Sonos blev for dyrt, den løser ellers præcis dit problem og gør det samtidig fra een app på een gadget. 

Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 14:44

Nu vil jeg ikke bryde mig om at du bare går ud og køber en pivos på min anbefaling , du må lige undersøge det noget mere – lige nu og her  så tror jeg ikke den kan bruges sammen med tdc ( jeg VED det ikke).. Det behøves ikke at være en pivos xios  som min, der er andre der ude med lidt flere kræfter og separat  lyd udgang.

Ja den går på internettet – den er jo tænkt som et mediacenter og den køre fint med xbmc..

De der små android mediacenter er jo bare en android telefon uden telefon i bund og grund  ;-)

 

Du skriver  gerne uden at det bliver for teknisk/kompliceret i daglig anvendelse – det er det heller ikke, men det er noget nemmere med apple airplay.

 

Om den kan streme video -  det  ved jeg ikke, det må jeg jo prøve..

 

http://www.pivosgroup.com/xios.html

 

http://www.proshop.dk/Mini-PC-Android-og-Raspberry-Pi/Pivos-XIOS-DS-Media-Play-Android-4.0-2394737.html

 

Nils

Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 14:25
Jeg prøvede lige at afspille musik fra youmusik ( yousee ) mon ikke det er næsten det samme som tdc. Ingen problemer der med at streame til min pivos og videre til anlæg. Jeg selv bruger normalt spotify på den måde.  Du kan bare prøve - smid airbubble ind på din android og airfoil ind på din PC - og så kan du jo bare sætte et stik fra telefonen til dit anlæg, så har du fået et helt gratis trådløst system ;-))

PS .. Jeg tror du får svært ved at finde en metode at sende tdc musik fra din android telefon til anlæg, så det er nok sonos der..

Nils
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 14:45
Men hvis jeg kan sende TDC play fra min tlf. til pivos...og pivos via hdmi er koblet til receiver så er der vel ikke brug for sonos. Eller overser jeg noget.

Airfoil på pc ...hvad gør det program ?

mvh
Per
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 16:11
Det er jo lige det du ikke kan ( tror jeg ) TDC play  FRA telefon til pivos, men du kan smide de mp3 filer du fysisk har på telefonen trådløst til pivos, men det kan du vel ikke bruge til noget.

Airfoil på PC arbejder sammen med airbubble på pivos/android telefon/tablet så du kan kører det trådløst fra din PC - prøv det, det koster dig ikke noget.

http://rogueamoeba.com/airfoil/windows/buy.php

Nils


Redigeret af Niller55 - 08-September-2013 kl. 16:16
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 11:46
Hej Nils..jamen hvad er det så du mener med at streaming af youseeplay virker via pivos ?

mvh
Per
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 16:11
Det er nok mig der har misforstået det - jeg har troet du ville streame trådløst fra din PC til anlæg, så det er det jeg skriver at youseeplay virker fra din PC til pivos og fra pivos til anlæg.

sorry - det var nok ikke det du tænkte på.

Nils
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 11:04
Hej Per

Har du mulighed for at downloade airfoil app til android og teste om det er muligt at sende lyd fra apps til airport express? - Hvis du kan det har du din løsning der. Ellers må du slække på nogen krav eller betale for Sonos. 


Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 11:23
Jeg bruger BubbleUPnP på en android-tablet, der er koblet til anlægget. Den modtager fint fra Android-mobil ved brug af "Afspil til" i TDC Play...
miri
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 14:39
Har det ikke stadig den svaghed, hvis du vil skifte fra TDC til lokale musikfiler er du nødt til at skifte app også? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu